נשיא בית המשפט המחוזי רון שפירא פסק השבוע בעתירה מנהלית שהגישו עשרה הורים לילדים עם מוגבלות, כי הילדים יוכלו לשוב ולהתאמן במועדון השיט בחוף השקט.
4 צפייה בגלריה
הילדים בפעילות בטם הופסקה
הילדים בפעילות בטם הופסקה
הילדים חוזרים לחוף השקט
(צילום: דוד חבוב)
העתירה הוגשה לאחר שבעיריית חיפה סירבו להאריך את הסכם הפעילות בין העירייה ועמותת שייט חיפה, במסגרתה מתאמנים הילדים. על פי פסק הדין, שנתן תוקף להסכם פשרה בין הצדדים, הילדים ישובו להתאמן כבר השבוע, והסכם הפעילות יוארך עד לשנת 2025.
פסק הדין מהווה ניצחון להורים ולעמותת השייט שהובילו קמפיין ציבורי בעקבות דרישת העירייה להפסיק את הפעילות בחוף השקט, וזאת מתוך כוונה להסדיר את הפעילות בחוף והיערכות לשינויים אותם מבקשים לקדם ראש העיר עינת קליש וסגנה נחשון צוק.

4 צפייה בגלריה
מאז הפסקת הפעילות חלה התדרדרות בתפקוד הילדים
מאז הפסקת הפעילות חלה התדרדרות בתפקוד הילדים
מאז הפסקת הפעילות חלה התדרדרות בתפקוד הילדים
(צילום: דוד חבוב)

מי שמתנגדו לשינויים בחוף אותם מציעה קליש, היא חברת המועצה עו"ד שרית גולן שטיינברג, יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן, וחברי המועצה איציק בלס ומוטי בליצבלאו, שהצטרפו לעתירה וסייעו למשפחות בחידוש הפעילות בחוף.
האן: ״אני מודה מאוד לגישה החיובית של נשיא בית המשפט השופט רון שפירא שהודיע כי הילדים יחזרו לים והדיון לא יסתיים ללא הסכמה זו. ליוויתי את הילדים וההורים במאבק חשוב זה. תודה והערכה רבה לדוד חבוב שעושה למען הילדים יום ולילה, לליאור מעמותת שייט חיפה ולחברי מועצת העיר שפעלו בנושא הן בוועדת הכספים והן בישיבות המועצה״.

4 צפייה בגלריה
שייט חיפה הפגנה
שייט חיפה הפגנה
עמותת שייט חיפה בהפגנה
(צילום: מועדון שייט חיפה)

גולן שטיינברג הוסיפה: "במסגרת העתירה לה הצטרפתי כידידת בית המשפט ביחד עם סגנית ראש העיר סופי נקש, הגענו להסכם לפיו העירייה תחתום על ההסכמים הנדרשים שיאפשרו החזרת הפעילות של הילדים על הספקטרום האוטיסטי לפעילות כבר בסוף השבוע הזה. ההסכמות התאפשרו בעזרתו של נשיא בית המשפט המחוזי רון שפירא שהבהיר שיש לעשות הכל להחזיר הילדים לפעילות בהקדם. צר לי שהיינו צריכים להשתמש בבית המשפט כדי לאכוף על העירייה לעשות המוטל עליה. נמשיך להוביל מדיניות ברורה ביחס לחוף השקט שתעדיף את המשתמשים הקיימים בו ולא תשמש למימוש חזון שווא של ראש העיר וסגנה".

4 צפייה בגלריה
הדיון בבית המשפט המחוזי
הדיון בבית המשפט המחוזי
השופט הושיב את הילדים לידו. הדיון בבית המשפט המחוזי
(צילום: דוד חבוב)

קראו גם:

דוד חבוב, מי שפועל בהתנדבות למען פעילות הילדים בחוף השקט, מברך על ההחלטה. לדבריו, "בית המשפט לימד את כולנו שיעור מאלף על ערכים ואהבת האדם, השופט חיבק את הילדים שהיו בדיון ואף הושיב אותם לידו והסביר להם מה קורה. אני שמח שהילדים חוזרים לים".