במוצאי שבת האחרונה מצא רב חב"ד בקרית אליעזר הרב יוסי ליפש, כי אלמונים זרקו אבן גדולה על רכבו שחנה במהלך כל השבת ברחוב תל אביב פינת רוטשילד. שמשת הרכב נופצה ונזק גדול נגרם לרכב.
2 צפייה בגלריה
רכבו של הרב ליפש והאבן שפגעה בו
רכבו של הרב ליפש והאבן שפגעה בו
רכבו של הרב ליפש והאבן שפגעה בו
(צילום: פרטי)
הרב ליפש מתאר: "20 דקות לפני כניסת שבת החניתי את הרכב. למחרת במוצאי שבת בסביבות השעה שבע בערב, אני מתקרב לרכב כדי לנסוע לאחותי ורואה אבן גדולה על השמשה הקדמית כשכולה מנופצת לחלוטין ומכסה המנוע שרוט מהפגיעה".
הרב ליפש הזעיק את המשטרה ושוטר מילא דוח תלונה ולקח את האבן לבדיקה. הרב ליפש מתקשה להגיד מי עשה את המעשה ולא ממהר לקבוע כי הפוגעים חישפו דווקא את הרכב שלו.
הרב ליפש: "אני זוכר שבסביבות 24:00 בלילה היה רעש של נערים למטה. אחד השכנים אמר לי שהוא חושב שהם דיברו ערבית אבל איני יודע להגיד בוודאות. אחרי שהמקרה שלי נודע בשכונה נאמר לי שאותו הדבר קרה גם לתושבת אחרת שגרה ברחוב צה"ל".
רעייתו של הרב, שרה רבקה ליפש מעריכה כי הנערים שפגעו ברכב בעלה הם דווקא יוצאי חבר העמים. לדבריה, "זה מצטרף לכך שבסוכות פגעו בסוכה המרכזית שלנו שהוקמה בכיכר מאירהוף בשכונה, שברו וגנבו את הציוד ממנה, נאמר לנו שזה ונדליזם. אנחנו לא חושבים שיש לנו אויבים בשכונה או שיש אנטישמיות מצד ערבים. אנחנו יודעים בטוח שהיו בחניה חבר'ה דוברי רוסית שצעקו והשתוללו. יש בלגנים בשכונה ונוער משועמם".

2 צפייה בגלריה
הרב יוסי ליפש והסוכה שהושחתה
הרב יוסי ליפש והסוכה שהושחתה
הרב יוסי ליפש והסוכה שהושחתה בחג סוכות
(צילום: פרטי)

קראו גם:

בחג סוכות האחרון, שעות ספורות אחרי שבסוכת חב"ד בקרית אליעזר חגגו ושמחו מאות אנשים, הגיעו אלמונים והשחיתו אותה. גם במקרה זה, למרות שהסוכה הוצבה במקום מרכזי, לא נמצאו האחראים לפגיעה.
שרה ליפש מוסיפה: "זה לא מרגיש שמישהו בעירייה דואג לשקט ולביטחון. לפני כמה זמן גם פגעו בגן משחקים החדש. אנחנו בעולם טכנולוגי ואפשר שיהיו יותר מצלמות בשכונה דרכן אפשר לבדוק מי המשחיתים".