ד"ר קנטה אחמד, רופאה מוסלמית ממוצא פקיסטני המתגוררת בארה"ב, הגיעה במיוחד לישראל בעקבות הטבח בדרום ב-7 באוקטובר.
4 צפייה בגלריה
דר אחמד קנטה
דר אחמד קנטה
ד"ר אחמד קנטה
(צילום: הטכניון)

ד"ר אחמד קנטה
(צילום: הטכניון)



הרופאה מגדירה עצמה כמוסלמית אנטי איסלמיסטית, ומדגישה כי איננה נלחמת במוסלמים אלא באיסלאמיזם הרצחני. לדבריה, ברגע ששמעה על הטבח, החלו להגיע אליה טענות לפיהן לא התרחש טבח, וכי הדברים אינם חמורים כמו שמתארת ישראל.
ד"ר אחמד: "להיות מוסלמי פירושו בין השאר לחשוף עוולות גם כשהן מתרחשות במשפחתך, בשבט שלך או בקהילה שלך. במקורות שלנו כתוב שאם אתה עד לעוול עליך לנסות לבלום אותו בידיך; אם אינך יכול להשתמש בידיך עליך לבלום אותו בקולך. ואם אינך יכול להשתמש בקולך – עליך לנצור אותו בליבך כעוול שהיית עד לו".
הרצאתה של ד"ר אחמד ניתנה אחרי שבשבועות האחרונים חקרה את הטבח בדרום, ביקרה בקיבוץ בארי, התלוותה לאנשי זיהוי הגופות במחנה 'שורה' בדרום, ולאחר ששוחחה עם ניצולים מאותה שבת שחורה.
הרופאה המוסלמית שצברה ניסיון רב בחקר אירועי טבח שהתרחשו בפקיסטן, עירק ורואנדה, ניתחה את ממצאי הטבח והגיעה למסקנה חד משמעית לפיה החמאס ביצע רצח עם (ג'נוסייד) ופשעים נגד האנושות.

4 צפייה בגלריה
מכולות הקירור במחנה 'שורה' עבור גופות נרצחי 7 באוקטובר
מכולות הקירור במחנה 'שורה' עבור גופות נרצחי 7 באוקטובר
מכולות הקירור במחנה 'שורה' עבור גופות נרצחי 7 באוקטובר
(צילום: יאיר שגיא)

ד"ר אחמד: "לא הייתי יכולה לחיות עם עצמי אילו נשארתי בארצות הברית ולא באתי לישראל אחרי שנודע לי על אירועי ה-7 באוקטובר. היה חשוב לי שלפחות מוסלמית אחת, הנאבקת באסלאם הרדיקלי במשך כשני עשורים, תבוא לראות את מה שאירע כאן ולהעיד על אותו פשע נגד האנושות. זוהי חובתי המוסרית והדתית כמוסלמית."
"כולנו מחפשים מילים למה שקרה כאן. כולנו צמאים לשפה. רבים משתמשים במונחים כגון 'טבח', 'שואה', 'שואה שנייה' ו'אסון התאומים של ישראל'. האסוציאציות האלה ברורות אבל עלינו לדייק: קרה כאן משהו מזוויע יותר מאסון התאומים, לא רק מבחינת מספר הקורבנות יחסית לגודל האוכלוסייה אלא גם מבחינת האינטימיות של ההרג. גם האסוציאציה לשואה ברורה, כי שוב המטרה היא השמדת יהודים, ועם זאת, חשוב מאוד לנקוט במונחים המדויקים – 'ג'נוסייד' ו'פשע נגד האנושות' – בלי להתחשב בתגובות בדעת הקהל העולמית.
"המונחים האלה חשובים משום שהיה כאן אירוע מתוכנן, מחושב וקטלני שנועד להשמיד אנשים בשל זהותם – זהותם היהודית. חשוב לציין שגם בדואים איבדו את יקיריהם בהתקפה, ופגשתי כמה מהם בביקור בדרום, אבל המטרה הייתה רצח יהודים.

4 צפייה בגלריה
אנשי זק"א במחנה 'שורה'
אנשי זק"א במחנה 'שורה'
אנשי זק"א במחנה 'שורה'
(צילום: יאיר שגיא)

ד"ר אחמד: "הייתי ברואנדה. הייתי בפקיסטן. הייתי בעיראק שאחרי דעא"ש, שם בוצע רצח עם בקהילה היזידית – רצח עם שלא הסתיים עד היום. העולם היה מבועת מרצח העם בעיראק ויצא נגדו, אבל רבים מאלה שגינו את דעא"ש תומכים כעת דווקא בחמאס, לפעמים במעטה של מחאה פרו-פלסטינית. לכן חשוב להבהיר שהיה כאן רצח עם על כל מאפייניו – מתקפה שתוכננה בקפידה ויתר על כן, תועדה בקפידה, זאת כדי לשבור את רוחו של הציבור הישראלי בסרטוני זוועה של ילדים ותינוקות. נרצחו כאן נשים הרות וגם עובריהן נרצחו."
ד"ר אחמד פירטה בהרצאתה את שראתה במחנה 'שורה', בה אנשי זיהוי הגופות עשו שימוש במכולות כדי למיין ולאבחן את שרידי הגופות. "היו שם 48 גופו וחלקי גופות בכל מכולה. ובסך הכל 25 מכולות זו לצד זו", מתארת ד"ר אחמד, "החוקרים, השוטרים והרופאים שעובדים במחנה 'שורה' דיברו על הציבור הישראלי כ'אומה יתומה'. אחד השוטרים אמר לי שמאז שהוא משרת שם הוא אינו יכול להחזיק את בנו על הידיים. אחר אמר שכשהוא פותח את המקרר בבית הוא מריח מוות. כשהוא סוגר את המקרר – הריח נעלם."

4 צפייה בגלריה
אנשי זק"א במחנה 'שורה'
אנשי זק"א במחנה 'שורה'
אנשי זק"א במחנה 'שורה'
(צילום: יאיר שגיא)

קראו עוד:

ד"ר אחמד ממשיכה: "חשוב שנציג לעולם גם את ההכחשה כמעשה ברברי. למדתי המון על הכחשת השואה, וכעת אני מבינה כמה ההכחשה פוצעת את משפחותיהם של הקורבנות. לכן חובתנו הבסיסית כבני אנוש היא להיות עדים ולספר את האמת. אירועי 7 באוקטובר תועדו על ידי הרוצחים באינספור סרטונים, אבל מתברר שככל שהראיות ברורות יותר, כך יותר מרושעת ההכחשה. עלינו להכיר בכך שהבורות גומאת מרחקים גדולים יותר מן העובדות. יש גורמים שמטפחים בורות מכוונת, והצרכנים כיום יכולים לבחור בחדשות ובחדשות-הכזב שמתאימות להן.
"האוניברסיטאות האמריקאיות משמשות כבר שנים רבות כמדגרה לאנטישמיות. מתרחשת כאן חבירה בין האסלאמיזם הרצחני, האנטישמיות השמאלית האולטרה-פרוגרסיבית ומה שאני מכנה "ה-woke הניאו-אורתודוקסי". תפיסה זו גורסת שכל אדם הוא מדכא או קורבן, ודווקא היהודים, צאצאיהם של קורבנות השואה, נתפסים כיום כנאצים. זה הרקע לכך שגורמים רבים באוניברסיטאות מתייצבות כעת לצד החמאס. עמדה זו תואמת את התפיסה של ישראל כמעצמה קולוניאליסטית ומתעלמת מכך שהפלסטינאים אכן כבושים - אבל לא בידי ישראל אלא בידי האסלאמיזם הרצחני. עם זאת, יש כאן הזדמנות: האנטישמיות נחשפת כעת במערומיה, מה שעשוי לאפשר לנו להיאבק בה".