הגשר מעל מסילת רכבת החוף בכניסה לעתלית, נפתח (12.3) לתנועה, ובעקבות כך, נסגר מפגש הכביש-מסילה האחרון והמסוכן בקו חיפה-תל אביב של רכבת ישראל.
מחלף חדש בעתלית
(צילום: רכבת ישראל)
קראו עוד:
הגשר שנבנה בעלות 60 מיליון שקלים ובגובה 210 מטרים, יאפשר להעלות את מהירות הנסיעה של הרכבות, העלאת בטיחות נסיעתן ויתרום לשיפור האמינות והדיוק ברחבי הארץ.
במשרד התחבורה מציינים כי בשנתיים האחרונות בוטלו מפגשי כביש מסילה רבים ובהם בניצנים, כרמיאל, כפר יהושע, אביחיל, קרית מוצקין, חוות רונית, כפר חב"ד, מעיין צבי, שפיים ועוד. בשנתיים הקרובות מתוכננים להתבטל מפגשים נוספים, במטרה לאפשר האצת מהירות הנסיעה ברכבת וייעול השירות.
בשנים האחרונות נסגרו כ-70 מפגשי כביש-מסילה, כחלק מהתוכנית האסטרטגית לביטול מפגשי כביש-מסילה של משרד התחבורה ורכבת ישראל. סגירת המפגש האחרון בקו החוף, שבו כבר נסגרו שישה מפגשים, מציינת אבן דרך משמעותית בתוכנית הפיתוח הרכבתית, שתאפשר גידול במספר הנסיעות ברכבת והורדת גודשי התנועה ברחבי המדינה.
העבודות כללו בניית גשר מתקדם ורחב באורך כ-210 מטרים מעל מסילות הרכבת הקיימות, ומעל מסילות החוף המהירות המתוכננות לקום בשנים הקרובות, סלילת מדרכות משולבות להליכה בטוחה ולרוכבי אופניים, ביצוע הסדרי תנועה חדשים באזור, עבודות פיתוח נופי, גינון והשקיה, והקמת מערכות ניקוז ותאורה.
עם זאת, עדיין קיימים ברחבי הארץ לא מעט מפגשי כביש מסילה, חלקם בדרכים צדדיות שבהן נפח התנועה אינו מצדיק הקמת הפרדה מפלסית. במפגשים אלה מותקנים אמצעי אזהרה ומניעה מתקדמים, אך במשרד התחבורה מדגישים כי אין תחליף לשיקול דעת של משתמשי הדרך, וחובה לנקוט זהירות בקרבת מסילות רכבת ולציית לחוקי התעבורה.