בתחילת החודש פסקה השופטת כאמלה ג'דעון מבית משפט השלום בחיפה כי התבטאויותיו של חבר מועצת העיר חיפה לשעבר גרי קורן כלפי יו"ר חד"ש רג'א זאעתרה וחברת סיעתו, הן בגדר הוצאת דיבה.
3 צפייה בגלריה
קורן וזאעתרה
קורן וזאעתרה
קורן וזאעתרה
(צילום: פרטי, אלעד גרשגורן)
כך נקבע כי קורן קרא לזאעתרה לא אחת במהלך ישיבות מועצת העיר "בוגד", "גיס חמישי", "נציג חיזבאללה", וכי קריאות אלו חרגו ממתחם הסבירות ולא יכולות לקבל את הגנת חופש הביטוי.
מפסק הדין: "לא יכולה להיות מחלוקת כי ביטויים אלו אינם בגדר 'גידוף גרידא', אלא ביטויים אשר הכתימו את התובעים והציגו אותם באור שלילי ומאוס, ושמו אותם למטרה לרדיפה והתנכלות".
השופטת ג'דעון קבעה כי אמירות אלו אינן ענייניות ולגיטימיות, ונועדו לבזות ולהשפיל את התובעים.
זאעתרה וחד"ש תבעו מקורן פיצוי בסך 350 אלף שקלים, אך השופטת גדעון הסתפקה ב-70 אלף שקלים ועוד עשרת אלפים שקלים לעורך הדין.

3 צפייה בגלריה
גרי קורן ומנכ"ל בצלמו שי גליק בהפגנה בחיפה
גרי קורן ומנכ"ל בצלמו שי גליק בהפגנה בחיפה
גרי קורן ומנכ"ל בצלמו שי גליק בהפגנה בחיפה
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

קורן קיבל את הבשורה על הפסיקה במהלך שירות המילואים. קורן, שעלה לארץ כחייל בודד, משרת כצלף ומשלים שירות של 200 ימי מילואים מאז 7 באוקטובר.
הוא מסרב לקבל את פסיקת בית משפט ויחד עם ארגון בצלמו, הוא יצא למאבק ציבורי להפיכת הפסיקה.
במסגרת מאבקו מציין קורן כי בחר להיכנס לפוליטיקה כדי לסייע לחיילים בודדים כמוהו, אך גם לסייע לישראל נגד אויביה. קורן מדגיש כי היה מאבקו בזאעתרה היה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ושרים נוספים, הביעו את התנגדותם למינויו לסגן ראש העיר חיפה, וכך גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד. קורן מדגיש כי זאעתרה התבטא וצוטט לא אחת בנוגע לנושא חיזבאללה, וסירב לגנות את הארגון איתו ישראל נמצאת במלחמה.

3 צפייה בגלריה
זאעתרה במועצת העיר
זאעתרה במועצת העיר
זאעתרה במועצת העיר
(צילום: דורון סולומון)

קורן: "פסק הדין הגיע אלי בזמן שאני בגבול הלבנון כבר למעלה מ-200 ימים בהגנה על המולדת בתפקיד ביטחוני רגיש. זהו ניסיון הזוי למנוע ממני ומאזרחי ישראל למחות ולהיאבק במי שפוגע בנו. אני כמובן לא אוותר ואגיש ערעור. אני קורא לציבור, זו לא פסיקה נגדי אישית אלא מאבק נגד הזכות שלנו, אזרחי ישראל הציונים והגאים במדינה, להילחם עליה מול מי שמנסה לפגוע בה. בואו והיו שותפים עימי במאבק. עלות המאבק גבוהה - בסך מאה אלף שקל. עד כה גייסתי 86 אלף שקל ואני זקוק לעזרתכם לסיים את הגיוס ולצאת למאבק. לא אוותר ואמשיך להילחם למען עם ישראל".
מארגון 'בצלמו' שייצג את קורן בהליך, נמסר כי החלטת המחוזי הזויה ומקוממת, וכי הגשת הערעור נועדה בין השאר להראות לבית המשפט כי טעה בתפיסתו את זאעתרה כאיש שוחר שלום.