צרי אדמוני, בוגרת המחלקה לצילום ואומנויות המסך במרכז האקדמי ויצו חיפה, ותושבת שכונת דניה יצרה את פרויקט הגמר שלה לזכרה של אחותה רעות אשר נהרגה בתאונת דרכים כשהייתה בת 12, ושאותה לא זכתה להכיר. כדי להתחבר אליה יצרה אדמוני סדרת צילומים של נערות בנות 12-15 שצולמו במרחב הביתי שלהן. ועוד פרט מעניין: אדמוני רואה ומצלמת רק דרך עינה הימנית. תערוכת הסיום של מכללת ויצו על כל מחלקותיה נפתחה ביום שלישי ותוצג עד ה-2.8.22.
3 צפייה בגלריה
צרי אדמוני
צרי אדמוני
צרי אדמוני
(צילום: פרטי)
אדמוני (26) נולדה שנתיים אחרי שאחותה השלישית רעות נהרגה בתאונת דרכים בניו יורק, כשחצתה את הכביש. היום הייתה אמורה להיות בת 41. צרי נולדה עם בעיה מולדת בעין שמאל שלא הספיקה להתפתח. זה לא ריפה את ידיה. "אני אדם אופטימי מטבעי, רואה את העולם ממקום חיובי ודרך הצילום. זה שאני רואה בעין אחת רק מזקק לי את זה לדבר הכי טוב שיכול להיות. צילום בשבילי זה התכלית בחיים".
3 צפייה בגלריה
רעות אדמוני ז"ל
רעות אדמוני ז"ל
רעות אדמוני ז"ל
(צילום: פרטי)
תחילה חשבה לעשות פורטרטים שקשורים לדמות של אופליה מהמלט. ואז החליטה לקחת את הפרויקט למקום אישי יותר, תיעוד מתבגרות בחדר שלהם. "אני מנסה למצוא דרכן את הדרך שלי לראות את אחותי, כי אני מכירה אותה רק דרך סיפורים ותמונות".
לקח לה 3 חודשים עד שהגיע אל 12 הבנות. את חלקן היא מכירה אישית. חלק הגיעו אליה דרך פוסטים שפרסמה ברשתות החברתיות, עם כל אחת נפגשה כמה פעמים כדי ליצור נוחות ואינטימיות דרך המצלמה. "לא חיפשתי סוג מסוים של בנות. נכנסתי למקומות שלא חשבתי שאגיע אליהן מבחינת עומק, הבנה ובגרות של אותן בנות וההירתמות שלהן לפרויקט, שהיה הרבה יותר ממה שיכולתי לצפות".
3 צפייה בגלריה
נוגה. מתוך התערוכה
נוגה. מתוך התערוכה
נוגה. מתוך התערוכה
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
אחת המצולמות היא אריאל, בתה של החברה הכי טובה של רעות. "היה לי מאוד חשוב שתהיה חלק מהפרויקט והיא סוגרת את סדרת הצילומים בתערוכה. זה היה מרגש ולא מובן מאליו. היא הכי קטנה מכולם, בת 12 ויש בה תום וילדיות שאין באחרות".
אדמוני מכוונת להיות צלמת עצמאית ו"לצלם אנשים בגרסה הכי טובה של עצמם ושירגישו הכי טוב עם עצמם דרך המצלמה. זה כיף לגעת באנשים דרך הצילום. אני רוצה להראות את הרגש והפנימיות של האדם דרך הצילום שלי".