פרקליטות המדינה הגישה אמש (שני) כתבי אישום נגד 5 צעירים מהקריות, בגין הפעלת 13 מעבדות סמים, כולן בשכונת קרית ים ד', בהן הפיקו והכינו 287.331 ק"ג סמים מסוג קנאביס. במשטרה מציינים, כי מדובר באחת התפיסות הגדולות של כנופייה שעסקה בייצור והכנת סמים באזור הקריות.
3 צפייה בגלריה
13 מעבדות סמים נחשפו בקרית ים
13 מעבדות סמים נחשפו בקרית ים
13 מעבדות סמים נחשפו בקרית ים
(צילום: דוברות המשטרה מחוז חוף)
במשטרה ציינו, עם הגשת כתבי האישום, כי הפרשה נחשפה במקרה, בעת חקירת פרשת רצח של תושב קרית ים. חמשת הנאשמים בתיק הסמים נעצרו אז כחשודים בתיק הרצח ובמהלך החיפוש נתפסו מספר טלפונים של חשודים. באחד הטלפונים נמצאו הודעות מחברת חשמל ומחלקת הגבייה של העירייה לגבי תשלומים עבור מספר דירות.
החוקרים עלו בזה אחר זה על כל הדירות שהושכרו, 13 במספר, כולן בשכונת קרית ים ד'. השוטרים החלו לפשוט על אותן דירות כאשר בכולן נמצאו מעבדות סמים פעילות. בחלק מהדירות כבר הספיקו לקטוף את כל הפרחים ולהכין סמים, באחרות ההליך היה בעיצומו. התפיסה הכי גדולה הייתה בדירה בה נמצאו כ-100 ק"ג קנאביס נטו.

מעצר החשודים בסחר בסמים
(צילום: דוברות משטרת מחוז חוף)


פקד אפי פרידמן, סגן ראש מחלק רצח בימ"ר חוף ציין כי בחיפוש בתוך הפלאפון של אחד החשודים התברר כי לכל דירה ניתן שם קוד, "אימפריה", "זנזונת" ועוד. כן נמצאו הוראות הפעלה לכל מפעיל מעבדה, מה עליו לעשות, למי צריך לשלם ועד בית, כמה כסף יש לשלם חשמל ועוד.
מי שהפעיל, לטענת המשטרה, את כל האופרציה היה צחי בן זזון, שאף הקים קבוצה בשם "שעות עבודה" בהן דיווחו מפעילי המעבדות מתי הגיעו לעבודה, מתי סיימו ועוד. כן נמצאה קבוצת טלגרם בה היו חברים עוד אנשים, שחלקם זוהו.

3 צפייה בגלריה
13 מעבדות סמים נחשפו בקרית ים
13 מעבדות סמים נחשפו בקרית ים
13 מעבדות סמים נחשפו בקרית ים
(צילום: דוברות המשטרה מחוז חוף)

במשטרה ציינו כי לא מצאו קשר בין החשודים לסחר בסמים. כן ציינו כי החשודים שוחררו מתיק הרצח בו נחשדו תחילה. פקד פרידמן הוסיף כי הנאשמים גנבו חשמל בשווי מאות אלפי שקלים, כאשר בחלק מהדירות הצריכה הגנובה הייתה מעל 100 אלף שקל ובדירות אחרות עשרות אלפי שקלים.
עוד ציין, כי חלק מהמעבדות עבדו שנה וחצי, אחרות חודשים ספורים בלבד. לדבריו, השכנים באותם בניינים בהם פעלו המעבדות הם רובם מבוגרים, שלא שמו לב לפעילות החריגה.
כתבי האישום הוגשו נגד שישה נאשמים: יצחק בן 36 מקרית ים, שהיה, לטענת המשטרה, האיש ששכר את הדירות תוך שימוש בזהות של אדם אחר, אברהם חודדטוב, בן 38 מקרית ים, שלמה שומשונוב בן 41 מקרית ים, בליס פרדיננדו בן 31 מקרית מוצקין ורדיק רפאלוב בן 26 מקרית ים.

קראו עוד:

כתב האישום נגד בן זזון כולל 13 אישומים שונים, בגין כל דירה בה הקים מעבדת סמים וסעיפי האישום כוללים: ייצור הכנה והפקה של סם מסוכן, החזקת שם מסוכן שלא לצריכה עצמית, החזקת כלים להכנת סמים, נטילת חשמל, התחזות לאדם אחר, שימוש במסמך מזויף. כתב אישום נפרד הוגש נגד ארבעת המעורבים הנוספים וגם בו 13 אישומים עם אותם סעיפי אישום.

3 צפייה בגלריה
עו"ד יעד נוה
עו"ד יעד נוה
עו"ד יעד נוה
(צילום: נחום סגל)

את הנאשמים מייצגים ביחד שלושה עורכי דין: יעד נוה, יהלי שפרלינג ודורון נוי. עוד נוה: "קיבלנו כתב אישום באורך 35 עמודים עם מאות עדים, נקרא את חומרי החקירה שעתידים להגיע ונגיב בהתאם".