רב פקד דן גנות ז"ל יליד מפרץ חיפה מצא את מותו לפני חודש, באותה שבת שחורה ב-7 לאוקטובר. הוא נלחם והציל חיים בקיבוץ בארי שנשטף על ידי מספר רב של מחבלי חמאס.
4 צפייה בגלריה
שיר למדינה. רב פקד דן גנות
שיר למדינה. רב פקד דן גנות
שיר אהבה למדינה. רב פקד דן גנות
(צילום: פרטי, canva)
במהלך החודש האחרון משפחתו זכתה לשמוע על מעשי הגבורה של דן, על אהבתו למדינת ישראל וגם אהבתו העצומה למוסיקה. אהבתו לזמר אביב גפן זיכתה אותו לכינוי 'ילד אור הירח'.
לקראת אירוע זכרון לציון חודש לפרוץ המלחמה ומותו של דן, במהלך חיפוש בחפציו שנותרו, אמא של דן חלי אפרת גנות, מצאה שיר שכתב למדינת ישראל לשנת העצמאות ה-74. את השיר היא הקריאה (שלישי) באירוע זכרון.
מילות השיר מצמררות, ועל רקע המלחמה ומותו ההירואי של דן במהלך הגנה על תושבים וישובים, אותן מילים מקבלות משמעות גדולה יותר.

4 צפייה בגלריה
השאיר מורשת. רב פקד דן גנות
השאיר מורשת. רב פקד דן גנות
השאיר מורשת. רב פקד דן גנות
(צילום: פרטי)

וכך כתב דן גנות בשירו למדינה: "אהובתי!!! אני לא מרבה לכתוב לך או להגיד לך כמה אני אוהב אותך. אבל חשוב לי שתדעי! אנחנו מכירים מאז שנולדתי, מודה שבהתחלה לא כל כך הבנתי מי את ומה את רוצה בכלל, את עושה המון רעש ובאלגן כאילו את מרכז העולם ואת כולך בכלל כזאת קטנטונת...
"ככל שגדלנו ביחד התאהבתי נפתח לי הלב. נכון שלפעמים בא לי לפרק הכל ולהגיד 'חלאס נמאסת אני עוזב', אפילו פעם אחת נפרדנו ל-5 שנים אבל חזרתי... חזרתי כי הבנתי שאף אחת אחרת לא תאהב אותי כמוך, נכון את לא מושלמת אבל איתך אני מרגיש בבית, אני מרגיש שייך".

4 צפייה בגלריה
ילד אור ירח. דן גנות ואביב גפן
ילד אור ירח. דן גנות ואביב גפן
ילד אור ירח. דן גנות ואביב גפן
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

שירו של דן ממשיך: "אהובתי, אני כל כך אוהב אותך שאני מוכן למות למענך, אני פה בשביל לשמור עלייך. את יודעת שאני לא אתן לאף אחד לפגוע בך! אני אתל את כל כולי רק שתהיי לי בריאה ושלמה, שתוכלי לדאוג למשפחה שלי, לבית שלי, שלנו!
"אהובתי!!! אני כל כך גאה בך עם כל מה שאת עוברת, את תמיד יודעת לקום על הרגליים ולצאת חזקה יותר, אני מעריץ את העוצמות שלך, את הרגישות שבך, אני מעריץ את זה שלא לא שומרת טינה ותמיד מוכנה לסלוח, אני מעריץ את הנחישות שבך, את הצניעות שבך, את זה שאת מוכנה לעזור גם לאלה ששונאים אותך...
"אני אגלה לך סוד קטן לפעמים אני שר לך. יורדות לי דמעות עם כמה שאני אוהב אותך! שתמשיכי להיות קטנה ובועטת כמו שאת! ממני דן גנות".

4 צפייה בגלריה
"מרגע שנותק הקשר היינו בסוג של שבעה". חלי אפרת גנות ובנה דן ז"ל
"מרגע שנותק הקשר היינו בסוג של שבעה". חלי אפרת גנות ובנה דן ז"ל
ננציח אותו ואת מורשתו. חלי אפרת גנות ובנה דן ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

השיר פירק אותנו


האם, חלי אפרת גנות: "השיר זה פירק אותנו. מי יכול היה להאמין שזה יהיה כל כך רלוונטי. דן היה גיבור בחיים ולא רק בבארי. הוא הוציא נוער מסמים ופשיעה. אחרי 14 שעות משמרת היה הולך לשחק עם ילדים בסיכון. הלך לנקות איתם את חופי הים במסגרת פעילות חינוכית. הוא פעל באור עקיבא וחדרה והוא זוכה שם לערבי זכרון רק לכבודו. יש כוונה להנציח אותו בכל הארץ בשל פעילותו למען הנוער. הוא לא היה רוצה שנזכור אותו כלוחם וגיבור אלא כאדם שפעל למען הצעירים. הוא היה מנהיג ולא ברור מי יהיו המנהיגים הבאים של ישראל. דן השאיר אחריו מורשת חיים אדירה ואני הולכת להנציח אותו".