כאלפיים ילדים ברחבי העיר חיפה נמצאים בבידוד ולא הולכים לבית הספר ולגן. כיתות רבות נסגרות בזה אחר זה בשל תלמיד מאומת. גני ילדים נסגרים ברגע האחרון בגלל מחסור בסייעות וגננות שנמצאו מאומתות. מנהלות ומורות מספרות ל"מיינט חיפה" על הקושי לקיים שגרת חינוך בתנאים הנוכחיים, והחשש לגבי מה שצפוי בשבוע הבא.
5 צפייה בגלריה
ילדים בקורונה
ילדים בקורונה
ילדים בקורונה
(דורון סולומון)
מ', מנהלת בבית ספר בחיפה: "במקום לנהל בית ספר ולקדם נושאים הקשורים בחינוך, אני מתמודדת עם סגירת כיתות. בגלל הקושי לעדכן בכל פעם את ההורים איזה כיתה נסגרה, אני פשוט שולחת לכולם את תמונת המצב בבית הספר. בכל רגע מודיעים לנו על עוד תלמיד מאומת שמצריך סגירת כיתה שלמה. בבית הספר שלנו כחצי מהכיתות סגורות בשל צורך בבידוד. ברור שאי אפשר לנהל שגרת לימודים תקינה. מעבר להעידר כיתות יש היעדרות של אנשי צוות, מחסור במורים שיחליפו. אנו מסתדרים עם מה שיש וזה לא פשוט. מעבר לכך יש את החשש של מורות מפני הידבקות".
5 צפייה בגלריה
ילדים בקורונה
ילדים בקורונה
לא נעים לראות גן סגור
(דורון סולומון)
בגנים המצב לא שונה בהרבה. בסוף השבוע נסגרו בחיפה 16 גני ילדים. בתחילת השבוע היו הורים שסיימו את הבידוד לילדים רק כדי לגלות ברגע האחרון שהגן לא ייפתח בגלל מחסור בסייעות.
מיכל, אם לילדה בגן: "שבוע שעבר הגן היה סגור כי היה ילד מאומת. כולם נשלחו הביתה. ביצענו בדיקות במד"א, עמדנו בתורים, התמודדנו עם האשרת הילדים בבית. ואז הגענו אתמול עם הלשון בחוץ לפתח הגן, רק כדי לגלות שאין סייעת ואי אפשר לפתוח את הגן. זה לא נורמלי".
5 צפייה בגלריה
ילדים בקורונה
ילדים בקורונה
שגרת חיסונים ובדיקות
(דורון סולומון)
בשבוע הבא נראה כי מדיניות הבידודים צפויה להשתנות ופחות ילדים יישלחו לבידוד. הורים חוששים כי המדיניות החדשה למעשה תוביל להדבקה המונית וחגיגת בדיקות והעידרות מהעבודה.
שירה, אמא לילד בבית ספר: "עד עכשיו הייתה שיטה לפיה ניסו למנוע הדבקה. עכשיו מה יקרה? רוצים שהורים יבצעו בדיקות אנטיגן לילדים, ואם יצא שלילי אז ההורים לא ישלחו את הילדים לבית ספר או לגן. זה לא יקרה. יש הורים שלא מעניין אותם אם ידביקו וישלחו את הילדים בכל מצב לבית ספר ולגן. ראינו את זה קורה. שילדים מאומתים נשלחו לבית ספר ובגללם כיתות שלמות נשלחו הביתה. הולכת להיות חגיגת הדבקות מטורפת וחגיגת בדיקות אנטיגן שיהפכו לשגרה. לא ברור איך תיגמר החגיגה הזו".
5 צפייה בגלריה
ערכות אנטיגן
ערכות אנטיגן
ערכות אנטיגן בדרך למוסדות החינוך
(דוברות עיריית חיפה)
5 צפייה בגלריה
חלוקת אנטיגן בחיפה
חלוקת אנטיגן בחיפה
מבצע חלוקת בדיקות אנטיגן בחיפה
(עיריית חיפה)
קראו גם: >>
בעירייה כבר נערכים לחלוקת ערכות האנטיגן בבתי הספר וגנים. בעירייה ציינו כי צפויים לחלק 800 אלף ערכות ברחבי העיר לילדים. בבתי הספר ובגנים ינסו להתמודד עם שגרת הבדיקות שתיכנס ותיושם בכל גן ובית ספר.
לכל החדשות והעדכונים: חדשות חיפה.
פורסם לראשונה: 09:11, 24.01.22