היום (ב') הודיעו מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית כי ייערכו הפגנות ענק מול הכנסת בירושלים, וזאת בשל כוונת הקואליציה להביא היום לחקיקה את רפורמת המשפט. מארגני המחאה קראו לאנשים להיעדר מעבודתם ולהגיע להפגין.
3 צפייה בגלריה
ההפגנה באוניברסיטת חיפה
ההפגנה באוניברסיטת חיפה
הפגנת אנשי הסגל באוניברסיטת חיפה
(צילום: פרטי)
המוסדות להשכלה גבוהה הצטרפו למחאה, ואחרי מכתב נשיאי האוניברסיטה, והשתתפות בהפגנות, היום הדויעו באוניברסיטת חיפה כי נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין, ורקטור אוניברסיטת חיפה פרופ' גור אלרואי, ייעדרו מהקמפוס מתוך הזדהות עם צעדי המחאה בירושלים.
השניים הדגישו כי יום זה ייחשב כיום חופש, והורו למחלקת משאבי אנוש באוניברסיטה על ניכוי שכרם בהתאם כמקובל.

3 צפייה בגלריה
פרופ' אלרואי בעצרת ברוממה
פרופ' אלרואי בעצרת ברוממה
פרופ' אלרואי נואם בעצרת ברוממה
(צילום: דני שטרנפלד)

צעד זה של הנהלת האוניברסיטה מצטרפת לקריאה של מרצים לסטודנטים לצאת ולהפגין, ביניהם פרופ' פניה עוז זלצברגר, והודעה של הסנאט בנושא לממשלת ישראל.
וזו לשון ההודעה: "סנאט אוניברסיטת חיפה קורא לממשלת ישראל פה אחד לא להביא להצבעה בכנסת את ההצעה לשינוי שיטת בחירת השופטים. סנאט האוניברסיטה קורא לעצירה מוחלטת של הרפורמה המוצעת ולקיום שיח ציבורי מקיף. עקרון הפרדת הרשויות - וכפועל יוצא מכך, עצמאות הרשות השופטת - הוא תנאי הכרחי לחברה דמוקרטית, ופגיעה בעקרון זה תפגע בחוסנה של מדינת ישראל, בחופש האקדמי ובחוסנה של האקדמיה הישראלית. עוד החליט הסנאט לאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות לממש את זכותם הדמוקרטית".

3 צפייה בגלריה
פרופ' רובין
פרופ' רובין
הנשיא פרופ' רובין
(צילום: אוניברסיטת חיפה)

קראו גם:

באוניבסיטה הודיעו לסטודנטים שתכננו להיבחן היום, כי יוכלו לקבוע מועד נוסף לבחינה במידה וירצו לקחת חלק בהפגנות או בצעדי המחאה.