בניסיון להתמודד עם תופעת חזירי הבר והפיכת פחי הזבל ברחבי העיר, בעירייה נקטו במספר צעדים, ביניהם חיזוק הפחים וקשירתם, כמו גם באמצעות החלפתם בפחים "חכמים".
3 צפייה בגלריה
פחים "חכמים" פרוצים
פחים "חכמים" פרוצים
פחים "חכמים" פרוצים
(פרטי)
הפעולות הללו אולי סייעו במקרים מסוימים, אך תושבים מדווחים ומתעדים מקרים בהם מידי לילה מגיעים החזירים לאותם פחים "חכמים" ופותחים אותם. התוצאה ידועה. ערימות של אשפה מפוזרות בכל אזור הפחים, בין היתר בשל העובדה כי בעירייה לא רוקנו את הפחים בשעות הערב.
תושבים הפונים למוקד העירוני מדווחים כי פניותיהם נענות אך לא מטופלות. כך המקרה של תושב העיר שכתב לעירייה ואף צירף תמונות וסרטון בנוגע למפגע החזירים בשכונתו. בתמונות ניתן לראות בבירור כי הפחים "החכמים" לא עצרו את החזירים, וכל שביקש התושב כי הפחים יוחלפו.
3 צפייה בגלריה
חזירים. מסוכנים
חזירים. מסוכנים
חזירים. למדו לפתוח פחים
(צילום: אלעד גרשגורן)
בעירייה ציינו בתשובה ארוכה את פעילות העירייה בנושא החזירים וציינו כי הותקנו "אשפתונים המונעים גישה של חזירי בר".
התושב השיב: "תשובה ארוכה ועדיין… למה לא להחליף אצלנו בשכונה את האשפתונים באופן מיידי??? הרי כל ערב החזירים באים והופכים אותם כלא היו ואז גם מזבלים לנו את השכונה".
וזו תשובת העירייה לתושב: "מבדיקה מול הגורמים המקצועיים הרי שמדובר באשפתונים חדשים שהתקבלו והוצבו לא מזמן, מה גם שמדובר בדגם שהוזמן והוצב במיוחד כנגד תופעת חזירי הבר. מה גם שמדובר באחד הדגמים היותר חדישים ומעוצבים של אשפתונים שקיימים בעיריית חיפה, המוצבים בשכונות חדשות לאורך שדרה / פארקים כפי גם ששלחת לנו בתמונתך. בשלב זה אין אנו יכולים להיענות לבקשתך והאשפתונים לא יוחלפו.... המשך יום טוב". בעירייה טענו עוד כי נראה שבאשפתונים נזרקה פסולת ביתית, למרות שלא לכך נועדו האשפתונים, ובכל מקרה אלו לו יוחלפו. התושב ניסה להבהיר וציין כי שקיות הזבל בהן הבחינו בעירייה, אלו שקיות עירוניות ולא שקיות שנזרקו על ידי תושבים. בעירייה התעקשו: "האשפתונים לא יוחלפו. יום טוב".
3 צפייה בגלריה
ירון חנן
ירון חנן
ירון חנן
(פרטי)
קראו גם: >>>
ירון חנן, מרכז מטה מאבק השכונות להחזרת החזירים לטבע: "אם בעבר בקדנציה הקודמת היה לעירייה מענה מעשי כלשהו בעת טיפול בתלונות תושבים שביטחונם האישי, רכושם ואיכות חייהם שלהם ומשפחתם נפגעו עקב הופעת חזירי בר בקירבת מגוריהם, הרי שכיום אין בכלל שום פתרון מעשי שהעירייה מסוגלת או רוצה לתת לתושבים הפונים בבקשת עזרה מעשית בציפייה לקבל פתרון לפחות כפי שהיה בעבר".
חנן מתייחס להתכתבות עם התושב, ומציין כי "לדברי העירייה היא התקינה לאחרונה פחי אשפה מיוחדים "נגד חזירים". המשמעות היא שהחזירים לא יוכלו לפרק אותם ולהוציא את תכולתם, ובכל זאת החזירים מצליחים לעשות לאשפה בדיוק מה שעשו עם האשפתונים הקודמים, להוציאה ולפזרה בגנים העירוניים". לדבריו בעירייה מאשימים את התושבים בזריקת פסולת ביתית לאשפתונים, למרות שאין כל שילוט המורה שאסור, השקיות אשפה הן בכלל עירוניות, ובכל מקרה האשפתונים אמורים היו להיות עמידים לחזירים.
חנן: "כולנו מרגישים את גישת הראש הקטן של השירות העירוני תחת הנהגת קליש ורואים יומיום ממש ליד הבית את החזירים הורסים כל חלקה טובה. נמאס לנו מכל הקשקושים והדברים הבטלים וחסרי התכלית מצד אנשי העירייה שקליש שולחת לענות לתלונותינו.
"אם קליש רצתה להפסיק את הדילול, זו זכותה, אך חובתה היתה לתת מענה עם תוצאות זהות או טובות יותר עם או בלי דילול ועמדו בפניה בתחילת כהונתה, כמה פתרונות שהומלצו על ידי המומחים, אך היא התעלמה מהם. כיום התוצאה הרעה ניכרת מכל עבר בחיפה בעוד הנתק המוחלט של הנהגת העירייה ואגפיה הרלוונטיים מהבעיות שהתושבים מצפים לקבל עליהן מענה סביר והולם, רק מתחזק!".
פורסם לראשונה: 08:37, 19.10.21