לידת שלישייה נחשבת לאירוע מיוחד שאינו מתרחש בכל בית חולים בישראל. באופן נדיר לא פחות מארבע לידות שלישייה התרחשו בבית החולים רמב"ם בהפרש קצר זו מזו בשבועות האחרונים.
3 צפייה בגלריה
אחמד ונג'אב דיאב, יחד עם השלישייה
אחמד ונג'אב דיאב, יחד עם השלישייה
אחמד ונג'אב דיאב, יחד עם השלישייה
(צילום: רמב"ם)
סיואר דיאב-חיג'אזי (29), ילדה שלושה בנים בשבוע ה- 34 להריונה. אחרי שהות של שבועיים בפגייה, השתחררה לאחרונה השלישיה אל ביתה.
"חיכינו להם כל כך הרבה", אומר מוחמד חיג'אזי, אבי השלישייה, "זה היה מסע ארוך ולא פשוט, שכלל גם הפסקת הריון של שלישיה, שהיה לנו לפני קצת יותר משנה והסתבך. הם פלא קטן. עבדנו קשה בשבילם ואנחנו כל כך שמחים שהם כאן. כולם רוצים לעזור", הוא מוסיף, "אם צריך משהו עשרה מתייצבים. להתמודד עם ילדים בפעם הראשונה, זה לא פשוט. שלושה ביחד, זה עוד יותר מורכב, אבל למדנו הכל בפגייה והמשכנו את זה בבית".
לפני כשבועיים הצטרפה לסטטוס אם לשלישיה חברתה הטובה של דיאב- חיג'אזי, נאג'ח דיאב (27), המתגוררת אף היא בעיר טמרה. דיאב ילדה שני בנים ובת בשבוע ה-33.4 להריונה, ולאחר שהייה של כשלושה שבועות בפגייה, גם הם יצאו לביתם לפני כמה ימים.

3 צפייה בגלריה
מוחמד חיג'אזי וסיואר  דיאב-חיג'אזי יחד עם השלישייה
מוחמד חיג'אזי וסיואר  דיאב-חיג'אזי יחד עם השלישייה
מוחמד חיג'אזי וסיואר דיאב-חיג'אזי יחד עם השלישייה
(צילום: רמב"ם)

קראו עוד:

עבור דיאב ובן זוגה, מדובר בסוף טוב למסע ארוך שחוו בדרך להורות בפעם הראשונה: "נלחמנו להביא את הילדים לעולם. אחרי הרבה שנים, לגלות שאנחנו בהריון משולש היה אחד הרגעים המרגשים בחיים שלי. אני זוכרת את הדופק הראשון. לא האמנתי. בכיתי מרוב אושר. דמעות של אושר היו גם בלידה. סגירת מעגל מדהימה. אנחנו מחכים להתחיל את החיים שלנו כמשפחה של חמישה".
כאמור, ארבע שלישיות נולדו בשבועות האחרונים ברמב"ם, כולן בשבועות מתקדמים יחסית להריונות מורכבים כמו אלו המתפתחים במקרים כאלה. בשלב מסוים שהו כל האימהות לשלישיות יחד במחלקת הריון בסיכון, כשהן נמצאות בשמירת הריון ובמעקב צמוד לקראת הלידה. לריכוז השלישיות הגבוה הזה, מצטרפות עוד שתי שלישיות נוספות שנולדו במהלך מאי ברמב"ם.
"מדובר בנתון לא רגיל, גם בזמנים שבהם אנו רואים יותר ויותר תאומים ושלישיות", מסביר פרופ' זאב וינר, מנהל מערך ההריון והלידה של רמב"ם, "אלו הריונות שמצריכים מומחיות ומיומנות מסוימת בתחום ליווי ההריון, הבדיקות, המעקב ועוד, על כל המשתמע מהריונות כה מורכבים. אלו הריונות שונים לחלוטין מאלו של עובר יחיד עם אפיונים מאוד ספציפיים. העובדה שכולן ילדו בשבועות מתקדמים מעידה על הצוות המיומן שטיפל בהן לאורך כל הדרך".

3 צפייה בגלריה
אחמד וסוהאד בדראן יחד עם השלישייה
אחמד וסוהאד בדראן יחד עם השלישייה
אחמד וסוהאד בדראן יחד עם השלישייה
(צילום: רמב"ם)

סוהאד בדראן, בת 34 מכפר בענה שבצפון, אף היא אם טרייה לשלישיה שנולדה לאחרונה ברמב"ם. לה ולבעלה אחמד נולדו שתי בנות ובן, בשבוע ה-33.5, כאשר לבני הזוג בן נוסף בן שמונה שהפך בן רגע לאח גדול לשלושה.
הלידה של בדראן היתה בין הראשונות מבין גל השלישייה, והתרחשה אחרי חודשיים של אשפוז ביחידה להריון בסיכון של המרכז הרפואי. ממש כמו האימהות האחרות, פרק הזמן הלא מבוטל שבו שהתה במחלקה, הוא זה שתרם לסיום ההיריון בלידת שלושה תינוקות בריאים.
השהות בפגייה, נתנה להם את הזמן שהיו צריכים ליישר קו בין מה שהיה לפני הלידה ולמציאות החדשה. "חיכינו לזה שנים", אומר האב המאושר, "הספקנו כבר לשכוח מהפעם הראשונה. מזל שהיינו תקופה הפגייה וקיבלנו כלים וביטחון. אמא שלי מסתכלת עלי מחליף טיטולים ומרוצה ממני, אומרת לי שהם לימדו אותי מצוין מה לעשות.
"עד עכשיו אנחנו לא מאמינים שיש לנו שלושה תינוקות מתוקים. אנחנו הולכים איתם לטיפת חלב וכולם מסתכלים עלינו. אנחנו מרגישים איתם שונים. הם מיוחדים. כשיגדלו קצת נחזור למחלקה ולפגייה, לומר להם תודה על מה שעשו בשבילנו ועל המתנה הגדולה שהם נתנו לנו".