המועמדים לראשות העיר חיפה ניצלו את היום לשורת מפגשים לסגירת הסכמים קואליציוניים ובראשם הסכמים עם הסיעות החרדיות.
3 צפייה בגלריה
גדי מרגלית בפגישה עם מיכי אלפר
גדי מרגלית בפגישה עם מיכי אלפר
לקראת פיוס? גדי מרגלית בפגישה עם מיכי אלפר
(צילום: פרטי)

בסיעת ש"ס הודיעו על סגירת הסכם קואליציוני עם דוד עציוני. בכיר במטה עציוני מסר: "כולם מחזרים אחרי הקול החרדי. העובדה שהחרדים בוחרים בעציוני מעיד על יש לו את הסיכוי הטוב ביותר להיות ראש עיר. עציוני הצהיר לא פעם שהוא רצה להיות ראש עיר של כולם ולהוביל חיבורים וכך עשה".
לא רק עציוני מבקש את קולם של החרדים. נציגי יונה יהב נפגשו בימים האחרונים עם נציג סיעת דגל התורה מיכי אלפר. בפגישה השתתפו גדי מרגלית, מי שהיה מנכ"ל עיריית חיפה בתקופת יהב ועשוי להתמנות לתפקיד זה שוב במידה ויהב ייבחר, שי פישל, שכיהן במחלקת החינוך בעירייה בתקופת יהב, ומיכי אלפר עצמו.
"מפגש בין נציגי יהב ואלפר זה אירוע", אומר גורם פוליטי, "בין יהב ואלפר היה דם רע הרבה מאד זמן. אלפר היה סגנו של יהב, אך יהב לא אפשר לו לעשות כל מה שהוא רוצה. הם נכנסו למאבק על נכסים עירוניים שאלפר ביקש לעשות בהם שימוש עבור קהילתו, והשיא הגיע כאשר יהב כראש העיר ומרגלית כמנכ"ל העירייה פעלו לפינוי בכוח בשנת 2017 ישיבה שהוקמה בניגוד לחוק ברמת בגין, ישיבה שהייתה קשורה לאלפר. בעקבות אותו פינוי הוגשו תביעות על סך 2.5 מיליון שקלים נגד יהב, העירייה ומרגלית. אחרי 3 שנים הסתיימה התביעה בפשרה. הדם הרע נשאר".

3 צפייה בגלריה
סלע המחלוקת בין יהב ואלפר. פינוי הישיבה ברמת בגין
סלע המחלוקת בין יהב ואלפר. פינוי הישיבה ברמת בגין
סלע המחלוקת בין יהב ואלפר. פינוי הישיבה ברמת בגין
(צילום: עיריית חיפה)

קראו עוד:

"יחסי יהב ואלפר הובילו את אלפר לתמוך בבחירות 2018 בקליש, הסכם שעזר לה מאד להיבחר", ממשיך אותו גורם, "קליש נאלצה להבטיח בסוף למסור לאלפר את מנהל התכנון וסגן ראש עיר בשכר. עכשיו נראה מה יציעו לאלפר המועמדים שרוצים להיות ראש עיר".

3 צפייה בגלריה
קליש וסגני ראש העיר מיכל אלפר ונחשון צוק
קליש וסגני ראש העיר מיכל אלפר ונחשון צוק
נתנה לו את מנהל התכנון כדי לנצח. קליש ואלפר
(צילום: ראובן כהן)

אז מה עומד על הפרק מבחינת החרדים? הקצאת נכסים לקהילות החרדיות, לרבות עבור בתי ספר וגני ילדים. עניין הנסיעה בשבת קריטי ובעוד מועמדים לראשות עיר ירצו להציג עצמם כליברליים המפעילים מטרוניות, רכבלית וכרמלית בשבתות, החרדים יבקשו כתנאי לשמור את השבת בתירוץ של סטטוס קוו.
"החרדים לא פראיירים", אומר גורם חרדי, "יש פה מאבק בין מספר מועמדים לראשות עיר והם יצטרכו להזיע כדי לקבל את הקול החרדי. יש לנו עקרונות, וציבור שהולך וגדל, ומי שרוצה אותנו יצטרך להתגמש".
מטעם גדי מרגלית נמסר: "מדובר בפגישה אישית ועצמאית ליישור ההדורים ללא שום הקשר פוליטי זה או אחר והיא התקיימה ברוח טובה".