צוותי רפואה הוזעקו הבוקר (רביעי) לגן ילדים ביישוב רכסים הסמוך לחיפה. עם הגעת פארמדיקים לגן הילדים התברר כי הילדים פיתחו תגובה אלרגית לזחלים בהם נגעו.
2 צפייה בגלריה
זחל תהלוכן האורן
זחל תהלוכן האורן
זחל תהלוכן האורן
(צילום:PixaBay)
כ-20 מילדים הגן פיתחו את התגובה האלרגית, כאשר צוותי הרופאה החליטו על העברת חמישה ילדים להמשך טיפול בבתי החולים בני ציון ורמב"ם.
בבית החולים לילדים "רות" שברמב"ם ציינו כי עם הגעת הילדים, ניתן להם טיפול אנטי אלרגני. בבית החולים הוסיפו כי חלק מהילדים קיבלו משחות לטיפול בצריבה בעיניים, וחלקם קיבלו זריקות נגד אלרגיה. לאחר הטיפול הוגדר מצבם של הילדים קל והם צפויים להשתחרר לבתיהם.

2 צפייה בגלריה
מיון רמב"ם
מיון רמב"ם
נגיעה בזחל הסתיימה במיום
(צילום: רמב"ם)

קראו עוד:

בדיקת הגורם לאלרגיה שפיתחו הילדים גילתה כי ילדי הגן נגעו בשיירת זחלים מסוג תהלוכן האורן, שבערב נקרא גם טוואי התהלוכה, זחל מסוג עש הנמצא בדרך כלל בעצי אורן. הזחל ידוע כמקור לאלרגיה חריפה וצריבות, ואירועים דומים נרשמו במוסדות חינוך נוספים ברחבי הארץ. במקרים קשים הזחל יכול לגרום לפגיעה בלתי הפיכה לעין, קשיי נשימה ואף הקאות.
ילדים נקראים שלא לגעת בזחל, ובמקרה של מגע, לשטוף עם הרבה מים, להסיר שערות שדבקו בבגדים, לטפל בתרופות אנטי אלרגניות, ובמידה הפגיעה לפנות לקבלת טיפול רפואי.