למרות שהמסעדה שלו מצליחה, מושכת תיירים ומסמלת את חיפה באופייה, טוני עיסא בעליה של מסעדת עין הוואדי לאוכל לבנוני אותנטי שברחוב העצמאות 140, אינו מקבל רישיון עסק קבוע מעיריית חיפה.
2 צפייה בגלריה
הפרגולה במסעדת עין הוואדי
הפרגולה במסעדת עין הוואדי
הפרגולה במסעדת עין הוואדי
(צילום: פרטי)

קיריל קארטניק במסעדת עין הוואדי ברחוב העצמאות חיפה
(צילום: פרטי)


המסעדה קיימת 11 שנים, ועד שנת 2018 שכנה ברחוב הוואדי 26.
לדברי עיסא, במיקום הנוכחי הייתה פרגולה ישנה ולא מזמינה, אותה הוא סידר מחדש. לדבריו, בעירייה לא אהבו את התוצאה וחשבו שהיא חוטאת לשימור המבנים בסביבה.
עיסא: "בפרגולה החדשה הקפדנו לשמור על צבע יפה שיתאים לאבן, אבל אמרו שזה מפריע לשימור וזה בכניסה לחזית של המבנה. בנוסף הייתה לי פה מכולה ששמתי בחצר של המסעדה מאחור, בגלל שבאזור הזה אין מחסנים ועשו מזה סיפור. הם קיבלו תלונה שהמכולה מכוערת למרות שהיא לא הפריעה לאף אחד ולא חסמה כלום, פינינו אותה. עדיין אין רישיון בגלל הפרגולה".
עיסא שואף לרישיון עסק לצמיתות, אך נאלץ להסתפק ברישיון זמני. "זו שנה שישית ללא רישיון קבוע", מספר עיסא, "כל פעם צריך לחדש. לא כיף לעבוד. שוקלים לסגור. התייאשנו. כל שני וחמישי מגיעים פקחים שמאיימים שיש לי זמן מסוים להסדר הכל. אנחנו מסעדה מובילה שזכוה לביקורות בטריפ אדווייזר. מגיעים אלינו הרבה תיירים. תנו לעבוד".

2 צפייה בגלריה
חצר מסעדת עין הוואדי
חצר מסעדת עין הוואדי
חצר מסעדת עין הוואדי
(צילום: פרטי)

כשנשאל האם אולי העירייה צודקת הוא מבהיר: "אנחנו אוהבים שימור עתיקות ואותנטיות, מנסים לשמור לטפח ולא להרוס. אני רק שדרגתי אותה כי היא הייתה מכוערת כמו של עיזים מהכפרים. צריך לזכור שאנחנו גם מצליחים להביא כמות של תיירים לאזור. בעירייה לא מעריכים ומסתכלים על שטויות, אנחנו הולכים לפי החוק ולא מקבלים כלום".
"במקום לתמוך בעסקים ושהעיר תהיה עם הרבה פוטנציאל ותיירות הם דורכים עלינו ובסופו של דבר זה יחזור אליהם. אם אסגור הם לא יקבלו מיסים ולא תהיה תיירות, אנשים לא יבלו כאן וחבל. בקושי אנחנו מצליחים לחיות כאן צריך לעבוד כמו חמורים כדי לשרוד, אז במקום שיעזרו הם דורכים עלינו?".

קראו גם:

חבר מועצת העיר קיריל קארטניק קורא לעירייה להפסיק את ההתעמרות במסעדה, ולאפשר לה לקבל רישיון עסק קבוע. קארטניק: "זו דוגמא לפגיעה בעסקים קטנים בעיר".
תגובת עיריית חיפה: "עיריית חיפה מעודדת פעילות עסקית בכל מקום בו הדבר ניתן ובתנאי שהפעילות תתבצע כדין ועל פי הכללים המחייבים כל עסק. מאחר והעסק המדובר פועל במבנה לשימור מחמיר מוטלת עליו החובה לעמוד בהנחיות לעיצוב חזיתות מסחריות. כפי שהדבר נעשה בעסקים רבים אחרים ובכלל זה מסעדות הפועלות באותו המתחם עצמו ובמבנים רבים אחרים המוגדרים לשימור בעיר ועברו תהליך רישוי בתיאום מלא עם גורמי העירייה המוסמכים. האגף לרישוי עסקים כמו יתר יחידות העירייה המקצועיות ימשיך לעמוד לרשות בעל העסק במטרה בכל פנייה ובקשה. במטרה לסייע לפעילותו במסגרת החוק והכללים המחייבים".
פורסם לראשונה: 14:26, 12.02.23