חקירת מותה של אמיליה מרטיננקו נמשכת, וגורמים המצויים בפרטי החקירה מציינים כי מדובר בחקירה מורכבת ומזעזעת במיוחד.
4 צפייה בגלריה
עולה חדשה שעמדה להתגייס. אמיליה מרטיננקו
עולה חדשה שעמדה להתגייס. אמיליה מרטיננקו
אמיליה מרטיננקו
((מתוך עמוד הפייסבוק של אמיליה)
קונסטנטין, אביה של מרטיננקו, שהגיע לישראל מאוקראינה, אמור היה להיפגש השבוע עם הפרקליט המלווה בתיק החקירה, אך פגישתם נדחתה לשבוע הבא. האב ציפה לקבל תשובות באשר לממצאי החקירה, אולם נמסר לו כי טרם הוחלט על כיוון חקירה סופי.

מעיל זרוק

בשעה 02:00 בלילה, בתאריך 16.12.22, במסלול המטרוניות במפרץ חיפה, נמצאה גופתה המרוטשת של אמיליה מרטיננקו. במשטרה מיהרו לעצור נהג מטרונית של חברת סופרבוס, שכבר עזב את זירת הפגיעה והלך לביתו.
בתחילת החקירה השוטרים חשבו כי הנהג שנעצר פגע במרטיננקו וברח, אך הממצאים הצביעו על השתלשלות אירועים אחרת.
הממצא המרכזי בחקירה היתה גופתה של מרטיננקו. הגופה נותחה במכון הפתולוגי באבו כביר, שם נקבע כי מספר מטרוניות פגעו בה, ולא רק מטרונית אחת. החוקרים החלו באיתור המטרוניות הפגועות, ומצאו סימני דם על לפחות שש מהן. גורמים המצויים בפרטי החקירה מציינים: "סימני דם אולי היו על שש מטרוניות, אבל הרבה יותר מטרוניות פגעו בה. חשבו שהיא מעיל זרוק. פשוט לא ראו או לא חשבו שזו גופה. לא נתקלנו במקרה כה מזעזע של גופה במצב כזה".

"פגע וברח"

החקירה העלתה כי אחד מנהגי המטרונית שככל הנראה פגע באמיליה בפעם הראשונה, הגיע לתחנה האחרונה, דיווח כי נזרקה אבן על המטרונית, אך הוא המשיך בנסיעתו. הנהג המשיך לביתו, ורק אחרי שעות נמצאה הגופה במסלול הנסיעה.

4 צפייה בגלריה
אמיליה ואמה
אמיליה ואמה
אמיליה ואמה
(צילום: באדיבות המשפחה)

פניית המשטרה לעזרת הציבור העלתה עדות של נוסע שאמר כי ראה צל אדם באותה נסיעה בה נפגעה לכאורה מרטיננקו בפעם הראשונה. העדות ודיווח הנהג מחזקים את הסברה כי הנהג לא ראה את אמיליה, וחשב כי רעש הפגיעה היה אבן שנזרקה לעבר המטרונית.

השיחה האחרונה

בעוד המשטרה חוקרת חשד ל'פגע וברח', החלו להתקבל ממצאים נוספים שעלולים להעיד על חשד כי מרטיננקו נפגעה בטרם נדרסה. הממצא המרכזי בכיוון חקירה זה הוא שיחת הטלפון האחרונה שלה, שהוקלטה על ידי משפחתה בשעה 23:00 בלילה, כשלוש שעות לפני שנמצאה גופתה.
בשיחתה האחרונה מתלוננת מרטיננקו על אדם או שניים המציקים ומטרידים אותה, ונשמעת אומרת: "יש כאן מישהו שמציק לי. הוא עם רכב. הוא קרא לי 'בייב'. הוא מציע לקחת אותי. צעקתי עליו שיעזוב אותי".
גורמים במשטרה מודעים לעניין ההקלטה. מחקירת כיוון זה נראה כי הצעירה המתינה לחברות שיגיעו מתל אביב וייכנסו יחד איתה למועדון באזור המפרץ. בזמן שהיא המתינה ועשתה את דרכה ברגל למועדון, ככל הנראה הוטרדה. הפגישה עם החברות מתל אביב לא התקיימה, וגופתה נמצאה כאמור בשעה 02:00 במסלול המטרונית.

4 צפייה בגלריה
עו"ד אלבר נחאס
עו"ד אלבר נחאס
עו"ד אלבר נחאס
(צילום: פרטי)

במשטרה, נכון לעכשיו, לא מצאו עדות כי מרטיננקו נפגעה בטרם נדרסה, והראיה המרכזית היא צילום שלה הולכת לבדה על מסלול המטרונית, כמה מטרים מהמקום בו נמצאה בהמשך ללא רוח חיים.
"יש רק צילום של אמיליה הולכת, ואין את רגע הפגיעה, כי אין מצלמות באותה נקודה", אומרים גורמים המצויים בחקירה, "אין כרגע ראיה שיכולה להצביע על כיוון פלילי בהיבט הזה".

עוד לא נגמר

מאחר שכיוון חקירה של 'פגע וברח' נשלל, ואין עדיין ראייה לפגיעה מכוונת קודמת במרטיננקו, החקירה המורכבת והטרגית עשויה להסתיים ללא כתב אישום משמעותי, או בהגשת כתב אישום של פגיעה ברשלנות של אחד מנהגי המטרוניות, וזאת במידה שיצליחו להוכיח מי מנהגי המטרוניות אחראי לפגיעה הקטלנית במרטיננקו.
הפרקליט המלווה את תיק החקירה אינו ממהר לסכם, והוא צפוי לספק פרטים למשפחה בשבוע הבא. עו"ד אלבר נחאס, המלווה את המשפחה: "החשוב הוא שאין כיוון למעשה פלילי חמור, והתיק עודנו בחקירה של משטרת התנועה".

קראו גם >>>

כאב המשפחה

קשה לתאר את הכאב של משפחת מרטיננקו, שרק גבר בעקבות אותה הקלטה בה נשמעת אמיליה במצוקה שעות ספורות לפני שמצאה את מותה.
אמיליה בת ה-18 עלתה לארץ לפני כשנה וחצי, השאירה את הוריה באוקראינה והגיעה אל סבה וסבתה בחיפה. היא החלה ללמוד בכרמיאל בתוכנית עמותת סלע המיועדת לעולים חדשים שסיימו תיכון. היא הייתה תלמידה מצטיינת, ולקראת גיוסה לצה"ל שבה להתגורר עם סבה וסבתה בחיפה.
בני משפחתה וחבריה של מרטיננקו דורשים תשובות. האב קונסטנטין ביקש מהמשטרה לזרז את החקירה כדי שיוכל לשוב לאוקראינה, וכדי שיביא לקבורה את הבת שנשרפה בישראל אחרי מותה.
"באתי לרדוף אחר האמת ואני מוכן לעשות כל דבר. אני מבקש שהחקירה תקודם כדי שאוכל לחזור במהרה לאוקראינה", מסר האב.