העיר חיפה חוותה (שלישי) אירוע זיהום מי שתיה חמור במהלכו התגלו רמות גבוהות מהתקן של חיידקי קולי במאגרי המים העירוניים.
2 צפייה בגלריה
מאגר מים בחיפה
מאגר מים בחיפה
מתקנים תקינים- מים זוהמו. מאגר מים בחיפה
(צילום: מי כרמל)
יו"ר סיעת הירוקים, המועמד לראשות העיר אביהו האן, הגיש הבוקר (רביעי) בקשה דחופה למועצת העיר ולמבקר העירייה, בה הוא דורש לקיים תחקיר מעמיק של נסיבות האירוע.
האן ציין בפנייתו: "ב-20.11 הודיע משרד הבריאות כי בבדיקה שגרתית נמצאו תוצאות מיקרוביולוגיות חריגות ולכן יצאה הוראה לתושבי העיר בשעה 14:00 להרתיח מים לצרכי שתיה בישול ומזון. האירוע הסתיים ב-21.11 בשעות הבוקר לאחר שמשרד הבריאות הודיע לתאגיד המים מי כרמל שבבדיקות הדיגום נמצאו תקינות.
יו"ר הירוקים מדגיש: "האירוע הינו חמור ביותר ואסור שנעבור עליו לסדר היום ללא תחקיר עומק כולל פרסום התחקיר לתושבי העיר. יש לבחון מהם הסיבות שהביאו אותנו לאירוע חמור כזה וליישם את הפעילויות הנדרשות כדי למנוע אירוע כזה בעתיד".

2 צפייה בגלריה
האן בכנס הירוקים בבית אבא חושי
האן בכנס הירוקים בבית אבא חושי
דורש תשובות. האן
(צילום: אביעד טל)

קראו עוד:

האן מציין כי יש לבחון מה פרק הזמן שתושבי חיפה שתו מים מזוהמים עד שיצאה הנחיה לתושבים להרתיח מים. בנוסף, יש לבחון מהם המנגנונים של העברת המידע לכל תושבי העיר ובמיוחד לתושבים המוחלשים, ביניהם בעלי מוגבלויות, רווחה, עריריים וכאלו שאינם דוברי עברית. האן תוהה האם המנגנונים הופעלו כדי שכל תושבי העיר יקבלו את המידע בזמן.
חבר המועצה האן מעלה חשש כי תושבים צרכו מים מזוהמים ועלולים היו להיפגע מכך. "יש לבחון מה היתה ההשפעה על מצב התחלואה בעיר בעקבות שתיית מים מזוהמים במשך מספר שעות", ציין האן, "אבקש לפעול מיידית מול משרד הבריאות, מול תאגיד מי כרמל, מול גורמי הרווחה ולדאוג שיוכן תחקיר עומק בנושא זה ולהביאו לדיון במועצת העיר".
"אסור שנאפשר לאירוע חמור כזה לעבור ללא בחינה מעמיקה שתוצג לציבור בשקיפות מלאה", סיכם האן.
במשרד הבריאות הגיבו לדברים וטוענים כי ברגע ביצוע הדיגום ואיתור החריגות, ניתנה הנחיה להרתחת המים.
כך נמסר: "הטענות המועלות אינן נכונות. משרד הבריאות מפקח על ביצוע דיגום של מי השתייה באופן שגרתי ובהתאם לתקנות, כאשר ספק המים דוגם את מי השתייה בחיפה בכל יום עבודה, לשלול הימצאות של חיידקים קוליפורמים ואי-קולי שעלולים לגרום לתחלואה, לרוב תחלואת מעיים.
"מיד עם קבלת תוצאות הדיגום החריגות, משרד הבריאות הנחה את הציבור להרתיח מים לפני השימוש, ובמקביל הנחה את חברת מקורות ותאגיד המים והביוב "מי כרמל" לבצע דיגום מקיף לצורך קבלת תמונה נרחבת יותר של איכות המים המסופקים".