בעלי מוגבלות נאלצים להתמודד עם אתגרים רבים בחייהם, ואחד מהם הוא פיתוח תלות מוחלטת בשירותי מעלית. אנה רוזנצבייג המתגוררת בבניין מגורים ברחוב חטיבת כרמלי בחיפה, כלואה כבר שבוע בדירתה. הסיבה - תקלה שהובילה להשבתת המעלית היחידה בבניין.
2 צפייה בגלריה
הבניין, המדרגות והדיירת הכלואה אנה רוזנצבייג
הבניין, המדרגות והדיירת הכלואה אנה רוזנצבייג
הבניין, המדרגות והדיירת הכלואה אנה רוזנצבייג
(צילום: פרטי)
בשבוע שעבר, ביום רביעי, התגלתה התקלה במעלית. בוועד הבניין מיהרו ליצור קשר עם נציגי חברת המעליות. מאז ועד היום (ד') טרם חזרה המעלית לפעול. רוזנצבייג, ודיירים נוספים בעלי מוגבלות המתגוררים בקומות עליונות, דורשים כי המעלית תתוקן באופן מיידי ומתארים חיים בלתי נסבלים.
כך כתבה אנה בתחילת השבוע: "אני מתגוררת בחטיבת כרמלי, אני עם נכות קשה, גרה בקומה 8 כלואה בבית מיום רביעי, המעלית לא פועלת. דיברתי עם חברת המעליות שאחראית על הבניין ביום רביעי ואמרו לי שבראשון או שני המעלית תתוקן. היום אני מתקשרת לברר אם יש צפי ואמרו לי שהם לא יודעים. לא נתנו לי תאריך".
"אני על סף דמעות ומיואשת. גם ככה הימים האחרונים היו קשים. לא יכולה לצאת למכולת, לא לטייל עם הכלבה שבנתיים עושה לי צרכים בבית ואני בקושי רב מנקה את זה. לא לטייל עם החברים. השבוע יש לי אירוע ואין לי מושג אם אני אגיע אליו. אני אובדת עצות". בהמשך גילתה רוזנצבייג כי שכניה, בעלי מוגבלות בעצמם, מתמודדים עם קשיים דומים.
רוזנצבייג סיפרה על מצוקתה ברשתות החברתיות וזכתה לחיבוק חם והצעות לעזרה מתושבים רבים שגם הגיעו לדירתה. "היו מי שהוציאו את הכלב לטיול, הביאו מצרכים, ממש מחמם את הלב. אבל עדיין אין מעלית".
חבר מועצת העיר חיפה קיריל קארטניק פעל לסייע לדיירים ויצר קשר עם חברת המעליות. קארטניק: "לא יכול להיות שבעלי מוגבלות ייסבלו זמן רב כל כך ויישארו כלואים בבתיהם בגלל תקלה במעלית. לתקלה שכזו יש הלשכות קשות על אנשים שאינם יכולים להשתמש במדרגות. יש לבחון כיצד מונעים מקרים דומים".

2 צפייה בגלריה
קיריל קארטניק
קיריל קארטניק
למנוע מקרים נוספים. קיריל קארטניק
(צילום: מיכה בריקמן)

קראו גם:

חברת המעליות מסרה ל"מיינט חיפה" כי בעקבות קריאה על מעלית תקועה, הגיעו טכנאי החברה לבניין ביום חמישי. בחברה מציינים כי בחרו שלא לקבוע כי יש להחליף את המעלית ופעלו לתקנה. תיקון החלק לא יכול היה להתבצע בסוף השבוע, והוא נלקח להחלפה. המעלית צפויה לשוב לפעול בתוך יום או יומיים.
דיירים בבניין, ביניהם רוזנצבייג, מציינים כי ישקלו להגיש תביעה על התיקון המתארך והעובדה כי נאלצו לשהות בבתיהם במשך שבוע.