מנכ״ל עיריית חיפה לשעבר אוהד שגב, שפוטר לפני כחודש, שיגר היום (רביעי) מכתב התראה לראש העיר עינת קליש עם דרישה לתשלום פיצויים על פיטורים שלא כדין, לכאורה, לדבריו.
1 צפייה בגלריה
אוהד שגב
אוהד שגב
אוהד שגב
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)
שגב הועסק על ידי עיריית חיפה בתפקיד מנכ"ל העירייה החל מחודש אפריל 2020 ועד 10 באפריל 2022 יום בו קיבל הודעה במייל כי הוא מפוטר.
״על אף התנהלותו ללא רבב של אוהד בתפקידו כמנכ"ל העירייה, וללא כל התרעה מוקדמת, קיבל אוהד שיחת טלפון מפתיעה ביותר מסמנכ״ל העירייה צפריר רוזן על כך כי ממתינה לו הודעת דוא"ל ממך שעניינה הפסקת עבודתו לאלתר. כך גילה, עובד נאמן ובכיר על פיטוריו״, כתב עורך הדין יגאל ארנון, המייצג את שגב.
עוד תואר במכתב כי "לאחר שפתח אוהד את הודעת הדואר במסגרתה נודע לו חד צדדית ובהפתעה גמורה כי עבודתו כמנכ״ל מסתיימת לאלתר, הוא גילה כי להודעה זו כותבו גם גזבר העירייה, דובר העירייה והיועצת המשפטית של העירייה, כולם עובדים אשר היו כפופים לו ולמעשה גילו על דבר פיטוריו ביחד איתו אם לא לפניו.
״תוך דקות קיבל אוהד שיחה נוספת הפעם מדובר העירייה אלירן טל, שטען כי מופעל עליו לחץ אדיר מצידך, ראש העיר, לפרסם את הפיטורים בצירוף הודעות הפיטורים עצמה".
קראו גם >>>
עוד ציין עו״ד ארנון כי שגב היה המום מהודעת הפיטורים ומהאופן המשפיל והמבזה, לכאורה, בו נודע לו על סיום תפקידו. "אוהד ביקש לדבר איתך, ראש העיר, על מנת לנסח הודעה משותפת לעיתונות במטרה לשמור ולו במעט על כבודו המקצועי שנרמס על ידך ברגל גסה בהליך פיטורים בלתי חוקי", נכתב במכתב, "אולם בחרת להתעלם מבקשתו ובתוך זמן קצר יצאה מטעם העירייה הודעה חד צדדית לתקשורת. לא גילית הגינות בסיסית להודיע לו על כך בעצמך אלא הסתתרת מאחורי הסמנכ״ל אותו הפכת לשליח לדבר עבירה מטעמך. באופן בו בחרת לפטר את אוהד ככל הנראה מבלי שטרחת לקבל יעוץ משפטי כמתחייב לא פסחת על שום הפרה של דין, עקרון, או הלכה משפטית ביחס לביצועו של הליך פיטורין תקין ובראש ובראשונה, החובה לקיים הליך שימוע כדין״
לאור הדברים מבקש אוהד שגב למצות את הדין כנגד עיריית חיפה וכנגד ראש העיר עינת קליש אישית, את מלוא זכויותיו על פי דין ובנוסף לקבל "פיצוי על העוולות הרבות שבוצעו כלפי אוהד שגב במסגרת הליך סיום העסקתו. 236 אלף שקל בגובה 6 משכורות ו-100 אלף שקל בגין עוגמת נפש והפגיעה התדמיתית שנובעים מהליך הפיטורים הלא חוקי ופרסומו בתקשורת".
עיריית חיפה סרבה להגיב.