במנהרות הכרמל עדכנו (שלישי) את הציבור על עלייה נוספת בתעריפי הנסיעה במנהרות.
3 צפייה בגלריה
מנהרות הכרמל
מנהרות הכרמל
הגזימו. מנהרות הכרמל
(צילום: גיל נחושתן)
בהודעת מנהרות הכרמל נמסר כי בהתאם להנחיות הסכם הזיכיון וכן בהתאם להצמדה למדד המחירים לצרכן, החל מיום שלישי, כ"ח באלול התשפ"ד, ה-1 באוקטובר 2024, יעודכן תעריף האגרה במנהרות הכרמל:
  • תעריף מקטע רכב פרטי שנכלל בהסכם שימוש (מנוי) יעמוד על 10.47 שקלים.
  • תעריף מקטע רכב פרטי שאינו נכלל בהסכם שימוש (אינו מנוי) 11.47 שקלים.
  • תעריף מקטע רכב ציבורי יעמוד על 34.41 שקלים.
  • תעריף מקטע משאית יעמוד על 57.35 שקלים.

3 צפייה בגלריה
השרה מירי רגב ויונה יהב בפגישה בחיפה
השרה מירי רגב ויונה יהב בפגישה בחיפה
השרה מירי רגב ויונה יהב בפגישה בחיפה
(צילום: עיריית חיפה)

קראו עוד:

העלייה בתעריפי הנסיעה במנהרות הכרמל מגיעה שבועות ספורים אחרי הבטחה של שרת התחבורה מירי רגב כי תפעל לביטול אגרת הנסיעה. השרה רגב אמרה את הדברים אחרי שנפגשה עם ראש העיר חיפה יונה יהב בלשכתו, והשניים מיהרו לפרסם הצהרות אופטימיות על כוונתם לבטל את הצורך בתשלום במעבר במנהרות של חיפה.
יהב ציין בתום אותה פגישה כי "אם בירושלים לא משלמים על המנהרות, גם בחיפה לא צריכים לשלם". לאור בקשת ראש העיר, ציינה שרת התחבורה כי היא תומכת בביטול אגרת הנסיעה במנהרות הכרמל בעיר והנחתה את גורמי המקצוע לגבש פניה משותפת למשרד האוצר בנושא.
עוד הוסיפו מדוברות משרד התחבורה כי "המשרד רואה לנגד עיניו חשיבות עליונה במתן מענה לכלל אזרחי מדינת ישראל בהוזלה או פטור מתשלומים לכבישי האגרה, ובפרט לנוסעים בכבישי מנהרות הכרמל".

3 צפייה בגלריה
השרה מירי רגב ויונה יהב בפגישה בחיפה
השרה מירי רגב ויונה יהב בפגישה בחיפה
אין סיבה לחייך. השרה מירי רגב ויונה יהב בפגישה בחיפה
(צילום: עיריית חיפה)

הצהרות לחוד ומציאות לחוד. חודש בלבד אחרי הפגיה האופטימית מגיעה עליית מחירים נוספת במנהרות הכרמל. יהב אמר ל"מיינט חיפה" כי בממשלה לא מגבים את דבריהם בפעולות, ואחרי ביקור השרה לא קרה שום דבר.
יהב מתייחס הבוקר (שלישי) להעלאת המחירים ואומר: "אני מתקומם על העלאה נוספת בתעריפי מנהרות הכרמל במיוחד בתקופה מורכבת זו שעוברת על כולנו. מאז חזרתי לתפקיד אני פועל בכל דרך לביטול התשלום במנהרות. גייסתי את תמיכת משרד התחבורה וכעת אנחנו ממתינים לתשובת האוצר בנושא. אם לא נקבל תשובה מספקת מהם, לא אהסס ואעתור בעניין לבית המשפט".