אלפי אנשים נאלצים להגיע מידי יום שלושת בתי החולים בחיפה: כרמל, בני ציון ורמב"ם. אם לא באתם באמבולנס, תצטרכו להתמודד עם מצוקת חניה קשה, מספר חניות מוגבל, חניונים יקרים, ולעיתים מרחק הליכה גדול עד לפתח בית החולים. זה מה שמחכה לכם בדרך לחניון בית החולים.
4 צפייה בגלריה
מצוין. זול. אבל מתמלא מהר. חניון מלא בבני ציון
מצוין. זול. אבל מתמלא מהר. חניון מלא בבני ציון
מצוין. זול. אבל מתמלא מהר. חניון מלא בבני ציון
(צילום: שרון צור)

בני ציון (מ-25 ועד 120 שקל ליום)


בית החולים בני ציון הוא הסיוט הגדול של הנהגים. הוא ממוקם בהדר עליון ובו רק כ-450 מיטות. בני ציון נבנה ב-1932 כשמסביב לא היו בתי מגורים רבים דירות ולא הייתה בעיית חניה.
כיום הוא בית החולים הכי בעייתי בחיפה מבחינת חניה עד כדי כך שמבקרים שוקלים אם לקבל בו שירותים. מול בית החולים יש שני חניונים. האחד מוסדר והשני פרטי ללא הסדר. עבור המבקרים אין הבדל בין שני החניונים. בכל אחד מהם 30 חניות. הם צמודים זה לזה ובדרך כלל מלאים. בחניון המוסדר תידרשו לשלם 25 שקלים ליום שלם. מחיר סביר בהחלט. החניה בו תהיה בשעות הפעילות ועל בסיס מקום פנוי. בחניון הפרטי תשלמו 30 שקלים, גם אם מדובר ב 5-10 דקות. החניון, הנקרא "בית הרופא" בבעלות חברת ימית חניונים, יגבה 30 שקלים עבור כל שעה. עבור חניה של 24 שעות תשלמו 120 שקלים. בלית ברירה חונים נהגים ברחובות הסמוכים כמו מונטיפיורי וחשמונאים ומשם יורדים לבית החולים בעשרות מדרגות במורד ההר.
אלעד שבט הגיע לבקר את בנו בבני ציון: "הבן שלי מאושפז כבר כמה ימים. אם יש לי מזל אני תופס את החניון הטוב. הבעיה שהוא מתמלא כבר בשעה 07:30. ואז אם אין ברירה הולכים לחניון היקר, אבל אנשים לא יודעים כמה הם משלמים ובסוף היום מקבלים חשבון גדול".

4 צפייה בגלריה
גדול. חדיש. אבל לא עובד בחירום ומתמלא מהר. רמב"ם
גדול. חדיש. אבל לא עובד בחירום ומתמלא מהר. רמב"ם
גדול. חדיש. אבל לא עובד בחירום ומתמלא מהר. רמב"ם
(צילום: שרון צור)

רמב"ם (מקסימום 39 שקלים ליום)


בית החולים רמב"ם הוקם ב-1938, כולל היום 1,000 מיטות, וסך כולל של 6,300 אנשי צוות. לבית החולים מגיעים מדי שנה כ- 150 אלף איש לחדרי המיון, כ-80 אלף מאושפזים, ועוד למעלה מ-700 אלף מבקרים במרפאות החוץ.
בבית החולים נבנה חניון תת קרקעי המכיל 1,600 חניות. החניון נבנה בשל הצורך להקים בית חולים ממוגן, ואכן 1,600 החניות הופכת בשעת חירום לבית החולים התת קרקעי הממוגן הגדול בעולם.
מתוך 1,600 החניות, כ-400 מתוכן מיועדות לאנשי צוות. 800 חניות אולי זה נשמע הרבה, אבל לעיתים דחופות החניון פשוט סתום ונהגים נאלצים לחפש חניה בחניון של החוף השקט, ובחניוני הרכבת בבת גלים.
כמה יעלה לכם? עד 15 דקות ראשונות החניה היא חינם. שעה ראשונה או חלק ממנה 20 שקלים, מקסימום תשלום ל-24 שעות רק 39 שקלים.
החניון ברמב"ם שייך לחברת ק.מ.ר. שקיבלה את הניהול בעקבות הסכם עם הנהלת רמב"ם, בו חברת ק.מ.ר הלוותה כסף לרמב"ם ובנתה עבורה את בית החולים התת קרקעי, ובתמורה ניתנה לחברה האפשרות לנהל ולגבות כספים עבור חניה לטובת החזר ההלוואה.
במשרד האוצר לא אהבו את ההסכם, אבל אהבו פחות את הרעיון שיצטרכו להעביר מאות מיליוני שקלים לרמב"ם לטובת בניית בית החולים התת קרקעי.
מיותר לציין שבעת חירום החניון לא פעיל עבור חניה.
מחוץ לרמב"ם ישנם חניון פרטי בחוף השקט, חניון מרוחק באזור תחנת הרכבת, ומדרכות כחול לבן שלרוב תפוסות.

4 צפייה בגלריה
זול קרוב, ומתמלא כבר בבוקר. חניון כרמל
זול קרוב, ומתמלא כבר בבוקר. חניון כרמל
זול, קרוב. אבל מתמלא כבר בבוקר. חניון כרמל
(צילום: שרון צור)

קראו גם:

כרמל (25 שקל ל-24 שעות)


בית החולים כרמל הוקם בשנת 1935. יש בו 500 מיטות אשפוז ומדי שנה מגיעים אליו כ-30 אלף מבקרים. לכרמל מומלץ להגיע לא בשעות השיא, אחרת צפויים עומסי תנועה שהחמירו בשנים האחרונות.
האפשרויות של מחפש החניה בכרמל הן חניה בכחול לבן, חניה בחניון מוסדר וחניה בחניון פרטי.
כחול לבן – מדובר בשכונת אחוזה הצפופה, בה אנשים נוהגים לחנות בשעות הערב על מדרכות בשל מחסור בחניות. מציאת חניה בכחול לבן אינה משימה קלה, ואינה מתאימה לחניה ליום שלם.
מול בית החולים יש חניון אותו מפעילה כעת חברת יאיר השחר. בחניון עם נוף יפה לים, 90 חניות. מחיר ליום חניה (24 שעות) מסתכם ב-25 שקלים בלבד. הבעיה היא שהחניון מתמלא בשעה מוקדמת. רופאים בבית החולים יכולים לחנות בו ללא תשלום (לפי הסדר עם בית החולים). ולכן החניה היא בדרך כלל לפרוטוקול. הביקוש אליו הוא כה גדול עד שרכבים ממתינים שיתפנו בו מקומות חניה ויוצרים פקקים בכניסה לבית החולים ובאזור כולו.
20 מטר מהחניון הזה קיים חניון פרטי שנפתח לאחרונה בשם חניון מצפה אחוזה. היזם אביב מזרחי קידם פרויקט במסגרתו נהרסו מספר מבנים ישנים ברחוב סמולנסקין/הרופא, ובמקומם נבנה חניון תת קרקעי ומעליו דירות מגורים.
בחניון מצפה אחוזה יש 150 חניות תת קרקעיות (ועוד 60 חניות נפרדות לדיירים). הכניסה לחניון נוחה והמחיר בהחלט סביר – 45 שקלים ליום (עד השעה 18:00). עבור חניית לילה תשלמו עוד 20 שקלים. עבור שעה ראשונה תידרשו לשלם 20 שקלים.
החניון שעורר בתחילת דרכו חשש לעומסי תנועה, מתגלה בינתיים כפתרון חניה טוב. הבעיה: גם חניון זה מתמלא מהר ונהגים נדרשים לחפש מקום חניה בכחול לבן.
"כשאני בא לבית החולים אני צריך חניה דחופה", אומר אחד המבקרים. "אני לא מכיר את חיפה. יש שלט 'חניון' אבל הוא מלא. אז אני מסתובב פה ומקיף את האזור ויוצא מדעתי".

4 צפייה בגלריה
30 שקל לשעה ראשונה. חניון לא מוסדר בבני ציון
30 שקל לשעה ראשונה. חניון לא מוסדר בבני ציון
30 שקל לשעה ראשונה. חניון לא מוסדר בבני ציון
(צילום: דורון סולומון)

הטבות והנחות


לבעלי תו נכה יש אפשרויות לחניה חינם בחניוני בתי החולים, אך כאמור חניות אלו מתמלאות מהר. נשים יולדות זוכות להטבה. בחניון המוסדר של כרמל תקבל היולדת 3 ימים בחינם. בבני ציון היא תצטרך לבקש את אישור בית החולים. ברמב"ם תזכה ליום חניה חינם בהצגת מכתב שחרור. מטופלי הקרנות שמגיעים יומית מקבלים ברמב"ם חניה חינם. בכרמל ובבני ציון נדרשים אישורים נוספים.
אם באתם לאשפוז או בדיקה, שווה לשאול בבית החולים האם יש להם הסדר המקנה לכם הנה בחניונים. בהצלחה.