באוניברסיטת חיפה ערכו סקר תושבים לרגל 4 חודשים שלטונו של יונה יהב. בסקר אותו ניהל פרופ' איתי בארי, נעשתה השוואה בין חודש אוגוסט 2024, 4 חודשים מאז כניסתו לתפקידו של יונה יהב, לחודש פברואר 2024.
3 צפייה בגלריה
הסכנה נמשכת. חזירים חוצים במוריה
הסכנה נמשכת. חזירים חוצים במוריה
פחות אנשים פגשו חזיר. משפחת חזירים במוריה
(צילום: דורון סולומון)
על פי הסקר בתוך 4 חודשים נרשמה ירידה מתונה של 2% בשיעור האנשים שתופסים את חזירי הבר כבעיה הדחופה ביותר שיש לטפל בה בחיפה. מ-26% ל-24%.
פערים גדולים יותר נמצאו בתדירות המפגשים עם חזירי הבר. שיעור האנשים שלא פגשו חזיר בעיר עלה בתוך 4 חודשים בלבד מ-10% ל-31%. יותר מפי שלושה.
שיעור התושבים שפגשו חזיר בר פעמיים–שלוש בשבוע או יותר ירד בין פברואר 2024 לאוגוסט 2024 מ – 27% ל-10%, ירידה של כשני שלישים.
שיעור התושבים שפגשו חזיר בר פעם בשבוע או יותר מכך ירד מ-53% ל–34%.

3 צפייה בגלריה
מודאג. פרופ' בארי
מודאג. פרופ' בארי
עורך הסקר. פרופ' בארי
(צילום: יאיר שגיא)

קראו עוד:

"ככל הנראה, ירידה זו במספר המפגשים והחיכוך עם חזירי הבר נובע ממדיניות העירייה שכללה בראש ובראשונה המתה של חזירי בר בכמות גדולה וכן פעולות נוספות כגון גידור, ריקון תכוף של פחי אשפה וקמפיין ציבורי למניעת האכלת חזירי בר", אמר פרופ' איתי בארי ראש המחלקה למנהל ומדיניות ציבורית מבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה, עורך הסקר.

3 צפייה בגלריה
הכי קל לקחת מהציבור. יהב
הכי קל לקחת מהציבור. יהב
הדילול עובד? יהב
(צילום: שרון צור)

בסקר שנערך במסגרת מחקר רב-שנתי השתתפו 406 תושבי העיר חיפה, המהווים מדגם מיצג של האוכלוסייה החיפאית. עוד עולה מהסקר כי בין פברואר 2024 לאוגוסט 2024 חלה ירידה משמעותית ומובהקת בתחושת הפגיעה מחזירי בר. תחושת הפגיעה האישית ירדה מ-2.7 (בסולם של 1-5,כאשר 5 משקף את תחושת הפגיעה החמורה ביותר) ל-1.8. תחושת הפגיעה במכרים וקרובים ירדה מ-2.9 ל-2.0. תחושת הפגיעה באיכות החיים של תושבי חיפה ירדה מ-3.8 ל-3.0. לפיכך, שיעור האזרחים שדיווחו כי תחושת הפגיעה בהם הייתה גבוהה או גבוהה מאוד ירדה בכ-20% והיא הגיעה לרמה הנמוכה ביותר מאז החלה מדידה זו בסוף 2020.