גופתה של האישה הערירית שנמצאה אתמול (ב') ברחוב הלל בשכונת הדר בחיפה, הועברה למכון לרפואה משפטית אבו כביר במטרה לקבוע את זהותה ולבחון האם קיים חשד לפלילים.
3 צפייה בגלריה
גופת גבר ערירי
גופת גבר ערירי
פינוי גופת גבר ערירי
(צילום ארכיון: אהרן ברוך לייבוביץ)
באבו כביר שללו בשלב זה כל חשד לפלילים אך טרם נקבע מה גרם למותה של אישה בת 50, שסיימה את חייה בצורה טרגית ואומללה, ושגופתה נמצאה כחודשיים לאחר שנפטרה.
בשלב זה, מחשבונות החשמל והמים שנמצאו בדירה, ומסמכי הבעלות על הדירה, עולה כי מדובר באישה כבת 50, שעלתה לפני כמה חודשים מרוסיה. הנפטרת עלתה לארץ לבדה וכעת נבדק האם סבלה ממחלה שיכולה להסביר את המוות הטרגי. במשטרה העבירו את פרטיה של הנפטרת לעיריית חיפה, וזאת כדי לנסות למצוא תיק רווחה המשוייך אליה.
בעיריית חיפה בדקו את הפרטים ונאלצו להודות כי שירותי הרווחה אינם מכירים את האישה וזו מעולם לא הייתה מטופלת על ידם.

3 צפייה בגלריה
מפנים את הנפטר ה-17
מפנים את הנפטר ה-17
מפנים בחיפה 14 גופות עריריים בשנה
(צילום ארכיון: זק"א)

מעיריית חיפה נמסר כי מבדיקה ראשונית שנערכה על ידי מנהל הרווחה עולה כי מדובר באישה בשנות החמישים לחייה שלא הייתה מוכרת ולא טופלה מעולם על ידי שירותיי הרווחה בעיריית חיפה. עוד מציינים בעירייה כי מנהל הרווחה משקיע מאמצים ואמצעים רבים ומבצע מגוון נרחב של פעילויות לאיתור וטיפול באזרחים ותיקים, בודדים ועריריים, בשיתוף גורמי טיפול עירוניים וארציים הרלוונטיים לנושא זה במטרה להגיע לכל האזרחים הוותיקים המתגוררים בגפם ולמנוע ככל הניתן מקרים מאיין אלו.

3 צפייה בגלריה
זק"א
זק"א
נחשפים למראות קשים. זק"א בפעילות
(צילום: אהרן ברוך לייבוביץ)

בתוך כך, מדגישים בעיריית חיפה, פועל המנהל לביסוס מאגר מידע עדכני תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות, יצירת קהילה תומכת באזרחים הוותיקים, העלאת מודעות הציבור לחשיבות השמירה על קשר עם קשישים בודדים והפעלת מערך מתנדבים המקיימים קשר רציף עם האזרחים הוותיקים.
בעוד שבעירייה מבטיחים לפעול טוב יותר לאיתור קשישים עריריים, אנשי זק"א, כבאות והצלה והמשטרה, ממשיכים לפנות בין 13 ל-18 גופות מידי שנה רק בדירות בחיפה. כל הגורמים מסכימים כי מדובר בבעיה מורכבת, וכי העובדה שבחיפה יש אוכלוסייה מבוגרת גדולה רק הופכת את הבעיה למורכבת יותר.

קראו גם:

"אין חוכמות", אומר גורם ברווחה בעיריית חיפה, "כמו בערים אחרות, יש מחסור בעובדות סוציאליות ועובדים שיכולים לשמור על קשר מידי שבוע עם קשישים ברחבי העיר. האישה הזו אפילו לא הייתה ידועה לרווחה, אבל גם אלו הידועים יש קושי לוודא את מצבם של כולם. ישראל כבר מזמן לא מדינת רווחה. במקום לוודא שאותו גבר או אישה חיים, יש לוודא שהם חיים במקום בטוח, שיש להם את כל התנאים למגורים, יש להם כסף לאוכל ותרופות. העמותות מסייעות אבל גם בהן יש כוח אדם מוגבל. מעבר לכוח אדם ותקציבים, יש מקרים מורכבים ואנשים שאינם ממהרים לקבל עזרה. יש לבחון אם היה לאותה אישה לחצן מצוקה, והאתגר כרגע לשוב ולבדוק כמה עוד אנשים כאלו מתגוררים בעיר".
פורסם לראשונה: 10:02, 31.01.23