3 צפייה בגלריה
הפגנה אוניברסיטת חיפה
הפגנה אוניברסיטת חיפה
הפגנה אוניברסיטת חיפה
(צילום: פרטי)



המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב בין השאר: "לא נשב עם תומכי טרור", "לא מקבלים גישור אלא רק סילוק", ועוד. הרקע להפגנה הוא ביטול השעייתם בתחילת השבוע של 8 סטודנטים ערבים, וחזרתם ללימודים ולקמפוס בחיפה.
ביום "השבת השחורה" בחרו אותם סטודנטים לפרסם פוסטים שונים ברשתות החברתיות. ברגע שבאוניברסיטה היו מודעים לפוסטים, הדבר הובא בפני רקטור האוניברסיטה שב-8 לאוקטובר החליט על השעייתם ללא שימוע.

3 צפייה בגלריה
הפגנה אוניברסיטת חיפה
הפגנה אוניברסיטת חיפה
הפגנה אוניברסיטת חיפה
(צילום: פרטי)

העניין המשיך לידון בבית המשפט המשמעתי של האוניברסיטה, שם הוחלט ב-30 לאוקטובר על ביטול ההשעייה הזמנית. במהלך חודש נובמבר הוגשו טיעוני האוניברסיטה מצד אחד, וטיעוני ארגון עדאלה המייצג את הסטודנטים מהצד השני.
לאורך כל הדיון שבה וטענה האוניברסיטה כי חזרתם של הסטודנטים ללימודים עשויה להבעיר את הקמפוס. מנגד, טענו נציגי הסטודנטים כי הרחקתם היא צעד קיצוני ולא מידתי.
ב-29 לדצמבר החליט הממונה על המשמעת באוניברסיטה לקבל את עמדת האוניברסיטה וקבע כי הם יורחקו מהלימודים עד סיום בירור עניינם המשמעתי.
ב-4 לינואר החליטו הצדדים על פתיחה בהליך גישור, כשנציג הסטודנטים עו"ד עדי מנסור מבקש את ביטול ההשעיה.
יומיים לאחר מכן, הממונה על המשמעת מודיע כי בקשת עו"ד מנסור מתקבלת, בין השאר כי האוניברסיטה אינה מתנגדת לביטול ההשעיה, והשעייתם של הסטודנטים בטלה.

3 צפייה בגלריה
נשיא האוניברסיטה בהפגנה
נשיא האוניברסיטה בהפגנה
נשיא האוניברסיטה בהפגנה
(צילום: נטע פלג)

קראו עוד:

בעקבות ההחלטה על גישור וחזרת הסטודנטים ללימודים, התקיימה ההפגנה הבוקר (שלישי) בה סטודנטים קראו להרחיק את הסטודנטים לאלתר.
המפגינים אף התעמתו עם נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין שהגיע לשוחח איתם.
"סטודנט שמפרסם פוסט שכזה ביום הטבח מחר יכול לעשות משהו בקמפוס", אמרה אחת המפגינות, "החזרתם ללימודים אחרי מה שפרסמו היא יריקה בפרצוף של כולנו, של משפחה וחברים שעכשיו נלחמים בעזה. אסור לתת להם לחזור".
סטודנטיות נוספות התעמתו עם נשיא האוניברסיטה, ביניהם חיילות מילואים ומפונות מעוטף עזה: "חברה שלי נאנסת בכל יום בשבי ואני אשב לידם בכיתה?! הקיבוץ שלי נשרף כולו והם יחזרו ללימודים? באיזה עולם זה יכול לקרות? חברים שלנו נהרגים בעזה והם ימשיכו להעלות פוסטים ולבוא ללימודים?".