המשבר המשפטי ואי הוודאות הכלכלית באשר לתקציב המדינה, עלולים להוביל לדחיית העברת אחד מבתי החולים בחיפה לקריות. כך חוששים גורמים בכירים בהנהלות בתי חולים בעיר.
3 צפייה בגלריה
בתי החולים כרמל ובני ציון
בתי החולים כרמל ובני ציון
בתי החולים כרמל ובני ציון
(צילום: י.א)
בחודש נובמבר 2022 הודיעה הממשלה כי במסגרת המנהלת לפיתוח מפרץ חיפה יקום בית החולים בקריית אתא, ואליו יעברו אחד משני בתי החולים בחיפה, בני ציון או כרמל.
וכך צוין: "בהמשך להחלטות שהתקבלו במוסדות התכנון ובממשלה, המלצות ועדת המנכ"לים, ועל רקע הגידול הדמוגרפי של אזור הקריות והגליל המערבי, שצפוי אף לגדול משמעותית בעקבות מימוש החלטת הממשלה, יש צורך בהקמת בית חולים נוסף בצפון קריית אתא, אשר יתבסס בין היתר על בתי חולים קטנים שיועתקו אליו".
עוד צוין כי "הוקם צוות שיקדם את הקמת בית החולים, תוך שקילת כל ההיבטים הרלוונטיים, לרבות בחירה איזה משני בתי חולים יועתקו אליו, עתיד העובדים בבתי החולים ועוד, וכל זאת במטרה להקים את בית החולים עד לסוף שנת 2029. כמו כן, לאחר הצגת המלצות הצוות לממשלה כאמור וקבלת החלטה בנושא, יוקם צוות יישום שבו יהיו חברים המנהל הכללי במשרד הבריאות, הממונה על התקציבים במשרד האוצר וראש הרשות המקומית, או מי מטעמם, אשר ילווה את תהליך התכנון וההקמה של בית החולים".

3 צפייה בגלריה
מימין: ד"ר הוכמן וד"ר גולדברג
מימין: ד"ר הוכמן וד"ר גולדברג
מימין: מנהל בני ציון ד"ר אוהד הוכמן ומנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג
(צילום: בני ציון, כרמל)

השבוע ביקשנו לבדוק מתי יתבשרו בתי החולים על החלטת הצוות המשותף של משרדי הבריאות והאוצר. וכך נמסר ממשרד הבריאות: "בהחלטת הממשלה על מפרץ חיפה הוחלט על העתקת אחד מבתי החולים מחיפה לקריית אתא. צוות משותף למשרדי הבריאות והאוצר נמצא בדיונים על מנת להמליץ לשרים איזה בית חולים יועתק. בשבועות הקרובים תתקבל החלטה בנידון".
למרות הצהרות משרד הבריאות, גורם בכיר בהנהלות בתי החולים בעיר נשמע ספקן בנודע ללוחות הזמנים שסופקו. "אתה רואה מה קורה בממשלה. בניית בית חולים חדש לא בראש שלהם", אומר אותו גורם, "יש כל כך הרבה בדיקות מקדימות שיש לבצע ולא נעשו, וזאת בטרם תתקבל ההחלטה על בחירת בית החולים שיעבור. אנחנו שנה וחצי מאז שיצאה הכרזה ראשונה על בית החולים בקריית אתא, אחרי שהניחו אבן פינה, ועשו רעש. בפועל עוד לא יישמו את תוכנית מיטות אשפוז 2019 בבתי החולים. יש לבחון את הצרכים של האוכלוסייה ל-100 שנה קדימה, לבחור את הרכב בית החולים החדש והאם יכלול בית חולים פסיכיאטרי, לקבוע תקציב בינוי ותקנים, לבחור אדריכל, לקבוע כמה מכשירי הדמיה יהיו במקום ועוד פרמטרים רבים אחרים".

3 צפייה בגלריה
בית החולים על שם בגין בקרית אתא
בית החולים על שם בגין בקרית אתא
נהוקצה מקום ויש הדמיה. בית החולים על שם בגין בקרית אתא
(הדמיה עיריית קרית אתא)

קראו גם:

עוד מוסיף הגורם הבכיר: "לא היו דיונים בכל זה והנהלות בתי חולים בחיפה לא יודעות שמשהו זז. מה כן בממשלה עשו? הקצו שטח בקריית אתא. אזכיר שיש מנכ"ל חדש למשרד הבריאות שצריך להיכנס לעניינים. עוד לא ראינו תקציב לתכנון הצעת התקציב הנדרש לבית החולים החדש. אם נראה בעוד שבועיים שורה בנושא בספר תקציב המדינה, נדע שאנחנו בכיוון הנכון. כרגע החשש של כולנו שהנושא יידחה כמו שקרה בעשרות השנים האחרונות".