21 משפחות המאוגדות תחת פורום 'משפחות נרצחי מוריה' שלחו מכתב חריף ללשכתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ בדרישתם למנוע מהמחבל מוניר רג'בי, אשר פעל וסייע לרצח בני משפחות הפונים בפיגוע הרצחני בקו 37 בחיפה בשנת 2003, לשוב לחיפה או לכל מקום הקרוב למגורי בני המשפחות השכולות.
2 צפייה בגלריה
הפיגוע הרצחני בחיפה
הפיגוע הרצחני בחיפה
הפיגוע הרצחני בחיפה
(צילום: רוני שיצר)
רג'בי צפוי להשתחרר ממאסרו בחודש מרץ 2023. בפיגוע נרצחו 17 ישראלים, 9 מהם היו תלמידי בית ספר שהיו בדרכם חזרה הביתה לאחר סיום יום הלימודים.
הכותבים דורשים שימוש בסמכות השמורה לגנץ כשר בטחון (לפי סעיפים 108,109) לתקנות ההגנה.
מתוקף סמכות זו, גנץ יכול להורות על צו צמצום שיאסור על המחבל רג'בי להימצא בשטחי ישראל הקרובים למקומות חייהם ופעולתם, כך שהוא לא יוכל להגיע לחיפה, מקום הפיגוע שם גרות גם כיום רוב המשפחות של הנרצחים, צפת שהיא עיר מגוריו של הקורבן דניאל הרוש וראש פינה מקום מגוריו של הקורבן סמ"ר בארי עובד.
2 צפייה בגלריה
המחבל מוניר רג'בי בבית המשפט
המחבל מוניר רג'בי בבית המשפט
המחבל מוניר רג'בי בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
הם מזכירים את גזר הדין של בית המשפט המחוזי בחיפה שניתן לאחר הפיגוע שם כתבו השופטים כי 'הנאשם המתגורר בלב לבה של העיר חיפה עזר לאויבי המדינה לסייע להם במלחמתם במדינת ישראל הגם שהוא נושא תעודת זהות ישראלית. הוא בחר למלא פיו מים ובמקום שימלא את חובתו האזרחית וידווח על המעשה הנורא האמור להתבצע".
ציטוט נוסף של דברי השופטים מזכיר כי "רצונו וכוונתו של המערער ליטול בעצמו חלק בפיגוע התאבדות, אף שלא יצאו מן הכוח אל הפועל, כמו גם העובדות האחרות שבהן הודה, מעידים כמאה עדים על כך שהמערער הונע מתוך שנאה תהומית לישראלים וליהודים באשר הם".
בפנייתם לממשלה הם מדגישים: "במעשיו אלו הרחיק המחבל הנ"ל את עצמו מחבר בני האנוש. למחבל הנ"ל אין זכות לחזור לחברה כאדם רגיל. כפסע עמד המחבל הנ"ל בפני גזר דין של 17 מאסרי עולם. לצערנו רק בשל עסקת טיעון מפוקפקת שנעשתה עימו, ללא ידיעתנו, הורדו סעיפי הרצח מכתב האישום. המחבל הנ"ל הינו יליד מזרח ירושלים ואין לו אזרחות ישראלית ומעולם לא הייתה לו. כנגד מעשיו המרושעים של המחבל שפעל מתוך אידיאולוגיה וביצע עבירה ביטחונית מהחמורות שידעה המדינה, הגבלת מקום מגוריו ושהייתו לאחר מאסרו הוא מידתי, ראוי וצודק".
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 08:48, 12.06.22