מנכ"ל עיריית חיפה, אוהד שגב, גילה השבוע בישיבת המועצה כי הפסקת השידורים החיים בישיבות המועצה נובעת מחוסר תקציב. דבריו עוררו סערה במועצה. שגב ציין כי אם מועצת השינוי יאשרו את התקציב שהוצא יהיה כסף לשידורים.
2 צפייה בגלריה
מועצת העיר חיפה
מועצת העיר חיפה
מועצת העיר חיפה
(צילום: נחום סגל)
עם הכניסה לתפקיד הצהירה ראש העיר כי כחלק מהשקיפות שהיא דוגלת בה, העירייה תשדר את הישיבות בשידורים חיים. לצורך כך השקיעה העירייה מעל 250 אלף שקלים בציוד ומצלמות חדישות. אלא שאחרי שקליש איבדה את הרוב במועצת העיר, בוטלו השידורים החיים מבלי שניתן כל הסבר.
"החלטת ראש העיר להפסיק את שידורי הישיבות לא הייתה קשורה לנימוק תקציבי אלא לנימוק פוליטי", טענה בדיון חברת המועצת שרית גולן שטענה בפני היועצת המשפטית כי אי שידור מישיבות המועצה משמעה הפרה בוטה של החלטת המועצה מה-14 בספטמבר על החזרת השידורים. "בעניין זה בישיבה שדנה בנושא לא הועלתה שום טענה או נימוק הנוגע לכך שמדובר בבעיה תקציבית כך שברור שמדובר בתרגיל התחמקות זול ממילוי החלטת המועצה ושידור הישיבות. תקציב לצלם עבור ראש העיר יש, ולשידור מועצה אין? עד חודש מאי כשהיה לקליש רוב במועצה, היה כסף?"
דובר העירייה אלירן טל הסביר כי הישיבות הפכו לתכופות יותר. לדבריו, זה מחייב את עובד העירייה שאחראי על השידורים לעבוד שעות נוספות. קליש הוסיפה כי מדובר גם בהוצאות נוספות עבור מתרגמת לשפת הסימנים.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר עינת קליש רותם
ראש העיר עינת קליש רותם
ראש העיר עינת קליש רותם
(צילום: ראובן כהן)
קראו גם >>>
הדיון התלהט. חברי מועצת השינוי דרשו מהיועצת המשפטית את התערבותה בנוגע לאי קיום החלטת המועצה, וזו ציינה כי לחברי מועצת השינוי היתה הסמכות להצביע ולהחליט על החזרת השידורים החיים. "החשש הכבד הוא כי אי מילוי ההחלטה משמעה כי עובדי העירייה והמנכ"ל פועלים משיקולים פוליטיים ולא מנימוקים ענייניים", אמרה גולן".
איציק בלס (ליכוד): "קליש הפכה לדן חסכן, כמה כבר עולה שידור כזה? אתם חושבים למרוח אותנו, השתגעתם?"
אלי בן דיין (ליכוד): "הייתי מצפה מהמנכ"ל לבוא עם טיעון עניייני. עירייה עם תקציב של 2.5 מיליארד שקל, לא יכולה לעמוד בשידור בפייסבוק".בתום הישיבה שלחה סגנית ראש העיר סופי נקש שלחה מייל למנכ"ל העירייה ודרשה להעביר בשידורים חיים גם את ישיבות ועדת הכספים. "ככל שלא תפעל ליישום ההחלטה, הרי שניאלץ לפנות למשרד הפנים ולגורמים נוספים וכל הוצאה שנידרש לה נפעל כי תחוייב באופן אישי אתה וראש העיר".
בישיבה התייצבה קליש לבדה מול 13 חברי מועצת השינוי ובשלב מסוים נטשה את הישיבה, לאחר שההחלטות על שינוי הרכבי התאגידים עברו בזו אחר זו בהתאם להצעות של מועצת השינוי שאושרו כולן. השינוי המהותי ביותר נרשם בחברה הכלכלית שבה הצביעו על סיום כהונת דוד עציוני מתפקיד חבר ויו"ר ומינוי שמשון עידו כחבר ויו"ר. בתום ההצבעה הובהר כי מבחינה משפטית ראש העיר היא יו"ר החברה הכלכלית.
בקרוב נתחיל לשדר בחי את ישיבות המועצה בעמוד הפייסבוק של מיינט חיפה.