צביקה ברבי, חבר מועצת העיר חיפה, פנה לסגנית ראש העיר סופי נקש, ודרש כי לישיבות המועצה הבאות יוכנסו שוטרים לשמירת הסדר.
3 צפייה בגלריה
יהב מתריע
יהב מתריע
מועצה סוערת. יהב והסגנים
(צילום: ראובן כהן)
פנייתו של ברבי מגיעה בעקבות מועצת עיר סוערת, בה לדבריו היו חברים מועצה שהשפילו והתירו את דמו של ראש העיר יהב.
"לצערי חזינו במחזה מחפיר ומביש במועצת העיר בו ראינו כיצד חברים מהאופוזיציה השפילו והתירו את דמו של ראש העיר", כתב ברבי לסגנית ראש העיר, וטען כי בשלב מסויים בדיון ביקש ראש העיר להוציא מהישיבה חבר מועצה, אך דבר לא נעשה.

3 צפייה בגלריה
צביקה ברבי
צביקה ברבי
רוצה סדר. צביקה ברבי
(צילום: נחום סגל)

קראו עוד:

"אנשי הבטחון עמדו כמו פסלים", כתב ברבי, "להבנתי אין להם סמכות להוציא אדם מהמליאה. לכן אני מבקש שתנחי את אגף הבטחון להציב שוטר באולם במהלך דיוני המועצה כפי שקורה במועצות אחרות. לשוטר תהיה הסמכות להוציא אנשים שמתפרעים".
ברבי, מי שכיהן שנים רבות במהלך שירותו הצבאי במתקני כליאה, מתריע מפני התדרדרות השיח במועצה. "אם לא נשלב שוטרים", מזהיר ברבי, "נמשיך לראות צעקות, צרחות, בזיון מועצת העיר ונמשיך לעמוד מולם חסרי יכולת. אני חושב שהגיע הזמן לקבל בטחון. יש לנו את החובה לדאוג לסביבת עבודה נעימה ומכבדת במועצת העיר".

3 צפייה בגלריה
יחידת האופנוענים בפעולה
יחידת האופנוענים בפעולה
ייכנסו למועצה? יחידת האופנוענים של חיפה
(צילום: משטרת ישראל)

חברי קואליציה נוספים הצטרפו לקריאתו של ברבי וציינו כי במקרה של התפרעות חבר מועצה, או סירובו לצאת מהאולם, אין כלים להוצאתו. "נראה כי גורמים באופוזיציה החליטו למנוע בכל מחיר התנהלות דיונים במועצת העיר ויש לבחון כיצד מגיבים להתנהגות שכזו", ציין חבר קואליציה.
מנגד, באופוזיציה מציעים לחברי המועצה לקחת אוויר. "ברגע הראשון של אופוזיציה אמיתית ובועטת, בקואליציה מנסים להכניס משטרה לאולם הדיונים", אומר חבר אופוזיציה, "וזו קואליציה שרואה עצמה ליבראלית".