בטקס שהתקיים במרכז התרבות אינטו ארמון חולקו הפרסים הכספיים לזוכים בתחרות העסק החברתי של חיפה והצפון. בפרסים שהוענקו על ידי ראש העיר חיפה עינת קליש, זכו ״אניצה״, עמותת ״רואים את האופק בים״ ו״אקו פריקו״.
4 צפייה בגלריה
פעילות עמותת אופק עד הים
פעילות עמותת אופק עד הים
פעילות עמותת ראוים את האופק בים
(צילום: תמר גילינסקי)



4 צפייה בגלריה
הזוכים עם ראש העיר קליש
הזוכים עם ראש העיר קליש
הזוכים עם ראש העיר קליש
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)

למקום הראשון במסלול העסקים הגיעה החנות אניצ'ה שמובילה כבר 14 שנה את תחום המסחר בביגוד יד שנייה, תוך שימוש בעקרונות הכלכלה הירוקה לעידוד צרכנות אלטרנטיבית מודעת סביבתית.
במקום השני זכה בית הדפוס החיפאי בולשירט המעסיק 8 עובדים עם צרכים מיוחדים.
במסלול העמותות זכתה במקום הראשון העמותה ״רואים את האופק בים״ המקדמת ספורט ימי לאוכלוסיות מוחלשות ככלי להעצמה ופיתוח אישי. העמותה מאפשרת לבעלי מוגבלויות ליהנות מספורט ימי מהנה ומעצים. העמותה משלבת פעילות עם נוער בסיכון, ורותמת אותו לסיוע לבעלי מוגבלויות.
עמותת קיימא זכתה במקום השני, חוות קיימא היא חווה אקולוגית לגידול ירקות בשיתוף הקהילה המהווה מסגרת תעסוקתית לנשים בסיכון.
בפרס העסק הירוק זכה אקו פריקו המחנכים לקיימות ומספקים תוכן סביבתי חוויתי ומעשיר בתחומים מגוונים.

עסק חברתי

תחום העסקים החברתיים הפך בעשור האחרון לתעשייה שמגלגלת מאות מיליארדי דולרים ברחבי העולם, פעילותם המגוונת כוללת בן היתר: תעסוקה לאוכלוסיות מוחלשות, שירותים ומוצרים לגיל השלישי והרביעי, כלכלה ירוקה, אנרגיה מתחדשת, מחזור ועוד.

4 צפייה בגלריה
פועלים למען הקהילה. הזוכים
פועלים למען הקהילה. הזוכים
פועלים למען הקהילה. הזוכים
(צילום: ראוובן כהן עיריית חיפה)

במסגרת תחרות העסק החברתי של חיפה והאזור שנערכה ביוזמה משותפת של עיריית חיפה, החברה הכלכלית לחיפה, מט״י חיפה וקהילת הדר, חברו ארגונים מובילים בעיר על מנת לתת במה לעסקים ועמותות שפועלים למציאת פתרונות לבעיות חברתיות. יוזמי התחרות הזמינו עסקים ועמותות להציג את הפעילות העיסקית חברתית שלהן ולהעמיד את עצמן לדירוג הקהל ודירוג של ועדת שיפוט מקצועית, ולזכות בפרסים כספיים, חבילות ייעוץ ופרסום בשווי אלפי שקלים, תרומת בנק מרכנתיל, חברת MOOTAG, איגוד ערים מפרץ חיפה לאיכות הסביבה והמשרד החיפאי של חברת הייעוץ PWC.

4 צפייה בגלריה
פועלים למען הקהילה. הזוכים
פועלים למען הקהילה. הזוכים
עסקים ירוקים וחברתיים. הזוכים
(צילום: ראוובן כהן עיריית חיפה)

ראש העיר קליש בירכה את הזוכים וציינה: ״העיר חיפה היא בעלת קרקע פוריה, התורמת להצלחתן של יוזמות חברתיות במגוון תחומי עשיה. אנו מאמינה שליזמים חברתיים המשלבים חדשנות, חשיבה יצירתית ותשוקה לשינוי חברתי יש יכולת לייצר שינוי אמיתי. עיריית חיפה שמחה וגאה להיות שותפה למיזם נפלא זה, ששם על המפה העירונית את העסקים המקומיים, התורמים לעיר ובוחרים להשקיע בה ובתושביה״.
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 09:18, 29.09.22