חגיגות האליפות של מכבי חיפה שנערכו (ראשון) ברחבת סמי עופר הסתכמו ב-11 עצורים בגין עבירות הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים ושימוש באבוקות וחזיזים.

1 צפייה בגלריה
חסימת מנהרות הכרמל
חסימת מנהרות הכרמל
חסימת מנהרות הכרמל
(צלם אינו ידוע פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

מסיבה פיראטית במנהרות הכרמל
(צלם לא ידוע פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)


במשטרה מציינים כי האירוע תוכנן על ידי עיריית חיפה עבור 30 אלף איש, כשבפועל הגיעו בין 20-30 אלף משתתפים מעבר למתוכנן. בשל הצפיפות שנוצרה במקום, ומחשש כי משתתפים, ביניהם ילדים, יימחצו על גדרות הברזל, הם הוצאו ובמקום הוצבו שוטרים. בנוסף, המשטרה הפסיקה את ההופעות לשעה וחצי לטובת הקלה בעומס.

חגיגות האליפות
(צילום: איציק גולדשטיין)


במהלך הערב והחגיגות לוחמי יס"מ הבחינו במספר אוהדים, חלקם רעולי פנים, שעשו שימוש באבוקות וביקשו לעכב את אחד החשודים כאשר החשוד תקף את אחד השוטרים במכות אגרוף וכשהשוטרים ניסו לעוצרו הגיע למקום אחיו החל גם הוא לתקוף את השוטרים תוך שחנק את אחד מהשוטרים בחוזקה והכה אותו האוהדים השליכו לעבר השוטרים בקבוקי קרח ובקבוקי זכוכית.
כתוצאה מהאירוע 2 לוחמי יס"מ נפצעו ופנו לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה. האלימות וההתפרעות המשיכה כאשר כ-500 אוהדים השתלטו על מנהרות הכרמל וערכו מסיבה עם אבוקות בתוך המנהרות. במשטרה מדגישים כי בכוונתם למצות את הדין עם חוסמי המנהרות באמצעות שימוש במצלמות אבטחה.
סך הכל עיכבה המשטרה אתמול 8 אוהדים בחשד להפרת הסדר הציבורי, הכשלת שוטרים ושימוש בפירוטכניקה ועצרה 3 נוספים בגין תקיפת שוטרים והחזקת אבוקות.

עשן ואבוקות בחגיגות האליפות
(צלם: מאיר מרום)

משטרת ישראל: "נפעל כנגד גילויי אלימות בכפוף ל"חוק אלימות בספורט" שמטרתו לאפשר לאוהדי הספורט השונים חווית ספורט מכל סוג שהוא ותמצה את הדין עם אלה שיפרו את החוק".
משפחות מציינות כי נתקלו באירועים מפחידים בהם היו חשופים לאלימות ועשן בזמן שהיו עם ילדיהם. אבי הגיע עם ביתו לאירוע: "הגענו מוקדם והתמקמנו בשורות הראשונות הקרובות לבמה. הגיעו מלא אנשים והתחילו דחיפות. פחדתי על הילדה. השוטרים הוציאו את הגדרות כי פחדו שיימחץ מישהו. האוהדים השרופים התחילו להדליק אבוקות ועשן. נחנקנו. רצינו לצאת משם אבל גם זה לא היה פשוט. היו גם מכות של אוהדים עם המשטרה. היו צריכים לעשות מתחם משפחות ומתחם אוהדים שבאים לשתות ולהתפרע. זה יוכל היה להיגמר עם פגיעה של ילדים".
פורסם לראשונה: 11:06, 22.05.23