בכניסה לספרייה של קריית אליעזר שוהים מזה שבועיים זוג הומלסים, מוריס קומט ור'. הם נמצאים כאן לאחר שהוצאו מדירתם. כל רכושם ארוז בכמה שקיות עם בגדים.
1 צפייה בגלריה
מוריס קומט על המדרגות
מוריס קומט על המדרגות
מוריס קומט על המדרגות
(צילום: פרטי)
השניים, בשנות ה-50 לחייהם, בני זוג כבר 15 שנה. היא במקור "ממשפחה טובה מהרצליה", ומוריס מנשר. עד כה הם שכרו דירה באזור קריית אליעזר. לדבריו, הוא השקיע בה כ-60 אלף שקלים כדי לשפצה, והם התגוררו בה כשהם נדרשים לשלם רק חשבונות שוטפים.
לפני כשבועיים התברר להם שהדירה שייכת לאחיו של משכיר הדירה, שביקש מהם לפנות אותה כי הוא זקוק לה. לדבריהם, לא קיבלו כל התרעה, ונאלצו לעזוב מיד.
"את כל הפיצויים שמוריס קיבל הוא השקיע בבית, ואז פינו אותנו מהיום למחר. אנחנו כבר שבועיים כאן. לא התרחצנו, אין אוכל או מים מלבד מה שמביאים לנו. כדי למלא את הסוללה של הטלפון צריך ללכת לקיוסק".
קראו גם >>
לקומט 100 אחוז נכות. הוא עבד שנים במפעל, וכיום סובל מבקע בגבו. שניהם מתקיימים מקצבאות, ובעבר היו מכורים לסמים. בחודש האחרון עבר ארבעה צנתורים בליבו, וכרגע אין ידו משגת לשלם עבור תרופות.
השבוע הגיעו למקום נציגי הרווחה והציעו להם עזרה חד פעמית בסך 3,000 שקל, שלא תפתור את הבעיה.
נציג היחידה לדרי רחוב הציע להם דיור בהדר, אבל הם חוששים: "לא נדרוך בהדר. זה כמו הארלם. אין לנו כלום. רק כמה שקיות עם בגדים. אנחנו מבקשים כל עזרה".