דוח עיריית חיפה ורשות הטבע והגנים קובעים בדוח המסכם את נושא הפחזירים בחיפה לחודש מרץ, כי נראים יותר חזירים מחודשים קודמים, יש דיווחים על חטיפות שקיות מזון ליד גני ילדים ובתי חולים, ומספר הפחים שהופכים החזירים הוא הגבוה ביותר בהשוואה לחודשים האחרונים.
3 צפייה בגלריה
מרדף בשדרות מוריה
מרדף בשדרות מוריה
מרדף בשדרות מוריה
(צילום: פרטי)

מרדף חזיר אחרי שקית אוכל במוריה
(צילום: פרטי)


מנתוני הדוח עולה כי בחודש מרץ 2023 תועדו 126 אירועים של הפיכת פחים, כשמספר זה מהווה עלייה חדה לעומת 31 אירועים בחודש פברואר 2023. גם בהשוואה לחודש מרץ 2022, בו נרשמו רק 52 מקרי הפיכות פחים, מלמד כי מדובר בעלייה משמעותית בהיקף התופעה.
על פי הדוח, עיקר האירועים התרחשו ברמת שאול, הוד הכרמל, מרכז הכרמל ורמת התשבי. "באופן מדאיג", מציינים מחברי הדוח, "ניתן לראות עלייה חוזרת בהפיכות הפחים בהוד הכרמל (דניה) בדומה לחודשים שקדמו לאוקטובר 2022". בעירייה וברט"ג מסיקים כי יש לבחון תופעה זו ולוודא שממשק פינוי האשפה בשעות הערב ממשיך כסדרו ולתקן את הגידור שמנע כניסת חזירים לדניה.

3 צפייה בגלריה
חזיר ברחו במאפו
חזיר ברחו במאפו
חזיר ברחוב מאפו
(צילום: דורון סולומון)

בדוח מודגש כי תופעת האכלת החזירים נמשכת, וזאת למרות חלוקת 21 דוחות בחודש מרץ למאכילים. מדובר במספר דוחות נמוך בהשוואה לשנה שעברה, וזאת כאמור למרות שהתופעה נמשכת.
מחברי הדוח מעירים כי למרות ההבנה כי נושא הגידור קריטי למניעת כניסת חזירים לשכונות, בהיעדר אחזקה, תיקון ומענה של גורמי המקצוע בעיר, יורדת מאד ההשפעה של יעילות הגידור. כך קובע הדוח כי בחודשים האחרונים, לא מתוחזקת הגדר שהוקמה לצורך מניעת כניסת חזירים לארבע שכונות בדרום מערב העיר. למרות עדויות ודיווחים על פרצות בגדר, הדוח קבוע כי הגדר לא מתוקנת ועל כן אינה יעילה.

3 צפייה בגלריה
פח שהפך חזיר בר
פח שהפך חזיר בר
פח שהפך חזיר בר
(צילום: מיינט חיפה)

קראו גם:

נראה כי אין צורך בדוח, וניתן להסתפק בתלונות תושבים על שובם של החזירים לעיר בחודש האחרון. ועדיין, לא פחות מ-535 דיווחים על חזירים שנראו בעיר הגיעו למוקד העירוני בחודש מרץ. 42% מכלל הדיווחים הגיעו משתי שכונות - אחוזה (33%) והדר (91 דיווחים). בעירייה ורט"ג מסיקים כי יש לפעול למניעת האכלה בשכונות אלו.
בחודש מרץ 2023 נלכדו, וככל הנראה הומתו, 7 חזירים סוררים, כאלו שבאו במגע עם אנשים והתרגלו לאכול מפחים, ועל כן הוגדרו מסוכנים. על פי הדוח החזירים שנלכדו הם חזירים סוררים אשר תועדו שחטפו שקיות מזון סמיכות לבית חולים כרמל וגני ילדים בשכונת אחוזה.