משרד הבריאות הודיע בסוף השבוע לשירותי בריאות כללית באופן רשמי כי בית החולים כרמל שבבעלות הקופה, נבחר לעבור למבנה חדש שייבנה בקרית אתא וייקרא בית החולים על שם מנחם בגין.
3 צפייה בגלריה
בית חולים כרמל
בית חולים כרמל
בית חולים כרמל
(צילום: י.א)
הודעה זו של משרד הבריאות מביאה לסיומה תחרות בין בית החולים כרמל ובית החולים בני ציון, שביקשו שניהם לעבור למבנה חדש, גדול ובעל תכנון מתקדם בקריות.
בעקבות החלטת משרד הבריאות, בכרמל יחלו בהיערכות לקראת המעבר הצפוי בשנים הקרובות, על כל המשתמע מכך.
בהודעה של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב למנכ"ל הכללית אלי כהן, בה התבשרה הקופה על ההחלטה ההיסטורית, צוין כי צוות ועדה בינ-משרדית בחן את מכלול השיקולים, והכריע כי כרמל יהיה בית החולים שיעבור למתחם גילעם בסמוך לקרית אתא.

3 צפייה בגלריה
בר סימן טוב בבית החולים כרמל
בר סימן טוב בבית החולים כרמל
בר סימן טוב בבית החולים כרמל
(צילום: אלי דדון)

המלצות הוועדה הבינ-משרדית התפרסמו ב"מיינט חיפה" כבר באוגוסט 2023, אך רק כעת משרד הבריאות אימץ את ההמלצות ומודיע על החלטתו באופן רשמי להנהלות בתי החולים.
מנכ"ל משרד הבריאות מדגיש כי בין הסיבות להעברת בית החולים כרמל לקריות היא העובדה כי הוא אינו ממוגן.
כך ציין בר סימן טוב: "המלצה זו (של הוועדה הבינ- משרדית) התחדדה בימים אלו של מלחמה, היות ובית החולים כרמל אינו ממוגן, עובדה הדורשת רידוד של פעילותו הרפואית והעברת יחידות לבית החולים התת קרקעי ברמב"ם, ועל כן החלטתי לאמץ אותה באופן מיידי".
בעקבות הודעת מנכ"ל משרד הבריאות, החלו בכללית להיערך למעבר ולנקוט בצעדים אופרטיביים, הכוללים גיבוש צוות עבודה, קביעת פגישות עם כלל הגורמים הרלוונטיים לרבות ראש עיריית קרית אתא, ולהיערך להציג תוכנית עבודה מפורטת עד ה-1 במאי 2024.
בהנהלת כרמל מברכים על ההחלטה שהתקבלה, ומציינים כי בימים אלה של מלחמה, הציבור נוכח בעוצמתה של כללית וביכולותיה להוביל את המערכת הבריאות בישראל.
"המחויבות שלנו לקידום שירותי רפואה איכותיים וקידום בריאותם של תושבי חיפה והצפון הם שיובילו את המרכז רפואי כרמל וכללית להקמת מרכז רפואי מתקדם וחדשני שיצעיד את שירותי הרפואה לעידן חדש".

3 צפייה בגלריה
ראש בראש. עציוני ויהב
ראש בראש. עציוני ויהב
מתנגדים. עציוני ויהב
(צילום: מיכה בריקמן, שרון צור)

קראו עוד:

בעוד שבכללית מברכים, יונה יהב, ראש העיר לשעבר, מצהיר כי יפעל למנוע את העברת בית החולים. יהב: "לא ייתכן שבזמן שחיפה והפריפריה הצפונית עומדים בקו החזית לאיומים של החיזבאללה, מנכ"ל משרד הבריאות מודיע כי הוא מחליש את מערך הבריאות בחיפה וגורע ממנו בית חולים".
מטה דוד עציוני: "ההחלטה הממשלתית על העברת בית חולים מחיפה לקריות התקבלה דווקא בתקופת יהב. נפעל במישור הציבורי והמינהלי לעצירת מעבר בית החולים. במקביל אנו מחתימים את הציבור על עצומה שתועבר גם לראש הממשלה, בה מצויין כי בשל שינוי נסיבות ביטחוני, יש להקים בית חולים נוסף בקריות ולא על חשבון חיפה. אם דרישה זו לא תענה, תפתח הדרך להגשת הליכים משפטיים".