ראש העיר יונה יהב השתתף (שלישי) בהרמת כוסית לחג הפסח בבית הספרדי בחיפה. יהב ניצל את האירוע להכרזות על כוונותיו בקדנציה הרביעית שיצאה לדרכה.
3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
שכונת ג'ו ביידן
(צילום:shutterstock)
כך הכריז יהב כי בכוונתו לקרוא לשכונת מגורים בחיפה על שמו של הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן, וזאת לפי יהב, לאות הוקרה על תמיכתו חסרת הפשרות בישראל.
עוד הודיע יהב באירוע כי החל משנה הבאה הוא מתכוון שבבתי הספר העירוניים ילמדו את השפה הערבית כבר בכיתה ב'. ראש העיר המשיך וחידש לבאי האירוע כי בתוכנית הלימודים תתווסף תכנית לימוד בנושא עדות, "כל שכולנו נכיר באמת אלה את אלה".

3 צפייה בגלריה
לומדים ערבית
לומדים ערבית
החל מכיתה ב'. לומדים ערבית
(צילום: shutterstock)

באירוע השתתפו ובירכו על הכרזותיו של יהב יו"ר הפדרציה הספרדית העולמית בישראל - חיים כהן, עו"ד יוסף גילאור - יו"ר ועד העדה היהודית ספרדית חיפה, נטעלי בן - מנכ"לית הבית הספרדי.
בדברי הברכה לחג, ציין עו"ד גילאור: "ידענו להתגבר בעבר על אויבים אכזריים ועל משברים חמורים. יש לנו תעצומות נפש. אם ניצמד לייאוש, לא יצמחו פרחי האביב. אם ניצמד לתקווה ונטפח אותה, נזכה לתקומה אמיתית".

3 צפייה בגלריה
קבלת הפנים ליונה יהב
קבלת הפנים ליונה יהב
יצא בהכרזות. יונה יהב
(צילום: דורון סולומון)

קראו עוד:

יוסי אזרי, יו"ר מרכז היום של הבית הספרדי, נשא גם הוא דברים בטקס והדגיש את תרומת הפעילויות במרכז לקהילה בחיפה ומחוצה לה. מנכ"לית הבית הספרדי, נטעלי בן, סיפרה על הלבטים לקראת הטקס, ועל חשיבות השמירה על המסורת כחלק מההתמודדות עם המציאות המורכבת. בנוסף החמיאה לעובדים: "שמרנו על חוסן רגשי וצוותי גם אחרי זוועות ה-7/10. המשכנו להעניק לדיירים שירות מכל הלב וגם תחושת ביטחון".
בסיום האירוע המרגש הביעו כל הנוכחים תקווה כי כל החטופים והחטופות ישובו אלינו במהרה, וכי כולנו נזכה לחג שמח ושקט.