משפחה דווקא כן בוחרים. דימה טומילין בן ה-22, עלה לישראל בגיל 17 במסגרת תכנית סל"ה, ומשפחתו נשארה באוקראינה. "עליתי מתוך זיקה ליהדות, ציונות והחיבור לישראל", אומר טומילין.
3 צפייה בגלריה
משפחת צמח ומשמאל טומילין ובת זוגו
משפחת צמח ומשמאל טומילין ובת זוגו
משפחת צמח ומשמאל טומילין ובת זוגו
(צילום: אורן צמח)
עם עלייתו למד עברית באולפן, התגייס בשנת 2018 ושירת כלוחם בסיירת גולני. בתחילת שירותו היה בתכנית צבר לחיילים בודדים והתגורר ברעננה ובהמשך עבר לחיפה עם בת זוגו, שגם היתה חיילת בודדה בצה"ל. כיום לומד במכינה בטכניון לקראת לימודי תואר במדעי המחשב.
רגע לפני גיוסו לצה"ל, טומילין הכיר את התכנית לעולים חדשים, ונחשף לפעילות ההסברה של עמותת 'אח גדול למען חיילים בודדים", שכוללת הצגת חוויות אישיות של חיילים בודדים והקשיים שאיתם הם מתמודדים.
טומילין הצטרף לתכנית ועם גיוסו הוצמד לו "אח גדול" – מתנדב מטעם העמותה שליווה אותו לאורך כל השירות.
"לקראת השחרור שמעתי שנפתחה תכנית שנועדה לעזור לחיילים בודדים משוחררים להשתלב באזרחות, ומלווים אותם מהשחרור. הכירו לי את אורן צמח (נשוי+ 3), מרצה בסמינר הקיבוצים והקשר הפך למשהו מעמיק יותר. בהתחלה היה מוסכם על מפגש חודשי. 'אח גדול' הציעו לבדוק התאמה ויצרתי קשר ראשוני, אורן עזר לי עם ההובלה, נפגשנו והכרנו גם את המשפחה שלו ומהרגע הראשון נתן לי להבין שאני חלק מהמשפחה שלו ולא רק כחניך בפרויקט והם גם אימצו את בת הזוג שלי. כיום, בחלוף שנתיים, אנחנו משפחה אחת, חוגגים ביחד חגים וימי הולדת ונפגשים בסופי שבוע. ולאחרונה אף פגשו את אימו של דימה שהגיעה לביקור מאוקראינה".

3 צפייה בגלריה
המשפחה המורחבת בבילוי בנהר הירדן
המשפחה המורחבת בבילוי בנהר הירדן
המשפחה המורחבת בבילוי בנהר הירדן
(צילום: אורן צמח)

"מהרגע הראשון אורן נתן לי להבין שהם רואים בי כבן משפחה. צריך להבין שעבור אחד כמוני שגדל באוקראינה זה לא טריוויאלי בכלל שמשפחה תחבק זר. המנטאליות שם שונה לגמרי, בשום מקום בעולם אין עזרה הדדית ופתחון לב כמו בישראל".
ימה ובת זוגתו שאף היא היתה חיילת בודדה זכו לקשר חם ומשפחה חדשה בישראל איתה הם מבלים בסופ"ש ובחגים ולאחרונה אף פגשו את אימו של דימה שהגיעה לביקור מאוקראינה. דימה השתחרר מצה"ל וכיום הוא ובת זוגתו הפכו ל'אחים גדולים' בעמותה ומלווים חיילים בודדים. בנוסף, דימה מתנדב בצוות ההדרכה של 'אח גדול' לעולים חדשים בניצנה – במקום שהמסע האישי שלו התחיל.
עמותת 'אח גדול' היא קהילה מתנדבת אשר מתוך ערכי ציונות, נתינה, משפחתיות וישראליות על כל גווניה, מעניקים לחיילים הבודדים כתובת אישית ב”גובה העיניים” לצרכים שהם עצמם מכירים כל כך טוב מניסיונם שלהם. השנה מלווה העמותה 1500 חיילים וחיילות בודדים (מתוך 6,000) שברובם עולים חדשים שעלו ארצה לבדם במודל חניכה אישי מזה 13 שנים ומערך של כ – 1500 מתנדבים, חיילים/ות משוחררים ששירתו גם כחיילים בודדים וזוהי עבורם סגירת מעגל. הפרוייקטים של העמותה מלווה את העולים החדשים עם הגעתם לארץ, במהלך שירותם הצבאי ולאחריו במספר פרויקטים התנדבותיים.

3 צפייה בגלריה
המשפחה המורחבת בפיקניק עם אימו של טומילין
המשפחה המורחבת בפיקניק עם אימו של טומילין
המשפחה המורחבת בפיקניק עם אימו של טומילין
(צילום: אורן צמח)

קראו גם:

דניאל אהרון מנכ"ל ומייסד 'אח גדול' הקים את העמותה לפני 13 שנים כיוזמה חברתית ייחודית לחיילים בודדים: "אחרי גלות של 2000 שנה, אנחנו נוטים לשכוח את הייחודיות של התקופה שבה אנו חיים. מגיעים לכאן בני נוער מכל העולם כדי לחזור הביתה. הפעילות שלנו מבוססת על ערכים כמו משפחתיות וציונות ומתוך תחושת שייכות ואחריות לעתיד החברה הישראלית. השנה, אנחנו מלווים 1500 חיילים וחיילות בודדים ומעניקים להם מעטפת אישית ומשפחתית המעצימה את שירותם הצבאי ומקלה על השתלבותם בחברה עם יציאתם לאזרחות ואנחנו שמחים וגאים להיות חלק ממעגל הקליטה החשוב הזה המתחיל לפני הצבא ומסתיים הרבה אחריו."
ניתן לתרום לעמותה דרך "עיגול לטובה" או דרך אתר העמותה https://achgadol.org/