מה הטעם בכניסת אוטובוס לתוך מרחב בשכונה אם הוא לא עוצר בתחנות? תושבים המתגוררים בפרויקט "ורדיה על הים" ואורחים שמגיעים אליהם בתחבורה ציבורית טוענים כי קו אוטובוס מס' 10 מגיע לסביבת הפרויקט, מסתובב, וחוזר כלעומת שבא בלי שיעצור, בהיעדר תחנת אוטובוס.
1 צפייה בגלריה
משוועים לתחנה
משוועים לתחנה
משוועים לתחנה
(צילום: פרטי)
כך קורה, שתושבים נאלצים ללכת כברת דרך בחום הכבד. בפרויקט שממוקם ברחוב אריק שרון, סמוך למעונות גאולה, שני בניינים בני 13 קומות כל אחד כאשר הבניין השלישי בבנייה. בסך הכל מתגוררים בו כ-70 משפחות.
עו"ד אריאל יום טוב, תושב השכונה: "העירייה סידרה אוטובוס שמגיע עד לפרויקט אבל לא עוצר. רק נוסע, מסתובב וחוזר חזרה. לא מסכים להעלות או להוריד נוסעים. חלם, ממש חלם של עיריית חיפה ואגד".
טליה אלימלך, העובדת במשק בית בשכונה: "אני עולה על האוטובוס, והנהג מסרב להוריד אותי. נסעתי איתו חזרה עד מעונות גאולה ואחר כך הייתי צריכה לעלות כל הדרך ברגל. פעם בשבוע אני שם אבל עבור אלו שגרים שם זה ממש קשה. הם צריכים ללכת 25 דקות בחום הזה".
לטענת תושבים שהתעניינו בעירייה מתי יוצבו כיכר ותחנה הם נענו כי "כרגע אין צפי לכיכר קבועה ולגבי תחנת אוטובוס בשכונה. הדבר תלוי בהחלטת ואישור משרד התחבורה ובכפוף לכמות הנוסעים. שני הנושאים נידונים בימים אילו מול משרד התחבורה". בפנייה אחרת נאמר להם כי עליהם לפנות לאגד בנושא.
קראו גם >>>
מאגד נמסר: "הכביש נסלל לאחרונה והפיתוח עדיין לא הסתיים. יש להפנות את הנושא לרשות המקומית ולמשרד התחבורה. האוטובוס עולה עד לשם כי אין לו מקום אחר להסתובב. הנושא פורסם מבעוד מועד במוקדי אגד ומשרד התחבורה כמו גם באמצעים דיגיטליים ואף בשילוט על גבי התחנות. מדובר במערכות אשר אמורות לפעול במשותף כפי שהדבר מתרחש במרבית הרשויות המקומיות ברחבי הארץ". מהעירייה נמסר: "הקמת תחנת אוטובוסים מותנית באישור משרד התחבורה. אנו פועלים מול משרד התחבורה לאישור מהיר ככל הניתן של התחנה".
ממשרד התחבורה נמסר: "האחריות על הצבת תחנות אוטובוס ותחזוקתן השוטפת, מוטלת על הרשות המקומית, במקרה זה עיריית חיפה. תכנון התחנות ומיקומם מבוצע על ידי הרשות המקומית, וזאת בתיאום עם משרד התחבורה הממן את עלות התחנות. מבדיקה שנערכה עולה כי עיריית חיפה לא הגישה למשרד התחבורה כל בקשה לשינוי מסלול הנסיעה של קו 10".