יותר מחצי שנה עברה מאז פרוץ המהומות בחיפה, ובני סלמן עדיין מנסה להתאושש פיזית ונפשית מלינץ' אכזרי ואלים שעבר באירועי מאי 21, כ-100 מטר מביתו. בימים אלו מתנהל בבית המשפט המחוזי בחיפה משפט נגד חמישה צעירים ערבים החשודים שתקפו אותו.
2 צפייה בגלריה
בני סלמן. היום
בני סלמן. היום
בני סלמן. היום
(צילום: פרטי)
סלמן, רווק בן 47, עבד לפני הקורונה כנהג מונית. יום לפני המקרה כבר החל להרגיש את המתיחות. למחרת, כשחזר לביתו ברגל, ניגשו אליו שני בחורים רעולי פנים ושאלו אותו: "אינתה ערבי? (אתה ערבי?), מספר סלמן. "ההורים שלי עיראקים אז אני יודע קצת ערבית, אמרתי כן, ודיברתי קצת כמו שיכור כדי שיעזבו אותי. הם דיברו ביניהם, קראו לעוד חבר'ה רעולי פנים והשניים אומרים: 'הוא יהודי פה'. רצו לעברי כ-20 איש. התנפלו עליי במוטות, בבעיטות, הרגשתי את הראש שלי עף, דם על כולי, והם בועטים בי, אני נופל ושומע אותם אומרים 'זה מאת, מאת, מת בערבית".
סלמן נפגע בצורה קשה מאוד בכל חלקי גופו. "איבדתי את ההכרה והתעלפתי. התעוררתי בחדר הלם בבית החולים רמב"ם. אחרי ניתוח עברתי שיקום לסת, קיבוע ברגים, תפרו לי את הפה בחוט ברזל. אתה צריך לאכול ולהילחם בכאב בחנק כי ברגע שיש ליחה אי אפשר לאכול. הייתי שואב מילקי עם מזרק כי גם קש לא עבר את השיניים. אוכל גביע של אשל במשך שעה, רזיתי 15 ק"ג".
2 צפייה בגלריה
בני סלמן. אז
בני סלמן. אז
בני סלמן. אז
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
כעבור שלושה שבועות השתחרר מבית החולים. בשלב זה הוא מתגורר אצל אימו. רק לפני שבועיים הוציאו לו חלק מהברזלים והמקבעים. הוא מתקשה לישון למעלה משעתיים בלילה. "אני נעזר בפסיכולוגים, פסיכיאטרים, תרופות להרגעה. חי מקצבת ביטוח לאומי של כ-2,000 שקלים כי אני לא מסוגל לעבוד. אהבתי את החיים, כמעט כל חודש הייתי מטייל. עכשיו אין לי מוטיבציה לכלום. אם אני רואה מישהו עם חזות של ערבי אני עף משם. הקצנתי את הדעות שלי נגדם".
פרקליטות המחוז הגישה ב-19.7.21 כתב אישום למחוזי בעיר בגין תקיפתו של סלמן, נגד נור אנואר וואכד בן ה-21, ג'ואן זבידת בן ה-21, אדם עומר בן ה-19, שאדי מחמוד בן ה-24 וחייל צה"ל ראני אבו טריף בן ה-18. החמישה תושבי חיפה. הם הואשמו בעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד ברכב ממניע של גזענות ומעשה פזיזות ורשלנות ממניע של גזענות, כמו כן, הואשמו בחבלה במספר כלי רכב על רקע לאומני-גזעני.
החודש יתקיים דיון נוסף בתיק. להערכת סלמן, צפויה להיות עסקת טיעון והוא לא יאשר אותה. "הם צריכים לקבל עונש 15 שנים, וקנס. מצידי שיתרמו את הכסף לעניים".
חבר מועצת העיר קיריל קארטניק הגיש השבוע שאילתה שנושאה ביטחון תושבי חיפה בעקבות התפרעויות מאי 2021 והזכיר את המקרה של סלמן. "אני מבקש לדעת מה העירייה עושה באופן שוטף ובתקווה כלקח מהאירועים שחווינו כדי למנוע מצבים כאלה בעתיד, ומה הפעילות שנעשית מול האוכלוסיות השונות".