במועצת העיר החלו (ראשון) לדון באישור תקציב בעירייה לשנת 2023. ראש העיר הגישה הצעת תקציב המסתכם בכ-3.4 מיליארד שקלים, הכולל תוספות של עשרות מיליוני שקלים למינהל התפעול לטובת תחזוקה שוטפת של העיר, ותוספת לשידרוג מערכות המידע בעירייה, שלדברי קליש "תוספת תקציבית שכמוה לא ראה האגף לטכנולוגיות שנים רבות".
5 צפייה בגלריה
עינת קליש
עינת קליש
כאוס בעירייה. עינת קליש
(צילום: שרון צור)

כבר בתחילת הדיון הודיעו באופוזיציה כי לא ניתן לאשר את הצעת התקציב מאחר והוכנסו בו שינויים של הרגע האחרון, והופיעו בו תוספות כוח אדם שלא עברו את אישור ועדת הכספים. קליש אישרה את להצעת התקציב צורף נספח עליו עבדו נציגי העירייה "עד ערב יום שישי", והכינו את התקציב לאישור.
באופוזיציה לא העריכו את המאמצים ולא הבינו מדוע היה צריך לעבוד על הצעת תקציב ברגע האחרון, תוך הוספת תקציבים שלא עברו את אישור ועדת הכספים. באופוזיציה התריעו כי התקציב המונח לפניהם למעשה אינו התקציב האמיתי, לאור התוספת המשמעותית שמבקשת קליש לאשר, וכי אישור של הצעתה של קליש תוביל לחוסר יכולת של העירייה לשלם עבור כל ההוצאות המופיעות בתקציב המתוקן.

5 צפייה בגלריה
שרית גולן שטיינברג
שרית גולן שטיינברג
שרית גולן שטיינברג
(ראובן כהן)

חברת מועצת העיר וממלאת מקום יו"ר ועדת הכספים, עו"ד שרית גולן שטיינברג, טענה כי מדובר בפארסה, וביקשה לעצור את הישיבה כדי שגזבר העירייה שמוליק מרמלשטיין והיועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, יענו על השאלה האם התוספת התקציבית מסוף השבוע מצריכה הגשת הצעת תקציב מעודכנת בטרם אישור מועצת העיר.
היועצת המשפטית קליין ניסתה לטעון כי ניתן לדון ולאשר חלקים בתקציב שאינם מושפעים מאות התוספת של הרגע האחרון. באופוזיציה לא קיבלו טענה זו. גזבר העירייה מרמלשטיין הודה כי בהצעת התקציב יש מספר תקני כוח אדם לא מתוקצבים.

5 צפייה בגלריה
הגזבר מרמלשטיין
הגזבר מרמלשטיין
תחת התקפה. הגזבר מרמלשטיין
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)

היועצת המשפטית ערכה דיון עם הגזבר ומנהל משאבי אנוש אלי לוטן, ומסרה למועצת העיר כי "הגזבר אומר שהוא לא יכול לתת חוות דעת שהתקציב המוצע בר ביצוע". קליש הזדעקה ואמרה כי הגזבר כבר נתן חוות דעתו, מה שגרר עוד צעקות כלפיה. קליין השיבה: "ההתייחסות הייתה להצעת התקציב הנוכחית התוספות כפי שהציגו משאבי אנוש כרגע חלק מתוקצבים. יש פה רשימה של תקנים שאם מבקשים לתקנן ולתקצב אותם. יש פה השלכה על התקציב".
קליש תקפה את הגזבר וטענה "התקציב הזה חתום על ידי הגזבר. איך יכול להיות שהיו כאלה פערים בנספחי כוח האדם. שיהיה ברור שראש העיר מנחה את הגזבר והוא מכין וחותם שהתקציב מאוזן. אני ציפיתי שיעשה עבודה מקצועית".

5 צפייה בגלריה
עו"ד קליין
עו"ד קליין
לא חותמת גומי. עו"ד ימית קליין
(צילום: שידורי עיריית חיפה)


הגזבר מרמלשטיין אמר להגנתו: "לא שיניתי את דעתי על התקציב, אני עומד מאחוריו שהוא מאוזן ובר ביצוע. כרגע מה שאני מבין זה שרוצים לשנות ולהוסיף תקנים שלא מתוקצבים ולכן צריך לבחון אותם".
קליש וסגנה נחשון צוק רצו להתקדם בדיון, אך היועצת המשפטית הבהירה כי הדיון בתקציב הזה יהיה תיאורטי וכרגע הגזבר לא יכול לחתום על ההצעה המתוקנת.

5 צפייה בגלריה
סופי נקש
סופי נקש
סגנית ראש העיר סופי נקש
(צילום: שרון צור)

הישיבה הסתיימה ללא אישור הצעת התקציב, ועם משבר גדול בין ראש העיר והגזבר. סגנית ראש העיר סופי נקש תקפה את התנהלותה של קליש וציינה כי ראש העיר לא השכילה להבין את השלכות התוספות לתקציב, ותוספות כוח האדם שלא תוקצבו. נקש: "עיריית חיפה לא יכולה להתנהל על פי מצגות פאוור פוינט. התקציב היה צריך לעבור לוועדת כספים, ולאפשר לצוות המקצועי להגיע לוועדה תוך קבלת תשובות לשאלות שעולות ממנו. תקציב עיריית חיפה העיר השלישית בגודלה זה לא ביצת הפתעה קינדר".

קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 09:25, 07.11.22