האם רחוב בחיפה יזכה לשם "רחוב חזיר הבר"? והאם תושבים בעיר יתגוררו ברחוב החזירים? על שאלה זו תצטרך לענות הערב (שלישי) מועצת העיר חיפה, שתדון בהצעה של חבר המועצה יצחק בלס מהליכוד.
2 צפייה בגלריה
רחוב על שם "חזי" חזיר הבר?
רחוב על שם "חזי" חזיר הבר?
רחוב על שם "חזי" חזיר הבר?
(צילום: אלעד גרשגורן)
בלס, הוא בין מובילי המאבק בעיר למען דילול חזירי הבר. לאורך כל כהונתה של ראש העיר עינת קליש הוא ביקר את התנהלות העירייה בטיפול בבעיית חזירי הבר. בלס שב וטוען כי רק דילול משמעותי של מספר החזירים יוביל לשינוי בעיר והחזרת הבטחון לתושבים. קליש והרשות הטבע והגנים טוענים מנגד כי אין דילול בלבד אינו יעיל, ומסתפקים בהרג של עשרות חזירים בשנה בלבד.

2 צפייה בגלריה
בלס
בלס
דורש לטפל בבעיה. בלס
(צילום: שרון צור)

בלס הגיש הצעה לפיה מועצת העיר תקרא לרחוב על שם חזיר הבר, ומציע כי הרחוב ששמו ישונה יהיה אחד מהרחובות הסמוכים לעירייה.
בלס: "אם משקיעים כל כך הרבה בחזירי הבר בעיר, למה לא לתת להם את הכבוד ברחוב על שמם?! משקיעים כוח אדם, תקציבים של מיליונים, בניית גדרות, תשלומים על תביעות בהיקף של מיליוני שקלים. וכל זאת במקום לדלל. אז בואו נקרא לרחוב חזיר הבר או אפילו חזי חזיר הבר החיפאי. החזירים מסתובבים חופשי כמו תושבים של כבוד, בעוד אנחנו התושבים נאלצים לפחד מהם, להסתגר בבתים ולחשוש מפגיעה, ועוד לשלם על כל הטיפול בחזירים".
בלס, אבל יש דילול בעירייה.
בלס: "דילול לא משמעותי של כמה חזירים כאשר קצב ההמלטה גדול בהרבה, ובעיר מסתובבים מאות חזירים. יש פה בעיה ואיכות חיינו נפגע. יש רעה חולה שמסכנת את העיר ושיש לטפל בה".
האם זו הצעה רצינית או פרובוקציה?
בלס: "המועצה תחליט".

קראו גם: >>