מחאת העם חיפה קיימה כמידי שבת צעדה לאורך שדרות מוריה ועצרת בצומת חורב נגד הרפורמה המשפטית. על י הערכות השתתו באירועים כ-15 אלף איש.
4 צפייה בגלריה
אלפים בצומת חורב
אלפים בצומת חורב
אלפים בצומת חורב
(צילום: עומרי רוזנברג)
באירועי המחאה בחיפה התמקדו השבוע בקרן הארנונה ותקציב המדינה שיובא לאישור בשבוע הבא ובו העברת מיליארדים לטובת הסכמים קואליציוניים.
הדוברים באירוע: לימור לבנת - שרה לשעבר ממפלגת הליכוד; קובי ריכטר - טייס לשעבר , יזם ואיש עסקים; הילה פאר - יו״ר הקהילה למען הלהט״ב; שיר ליסק - ממובילות מחאת הסטודנטים בטכניון; סוהיל דיאב - פעיל חברתי.

4 צפייה בגלריה
לימור לבנת בעצרת
לימור לבנת בעצרת
לימור לבנת בעצרת
(צילום: גלי עשת בזק)

צערת מחאה במוריה 20.5.23
(צילום: גיא ברוקמן)


לימור לבנת: "ערב טוב חיפה - העיר בה נולדתי. כמעט חמישה חודשים חלפו מאז הוקמה הממשלה, שהבטיחה לטפל ביוקר המחיה, ביטחון, שקט ומשילות. ומאז אין דקה אחת של שקט. אין רגע אחד. כל רגע נרצחים פה אנשים ונשים. והמחירים - המחירים עולים, ועולים, ועולים. והחיים שלנו יורדים, ויורדים, ויורדים. ושאף אחד פה לא יתבלבל. ההפיכה המשטרית לא ירדה מעל השולחן. נתניהו עומד להביא לאישור הכנסת בשבוע הבא תקציב עם הסכמים קואליציוניים מיגזריים, בסכומים חסרי תקדים של 13.7 מיליארד שקל, שיקנו לו שקט מצד הסיעות החרדיות, והחרד"ליות.
"ומי יהנה מכל הטוב הזה? עוד ועוד ישיבות, רבנים, כספים למוסדות שלא מלמדים לימודי ליבה. ןעכשיו, גולדקנופף דורש עוד חצי מיליארד לעוד מוסדות פטור שאינם מלמדים ליבה. ועוד לא אמרתי מילה על קרן הארנונה. תקשיבו לראשי רשויות חברי ליכוד ולמה שיש להם לומר. תקראו מה אומר על כך יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, מי שהיה מהמקורבים ביותר לנתניהו".
"וכל אלה נספחים לחוקי ההפיכה המשטרית שממתינה לה בשקט כפי שהתבטאו יריב לוין, קרעי, רוטמן. הפיכה שנועדה לרסק את שומרי הסף, לסרס את בג"צ, למנות יועצים משפטיים פרטיים לשרים, שלא יהיו בלמים וחסמים נגד שחיתות שלטונית, ולמנות וועדה מכורה למינוי שופטים שהקואליציה תשלוט בה. ולא הזכרתי את חוק הנבצרות, חוק התרומות, ועוד 140 חוקים בדרך".

4 צפייה בגלריה
אלפים בצומת חורב
אלפים בצומת חורב
אלפים בצומת חורב
(צילום: עומרי רוזנברג)

לבנת: "נולדתי בחיפה. "חיפה האדומה" אז, של אבא חושי. אבי לחם בלח"י, ולהורי לא הייתה פרנסה. כשהייתי בת 11 נאלצנו לעבור לרמת-גן. שם אפשר היה גם בלי פנקס אדום".
"לפני יותר מ-50 שנה הצטרפתי לתנועת החרות שהפכה לליכוד. השקפת עולמו של מנחם בגין הייתה הגנה על זכויות המיעוט והפרט. דווקא הוא שסבל מעריצות הרוב, האמין, כתב, הטיף, לעצמאות, לעליונות ולחיזוק הרשות השופטת - כרשות עליונה על שאר הרשויות".
"תנועת החרות והליכוד בהנהגת מנחם בגין ואחריו יצחק שמיר, הייתה תנועה ממלכתית-ליברלית. ימין ממלכתי-ליברלי. כי דמוקרטיה - היא לא עריצות הרוב, ודמוקרטיה - זה לא רק בחירות. דמוקרטיה זה חופש ביטוי. דמוקרטיה זה חרות האדם וזכויות הפרט. וזכויות הנשים וזכויות הלהט"ב. דמוקרטיה זה חופש העיתונות ושיוויון זכויות לכול".

4 צפייה בגלריה
אלפים בצומת חורב
אלפים בצומת חורב
אלפים בצומת חורב
(צילום: גלי עשת בזק)

קראו גם:

לבנת: "נולדתי וגדלתי בימין, כל חיי נשארתי בימין. אין ולעולם לא תהיה לי אידאולוגיה אחרת. אבל הליכוד הוא כבר לא הבית שלי. אז הם קוראים לי שמאלנית. תקשיבו לחיים ביבס. עכשיו גם הוא שמאלן כי הוא מתנגד להפיכה המשטרית. והם קוראים לי בוגדת ומגדפים ומקללים אותי כי נשבעו אמונים לאיש אחד. פולחן אישיות. אני לא שם".
"נתניהו, איתו עבדתי שנים ארוכות, כבר אינו אדם. וגם כאן בקהל העצום הזה, הערב, אני רואה, אנשי ימין לצד אנשי שמאל. נשים, גברים, כולם אנשים מודאגים שיוצאים מהבית, שבוע אחרי שבוע, ובאים למחות עם דגל מדינתנו האהובה. כי הסכנה עדיין לא חלפה. אסור להיות שאננים. אז הניפו את הדגל מעלה מעלה. אנחנו נאמין. אנחנו נפגין. אנחנו נמשיך בכל הכוח. עד שננצח".