12 דקות בלבד נמשכה ישיבת מועצת העיר ביום שלישי האחרון, שהייתה גדושת נושאים לדיון, אולם נקטעה כשראש העיר הודיעה שאינה מוכנה להמשיך. זאת לאחר שהחלו קריאות לעברה מהקהל, שהורכב מחברי ועד העובדים, בעת שעלה נושא השינויים בסעיפים התקציביים.
1 צפייה בגלריה
קליש נוטשת את הישיבה
קליש נוטשת את הישיבה
קליש נוטשת את הישיבה
(צילום מתוך סרטון (השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים))
תחילה עוד הספיקה קליש למסור מילות תנחומים למשפחתה של יובל קשת ז"ל שנהרגה בתאונת דרכים השבוע (ראה ידיעה בנושא בעמוד 12), ואחר כך הציגה מכתב תודה שקיבלה ממנהלי המכביה.
ואז עברו לדבר על הנושא הראשון בסדר היום: שינויים תקציביים מישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה ביולי. שמוליק מרמלשטיין, גזבר העיר, ציין את סעיף 11, תקציב השכר של רשות התחבורה. "מדובר בתקן אחד, שעל מנת שנוכל להמשיך לשלם אותו עד סוף השנה, אנחנו מבקשים הגדלת תקציב ב-200 אלף שקלים, ותקן אחד של רשות התחבורה, על מנת שנוכל להמשיך לשלם את התקן האחד עד סוף השנה".
בשלב זה יו"ר ועד עובדי עיריית חיפה, אמנון עידו, החל לצעוק: "מה עם הסעיף של חולי הסרטן? ביזיון. הבטחתם". ואליו הצטרפו אחרים בקהל שקראו: "ביזיון, ביזיון".
מרמלשטיין השיב כי מדובר על "בנק של ימי מחלה שהועבר למשאבי אנוש". עידו השיב: "מה עבר, מי עבר, שום דבר לא עובר פה", לקול תשואות הקהל.
קראו גם >>>
קליש רצתה להזמין משטרה, ועידו הבהיר כי מבחינתו יש כאן אסיפת הסברה של העובדים, והוסיף: "אתם רק אומרים שזה עבר, מי אלו 84 העובדים בשכר של 50 אלף שקלים?. אתם קולטים 84 תקנים של שכר בכירים שנקלטו בקדנציה של קליש, במקום לשלם לסייעות ולמלוות".
קליש איבדה סבלנות: "אני ממש מצטערת, ימית, אני הולכת לנעול את הישיבה", ואז קמה ממקומה ויצאה, ובמקביל הופסק שידור הישיבה בפייסבוק.
חברת מועצת השינוי שרית גולן שטיינברג אמרה ל"ידיעות חיפה" כי פנתה ליועצת המשפטית עו"ד ימית קליין בטענה שנעילת הישיבה אינה חוקית, שכן קליש יכולה לצאת, אולם על אחד מסגניה מוטל להמשיך את הישיבה. לדבריה, קליין אמרה לה שזו החלטה של קליש. "נעילת הישיבה משמעותה שאין משמעות לתקציבים ולהחלטות על מצלמות האבטחה, לשיפוצי קיץ, תקציבים לשכונת הדר. זו ישיבה שהייתה צריכה להימשך 8 שעות. קליש לא מסוגלת להתמודד עם כלום, לנהל או להוביל. חיכינו עוד שעה והיא לא חזרה, ולמיטב ידיעתי הלכה לקיים דיון עם אורחים חרדים מבני ברק".