בעיית חזירי הבר בעיר עדיין לא נפתרה, והנה תושבי הכרמל נאלצים להתמודד עם תופעה חדשה, מכת חולדות ועכברושים. לדברי התושבים המתגוררים בשכונות מרכז הכרמל, כרמליה, רמת בגין, רמת אלמוגי ועוד, מדובר בכמות גדולה של חולדות ועכברושים שפשטו על המרחבים הציבוריים בקרבת בתיהם וחודרים לתוך הבניינים ולדירות.
2 צפייה בגלריה
עכברוש במרכז הכרמל
עכברוש במרכז הכרמל
עכברוש במרכז הכרמל
(צילום: פרטי, צולם במרכז הכרמל )
"התופעה מתפשטת ומחריפה ואף אחד לא עושה כלום כדי לטפל בנגע המחריד הזה", אמר השבוע תושב רמת בגין. "כל יום אנחנו רואים עכברושים וחולדות בכניסה לבית, על החלון במטבח. בוקר אחד אני שומע צרחות של הילדים שלי. אני רץ, חשבתי יש פורץ, הבת שלי צועקת עכבר, עכבר! חולדה ענקית רצה לי בסלון. אנחנו סוגרים חלונות, אנחנו פוחדים לפתוח את הדלתות למרפסת".
"זה מחריד", סיפר השבוע תושב רמת אלמוגי. "הם רצים בין הבניינים, ברחובות ונכנסים לבתים ולגינות שלנו. השכנים קונים מלכודות. כל יום עשרות חולדות נלכדות. אנחנו גרים בעיר או באיזה כפר נידח? זה מפגע תברואתי ממדרגה ראשונה. אנחנו לא מפסיקים להתקשר למוקד וזה לא עוזר. התקשרתי מספר רב של פעמים למוקד העירייה. קיבלתי מסרון שהתלונה הועברה למחלקת שירותים מונעים, וזהו. התופעה רק מחריפה. יש לכלוך בכל מקום, ויש עצי אורן מסביב, והחולדות מטפסות ונכנסות לתוך הבתים. פנינו גם למחלקת התברואה ופנינו לראש העיר, ולא קיבלנו תשובה".
2 צפייה בגלריה
עכברוש במרכז הכרמל
עכברוש במרכז הכרמל
עכברוש במרכז הכרמל
(צילום: פרטי, צולם במרכז הכרמל )
קראו גם >>>
תושבת כרמליה: "הבעיה החריפה מאוד, אולי בגלל החום. הם מחפשים מחסה עם צל כמו גגות ומרפסות, ואם אפשר אז גם להיכנס לבתים צמודי קרקע. קנינו מלכודת ותפסנו כמה. אחר כך יש בעיה מה לעשות איתם, כי קשה להרוג, וזה גם לא התפקיד שלנו, אלא של השירות הווטרינרי העירוני. כאילו לא מספיק עם החזירים, קיבלנו חולדות".
תושבת אחרת מכרמליה: "הזמנו הדברה על חשבוננו. היה צורך לבצע ריסוס וטיפול מונע ליד ביובים ואתרי בנייה, אבל בהיעדר טיפול, יש כמות אדירה של חולדות. שמנו מלכודות בכל מקום, וכל בוקר הן מלאות. אני יוצאת עם העגלה מהבית ורצה מולי חולדה. אני גרה על הכרמל, משלמת ארנונה מפוצצת, מתה מפחד מחזירים, ועכשיו אני צריכה לפחד מחולדות".
מעיריית חיפה נמסר: "חוק הגנת הסביבה אוסר על פיזור רעל בחורשות ובשטחים ציבוריים. אנו פועלים בהתאם לחוק ומבצעים הדברה בכל מערכות הביוב העירוניות. ההדברה בשטחים פרטיים (בהם מנועה העירייה לפעול) מתבצעת על ידי מדבירים פרטיים".

על עכברושים:

ˆ עכברוש הוא השם העממי של חולדה
ˆ יש לו חוש ריח ושמיעה מפותחים
ˆ היונק הקטן ניחן באנטליגנציה גבוהה
ˆ בעבר סייעו החולדות בהפצת מחלת הדבר