משרד החינוך פרסם את נתוני התמונה החינוכית הכוללים את שיעור הזכאות לבגרות בערים והמועצות השונות. בחינת הנתונים מגלה כי חיפה ממשיכה להוביל את טבלת שלוש הערים הגדולות.
2 צפייה בגלריה
תלמידים
תלמידים
אחוז גבוה של תלמידים הסמיימים עם תעודת בגרות
(שאטרסטוק)
שיעור הזכאים לבגרות בקרב תלמידי חיפה עומד על 82.2%. (ללא חישוב תלמידי החינוך המיוחד מגיע נתון זה ל-87.4%). לשם השוואה: בתל אביב זכאים לבגרות רק 76.5% מהתלמידים, בירושלים שיעור הזכאים בגרות עומד על 50.5%. שיעור הזכאים הממוצע עומד על 73.4%.
עיר גדולה נוספת היא ראשון לציון, הקרובה במספר תושביה לחיפה, ובה שיעור הזכאים עומד על 85.7%. ערים סמוכות נוספות: חוף הכרמל – 82.9%, קרית ביאליק – 86.5%, מוצקין – 78.7%, טירת כרמל – 75.4%, בנשר הסמוכה נתון מפתי עוגבוה של 93.6%.
שיעור הזכאות לבגרות בעיר נמצא במגמת עלייה, ושיעור הזכאים עלה ביותר משלושה אחוז בהשוואה לשנה קודמת.
נתון מעודד נוסף נוגע לשיעור הזכאות לבגרות בהצטיינות. 18.9% מתלמידי העיר זכאים לתעודת בגרות מצטיינת, המשך עלייה ביחס לשנה שעברה. זאת לעומת 10.8% שיעור זכאות לבגרות בהצטיינות בארץ. (שיעור הזכאים לבגרות מצטיינת כולל תלמידי החינוך המיוחד בחיפה- 17.3%).
במשרד החינוך בחנו את שיעור תעודות הבגרות חמש יחידות. גם בהיבט זה חיפה מובילה. ל- 59% מתלמידי העיר תעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל באנגלית, נתון המהווה עליה של 2.2% ביחס לשנה שעברה. הממוצע הארצי עומד על 41.5% בלבד. (סך הזכאים לבגרות 5 יח"ל באנגלית כולל תלמידי החינוך המיוחד בחיפה- 54.5%).
2 צפייה בגלריה
ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם
ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם
ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם
(צילום: סנטרל הפקות)
קראו גם: >>>
כרבע מתלמידי העיר (26%) זכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה. הממוצע הארצי עומד על 15.6%.
במשרד החינוך פרסמו את שיעורי הגיוס לצה"ל, ולפיהם 75.4% מבוגרי מחזור תש"פ בעיר התגייסו לצה"ל, עליה של 2% לעומת השנה הקודמת לה. גם שיעורי הגיוס של הבנות לצה"ל נמצא במגמת עליה עקבית והוא עומד על 71.3%, שהם אחוז אחד מעל לנתוני השנה הקודמת.
ראש העיר עינת קליש: "חיפה צועדת צעד נוסף בקצירת פירות ההשקעה העצומים המושקעים במערכת החינוך. אני מברכת את המורים, המנהלים ואת העבודה המשותפת של משרד החינוך ומינהל החינוך בעירייה, על ההישגים המרשמים שהינם תוצר של עבודה מעמיקה ואמונה בלתי מתפשרת ביכולתם של התלמידים ובפוטנציאל הגלום בהם".