עבריין עם מטרה על הגב: בהפרש של שנה ורבע, הוטמנו מטעני חבלה ברכבים של אותו עבריין מטירת הכרמל. פעמיים לא רק שחייו ניצלו, אלא גם של אשתו וילדיו. איך שיחק לו המזל?

הפיצוץ האחרון ב-1 במאי
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)


אחד מנושאי השיחה בעולם הפשע בצפון הוא המזל הרב של אותו עבריין, שהצליח לחמוק מחיסול פעמיים. בפעם הראשונה, שכנים שלו הבחינו בשני עבריינים שהטמינו מטען ברכב של אשתו של האיש, בזמן שהוא היה בחו"ל. השכנים הזעיקו את המשטרה, שעצרה את השניים וניטרלה את המטען.
בפעם השנייה, לפני כ-3 שבועות, התפוצץ רכבו של האיש ברחוב הראשי של העיר, שניות ספורות לאחר שירד ממנו. על פי הדיווחים, הוא עמד להעלות את ילדו לרכב. בשני המקרים לא התחשבו המתנקשים בעובדה שברכבו של העבריין או של אשתו עלולים להיות ילדים, ולא בעובדה שאזרחים חפים מפשע נמצאים סביב לרכב בשעת ההפעלה.

4 צפייה בגלריה
פיצוץ המטען ב-1 במאי
פיצוץ המטען ב-1 במאי
פיצוץ המטען ב-1 במאי
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

העבריין המדובר, בן 42, הוא בן למשפחת פשע מקומית בטירת הכרמל, ומזוהה עם העבריין מיכאל מור מנהריה. הוא גם היה מחבריו הטובים של רפי בן שלום, אחיינו האהוב של מור שחוסל לפני כחצי שנה (נובמבר 2022), על ידי מתנקש גם כן בטירת הכרמל, שם התגורר.
לפני כחצי שנה פשטה המשטרה על ביתו ועל בתי בני משפחתו ועיקלה להם עשרות אלפי שקלים במזומן של כסף ישראלי ומט"ח, כמו גם כלי רכב שונים לצורכי חילוט. במשטרה הסבירו אז כי העבריין ובני משפחתו מנהלים על פי החשד הימורים ומתן הלוואות, ובצידם עבירות של סחיטות והלבנת הון.

4 צפייה בגלריה
זית האירוע בטירת כרמל
זית האירוע בטירת כרמל
ניסיון החיסול בטירת כרמל, 27.11.22
(צילום: דוברות משטרת ישראל)

אבל לפי שעה, במשטרת מחוז חוף לא יודעים להניח את האצבע על הרקע לנסיון לחסל את העבריין המדובר. זאת משום שהוא מזוהה עם קבוצת פשע שלה סכסוך עברייני עם קבוצת פשע אחרת בטירת הכרמל, זאת שהטמינה לו את המטען לפני כשנה. אך יחד עם זאת, הארגון איתו הוא מזוהה מסוכסך גם עם ארגוני פשע מחוץ לעיר - אחד מהם מהמגזר הערבי, שהחליט שגם טירת הכרמל היא "עסק שלו".

4 צפייה בגלריה
מכחיש כל קשר לפרשה. מיכאל מור
מכחיש כל קשר לפרשה. מיכאל מור
מיכאל מור
( צילום: הרצל יוסף)
לדברי יודעי דבר, אחד מהסכסוכים שיש לאותו עבריין, שחייו ניצלו פעמיים בתוך פחות משנה וחצי, נוגע להאשמות הדדיות בינו לבין אחרים אודות מי אחראי להטמנת מטען ברכב של בת משפחה של עבריין, שלא קשורה לסכסוכי העבריינים בין הקבוצות.

קראו גם:

כשמסתכלים על תמונת החיסולים הכוללת בשנים האחרונות - היא עגומה למדי. מעל לעשרה אירועי חיסולים, אם במטענים ברכבים ואם בירי, ולמחוז חוף במשטרה אין לפי שעה מענה. בין טירת הכרמל לקריות ועד לנהריה מתחוללת מלחמת עולם של ממש בין מספר ארגוני פשיעה, ומחוז חוף לא הצליח לייצר הרתעה או לבלום את השתוללות הפשע.
מה שמעיד על כך היא בעיקר התעוזה - ללכת על התנקשות באמצעות מטען חבלה בלב העיר, ברכב בו נוסעים גם ילדיו של אותו עבריין, מעיד על עוצמת הסכנה הטמונה בפשיעה ללא אבחנה, ובעיקר בלי שום חשש משלטונות החוק והסדר.