25 אלף איש הפגינו על פי הערכות במורה ובחורב נגד הרפורמה המשפטית וממשלת נתניהו.
3 צפייה בגלריה
צעדת המחאה של אנשי החינוך
צעדת המחאה של אנשי החינוך
צעדת המחאה של אנשי החינוך
(צילום: מחאת העם חיפה)
את צעדת המחאה הובילו אנשי חינוך, מורים, הורים ותלמידים, ובין הנואמים המרכזיים היו שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני ומיקי גולדווסר, אימו של אהוד גולדווסר ז"ל שנחטף על ידי חיזבאללה בשנת 2006, חטיפה שהובילה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה.
לבני: "כבר היום זה לא מאבק בין חלקי הציונות אלא מאבק על הציונות מול ממשלה אנטי ציונית. ממשלה שרוצה להפוך את ישראל למדינה דתית, הלכתית, משיחית, קיצונית, מבודדת ומולה מתייצבים אנחנו שמאמינים בישראל כפי שנקבע במגילת העצמאות. מדינת העם היהודי ושיש בה שיוון ללא הבדלי דת גזע - מדינה יהודית ודמוקרטית.
"כבר ראינו, הממשלה נגד שומרי הסף ונגד השופטים, ונגד עיתונאים ונגד אזרחים, ועכשיו ממשלת ישראל נגד צבא העם. ולכן העם חייב להיות נגד הממשלה, כי חוק ההשתמטות הוא לא עוד חוק ולא נוכל לחיות איתו. ישראל לא תוכל להתקיים עם חוק שמפלה בין דם לדם".

3 צפייה בגלריה
צעדת המחאה במוריה
צעדת המחאה במוריה
צעדת המחאה במוריה
(צילום: דרור גלבוע)

קראו עוד:

לבני: "הם באמת חושבים שחלק אחד, אנחנו והילדים שלנו, יתייצבו, ישרתו ילחמו. שאנשים צעירים יהרגו למען בטחון המדינה, הורים יבכו את ילדיהם. וחלק אחר יוכל, ברשות החוק להמשיך בחייו, כאילו כלום אפילו לא שירות אזרחי? ואם זה לא מספיק נורא, החלטות בטחוניות מופקרות שמסכנות את חיי כולנו מתקבלות בשביל הבייס הימני משיחי, שלא רק מתפרע באלימות בשטחים, אלא מעז להאשים את מפקדי צה"ל והשב״כ שמסכנים חייהם יום יום למענינו שהם עובדים אצל המחבלים".
"אלה ימים של מקרתיזם בהם מורה צריך אומץ לב לחנך שישראל היא דמוקרטיה ושבדמוקרטיה יש שוויון. ובטירוף הכולל התפקחנו גם כאן. שנים שדיברנו על הצורך בלימודי ליבה בחינוך החרדי וחטפנו אצבע בעין. הגיע הזמן להיאבק על החינוך של הילדים שלנו בחינוך הממלכתי, לוודא שהם אלה שמקבלים בבית הספר את הערכים שהממשלה מבקשת למחוק, ובראשם ערכי הדמוקרטיה".
"יש לנו תפקיד היסטורי. יש מצבים בהם דמוקרטיה צריכה להגן על עצמה ואנחנו כאן כדי להגן על הדמוקרטיה. מדינות ועמים שילמו מחירים כבדים, כששלטון שנבחר ברוב שינה את החוקים והתפרע. מאבק קשה עוד לפנינו ואני מלאת תקווה – בזכותכם".

3 צפייה בגלריה
בשם הבן. מיקי גולדווסר
בשם הבן. מיקי גולדווסר
בשם הבן. מיקי גולדווסר
(צילום: מחאת העם חיפה)

מיקי גולדווסר: "ההידרדרות הערכית ופלישת השלטון לחיינו לא החלה מהיום. מי שפוקח את עינינו היום אלו הצעירים הנפלאים שלנו. זה דור שמפסיק להכיל. הדור שלנו לא קלט שהייתה פה השתלטות אלימה על המדינה שפרצה בגלוי ברצח רבין. בין גביר בכנסת כי יגאל עמיר הצליח במה שהוא עשה. כי אנחנו בטיפשותנו מתנערים ואומרים: 'בסדר סולחים לכם, זה לא אתם, זה פסיכופת אחד מקרבכם'. כך עם הדרת נשים, הדרת להטי"בים, תחבורה ציבורית בשבת, סגירת שטחים ציבוריים לפי גחמות החרדים, צעד אחרי צעד. הנוער הנפלא שלנו מלמד אותנו מהי דמוקרטיה".
"ולכל הליכודניקים הקוראים רק ביבי, שמעו זאת: בשנות ה-50 חרות של בגין לקחה על עצמה לנסח טיוטת חוקה לישראל. בסעיף 33 כתב יוחנן בדר במפורש 'זכאי אדם להתנגד בפועל לעריצות ולדיכוי ולהתגונן מפני כל התנגשות בלתי חוקית בחייו, בשלמות גופו, בכבודו, בקניינו". בסעיף הבא הוא אומר "חיללה הרשות את זכויות האדם והאזרח, וגם הערובות החוקתיות חדלו למעשה מלהיות למגן לו, יהא המרד לזכות ולחובה לעם ולכל חלק בקרב העם". עוד ועוד הפגנות ונחזיר את השפיות והשוויון למדינתנו".