החורף עדיין מתמהמה אבל ראשוני הקורמורנים כבר הגיעו כבכל שנה למורד נחל קישון, המהווה את אחד מאתרי הלינה הגדולים ביותר של עופות מים אלה בישראל. 
במטרה להנגיש את הטבע לציבור הציבה רשות נחל הקישון מצלמה המתעדת בשידור חי, 24/7, את מושבת הלינה. הפרויקט יוצא הדופן נועד לחבר אנשים מארץ ומהעולם לטבע הנפלא שלנו, פה בקישון בחיפה ולהפוך את הצפייה בו לחוויה פעילה ומעוררת מודעות והשראה. הנחת המצלמה בוצעה בשיתוף פעולה עם החוקר, ד"ר מוטי צ'רטר מאוניברסיטת חיפה, יחד עם מכון שמיר למחקר, החוקרים את דפוסי התנהגות עופות הבר החורפים בישראל.
2 צפייה בגלריה
מושבת קורמורונים בקישון
מושבת קורמורונים בקישון
מושבת קורמורונים בקישון
(רשות נחל הקישון)

מיקום המצלמה שנבחר מפתיע - מתחם בז"ן. את הצילום החי ניתן לראות בכל רגע בערוץ היוטיוב: https://www.youtube.com/watch?v=R2BgUSC8LEI
גם השנה, בתחילת ינואר, רשות נחל הקישון תבצע ספירה כחלק מהספירה הארצית של הקורמורן הגדול באתרים שונים בארץ, בתוכם אתר הלינה המשודר בשידור חי, על שדרת עצי האקליפטוס בגדת הקישון, באזור גשר ההסתדרות בחיפה.
קורמורן גדול הינו הגדול מבין עופות המים האירופאים המגיע לארצנו בתקופת הסתיו והחורף. עופות אלה חורפים בישראל ונשארים באזורינו עד סוף חודש מרץ- תחילת אפריל. הקורמורן ניזון מדגים וידוע כצוללן מצוין. הצבת המצלמה תסייע בחקר התנהגות הקורמורנים לאורך שעות היום ואף בלילה בעזרת תאורת אינפרא אדום.
2 צפייה בגלריה
מושבת קורמורונים בקישון
מושבת קורמורונים בקישון
מושבת קורמורונים בקישון
(רשות נחל הקישון)
קראו גם: >>>
לדברי שרון נסים, מנכ"לית רשות נחל הקישון: הרשות פועלת על מנת שהקישון יהיה אתר טבע וצפרות מוביל בארץ והצבת מצלמת הקורמורנים הינה חלק מהנגשת הטבע לציבור. לצערנו, אנו נאלצים להיאבק מול גופים כוחניים ודורסניים כמו חברת נמלי ישראל, המבקשת להפוך את שטחי מורד הנחל הייחודיים למחסני ענק ומכולות שיפגעו בחי ובצומח שבנחל ובגדותיו. אנו נמשיך להגן על הטבע למען הציבור והדורות הבאים.
 
פורסם לראשונה: 08:55, 10.11.21