מי שעוקב אחר ישיבות מועצת העיר חיפה בשנים האחרונות, מכיר היטב את חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג. קולה של גולן נשמע היטב בכל דיון ובכל ישיבה, היא מגיעה מוכנה, בקיאה בפרטים, והיא גם הכוח המניע מאחורי מועצת השינוי הלעומתית, ומי שאחראית לריסון כוחה של קליש.
4 צפייה בגלריה
נלחמת למען העיר בכל ישיבה. שרית גולן
נלחמת למען העיר בכל ישיבה. שרית גולן
נלחמת למען העיר בכל ישיבה. שרית גולן
(צילום: נחום סגל, canva)

פחות מ-5 חודשים לבחירות ואת לא ממש מורגשת בשטח.
"בחודשים האחרונים קיימתי מספר מפגשים עם תושבים בנושאים שונים לקראת התמודדות. אני עובדת עם הפעילים של "חיפה בשבילנו" שרצים איתי שנים ארוכות ומאמינים בעשייה שלנו. אנו כותבים ניירות עמדה, יוצאים לשטח, ונערכים לבחירות".
יש לך רשימה?
"הרשימה הולכת ונבנית. אנו לא עוסקים כרגע במיקומים ויש זמן עד חודש ספטמבר להגשת רשימות. ברשימה יהיו אנשים שיוכלו לתרום מהידע המקצועי שלהם לטובת קידום נושאים בוערים, בראשם תעסוקה וחינוך. אני אתרום מהידע שלי בתחום סביבה ופיתוח תשתיות. לא באנו לחמם כיסאות".
מאיפה הכסף לקמפיין?
"הקמפיין שלי בנוי ממתנדבים ועשייה. מועמדים אחרים צריכים להוציא הרבה כסף כדי לשכנע את הציבור להצביע עבורם, אבל אני נמצאת בקשר רציף עם הציבור. במשך שנים רואים מה אני עושה במועצה, אני פעילה בכל השכונות ולמען כל הגילאים".

4 צפייה בגלריה
ריסנה את כוחה מהאופוזיציה. גולן וקליש
ריסנה את כוחה מהאופוזיציה. גולן וקליש
ריסנה את הכוח של קליש. גולן וקליש
(צילום: ראובן כהן, נחום סגל)

איך תתמודדי עם קמפיינים מושקעים ויקרים של האחרים?
"הקמפיין שלי יהיה צנוע. אני מנסה לפרוץ את המיתוס שצריך כספים גדולים כדי להצליח. למועמדים אחרים יש כספים גדולים של בעלי אינטרסים שאחר כך ישלטו במועמד, ואנו רואים את זה כבר היום. אני לא במשחק הזה".
רוב הציבור לא מודע לפעילותך במועצה.
"יש ציבור שעוקב ומתעניין מה קורה בישיבות המועצה וועדות הכספים, ויודע מי באמת עובד בעירייה למענו. מצד שני, יש רבים שמודעים פחות לפוליטיקה המקומית, והם רק יודעים שרע להם. בקמפיין ננסה להבהיר את הנקודה הזו".
מה חשוב שהציבור יידע על מה שקורה בעירייה?
"שהמנגנון העירוני האחראי למתן שירותים לתושב, לא מתפקד כנדרש. למה? בגלל הנהלת העירייה שלא עבדה על פי כללי מנהל תקין, וזה ניכר בדוחות מבקר העירייה. שידעו שיש בחיפה ראש עיר לא מתפקדת, וזה מתורגם לפגיעה בשירותים הניתנים לתושב. שידעו שחייבים לקדם מדיניות עירונית מסודרת ולא על פי קפריזות או מחשבות פארנואידיות של אדם כזה או אחר".
מה חיפה צריכה?
"מנהיגות טובה עם עמוד שדרה יציב, כזו שמובילה מדיניות ברורה. אני אעשה את זה".
יש לך סיכוי מול הכספים הגדולים של מועמדים ומפלגות אחרות?
"בסוף לפי כל הסקרים, למרבית המועמדים יש פחות או יותר אותם אחוזי תמיכה. יכול להיות שהציבור כבר לא אוכל את הסיסמאות ולא מתרשם משלטים ותקציבי ענק שלא ברור מה מקורם. שם המשחק זה היכולת לשכנע את הציבור באמצעות מעשים ולא בסיסמאות. תפתחו פרוטוקולים, תארו מה עשיתי. אל תאמינו להבטחות שווא של אף אחד, גם לא שלי. תבדקו עשייה".

4 צפייה בגלריה
מגיעה מוכנה. שרית גולן ומועצת העיר חיפה
מגיעה מוכנה. שרית גולן ומועצת העיר חיפה
מגיעה מוכנה. שרית גולן ומועצת העיר חיפה
(צילום: נחום סגל, שרון צור)

אולי חיפה צריכה מועמד צעירים ומבטיחים כמו דנילוביץ' בבאר שבע ורועי לוי בנשר?
"ניקח את עציוני? דנילוביץ' היה שנים רבות במערכת העירונית, והוא לא עזב שהיה לו נוח. גם רועי לוי היה פעיל במאבק סביבתי. הציבור בחר בנערת פוסטר ב-2018 עם מצע בחירות מהודק. אני לא חושבת שהציבור ייחר שוב בנער פוסטר, הציבור ירצה לראות מי עשה מה, מי היה זמין עבורו ומי לא טרח להישאר במועצת העיר רגע אחרי הבחירות. בניגוד למועמדים אחרים, אני נשארתי להילחם עבור העיר והם ברחו כמו נמושות".
מה אומרים אצלך במשפחה על ההתמודדות?
"מאד קשה למשפחה. אבל אני מזכירה להם ולי שאני עובדת בשביל עתיד המשפחה ועתיד כלל המשפחות בעיר. אני רוצה עיר טובה יותר. זה אפשרי".
כמה קולות קיבלת בפעם הקודמת וכמה תצטרכי עכשיו?
"קיבלתי 3,050 קולות, מנדט אחד. עכשיו אני מוכרת יותר ואני מצפה לארבעה מנדטים למועצה. לראשות העיר זה משחק אחר, ואם יש 100 אלף בוחרים, אצטרך כ-50 אלף פתקים כדי להיות ראש עיר".
זה אפשרי?
"בהחלט. הקהל עייף מהמצב המקומי והארצי. הציבור החילוני ירצה לצאת ולהצביע עבורי. למרות שאני עובדת עם כלל המגזרים. אבל לא יכול להיות שיועברו כספים למגזר החרדי, על חשבון כלל הציבור, ושהציבור החרדי יקבע עבור 80% מהציבור החופשי. בניגוד למועמדים אחרים, אני לא פועלת לחיבורים עם נציגי החרדים. מניסיוני, נציגיהם מבטיחים לכל המועמדים שיתמכו בהם, ובסוף הם הולכים עם מי שהכי חזק ופועלים מתוך אינטרס. לא אשחזר את הטעויות של קליש שמגזרים כאלו ואחרים הניחו סכין לצווארה וזה בא בה על חשבון הציבור הכללי".

4 צפייה בגלריה
המועמדים לראשות העיר חיפה
המועמדים לראשות העיר חיפה
המועמדים לראשות העיר חיפה
(צילום:נחום סגל, אלעד גרשגורן, ראובן כהן, גונן שמר, פרטי)

מה דעתך על המועמדים האחרים?
"אני מביאה עשייה למען העיר והכרה מצויינת של חיפה. אני לא נערת פוסטר, לא יצביעו לי בגלל 'רק לא יונה' אלא עבור עשייה משמעותית. אני לא מועמד שיצטרך כמה חודשים ללמוד את העיר אלא מי שתוכל להתחיל לעבוד מחר בבוקר. לא צריכה 100 ימי חסד. אני יודעת בדיוק איפה התוכניות תקועות ומה צריך לעשות".
גם יונה יודע מה לעשות.
"הייתי בקואליציה שלו והערכתי את העשייה, אבל בנקודת זמן זו חיפה צריכה משהו אחר. כמו שקיבלתי את איגוד ערים הגנת הסביבה במצב לא מתפקד ושיקמתי אותו".
עציוני מחובר לממשלה. מה איתך?
"עציוני היה מינוי פוליטי במשרד השיכון ומחובר אולי לצד פוליטי אחד. אני עובדת מול כל הממשלות. כך קידמתי את תמ"א 75 לשיקום המפרץ מול 3 ממשלות שונות. צריך לשאול את עציוני ואחרים האם יישארו לשרת את הציבור שאת אמונו הם מבקשים, גם אם לא ייבחרו. התשובה ברורה וראינו מה היה בפעם הקודמת".

קראו גם:

מה הדבר הראשון שתעשי כראש עיר?
"אטפל במינהל ההנדסה, ובתוך 3-4 חודשים אקדם את כל התוכניות שנמצאות על שולחן מהנדס העיר. במקום מצגות נתחיל לעשות. החברה הכלכלית תשנה פניה. יוקם צוות שתפקידו, בעזרת הממשלה, לדאוג למוקדי תעסוקה, קידום תמ"א 75 והקמת חזית הים העירונית".
אז את ראש העיר הבא?
"בהחלט. מצפה שהציבור לא יבחר במי שיש לו סיכוי אלא במי שראוי להנהיג ולהוביל את העיר".
מקורבי עציוני מסרו שהוא שירת תחת שתי ממשלות ולכן לא מדובר במינוי פוליטי. קליש לא הגיבה.