במכינה הקדם צבאית כרם אל שבבית יד לבנים בדלית אל כרמל ערכו טכס הנצחה לזכרו של סא"ל סלמאן חבקה ז"ל, מג"ד 53 בחטיבת השריון 188, שנפל בקרב ברצועת עזה.
4 צפייה בגלריה
טכס האזכרה
טכס האזכרה
בכיר הלוחמים בעדה הדרוזית. טכס האזכרה
(צילום: רביע באשא)

במסגרת הנצחתו של סא"ל חבקה, טנק צה"לי ישן שמוצב בחצר בית יד לבנים הוסב למיצג לזכרו של מג"ד השריון. ליד הטנק נבנתה עמדה בה ניתן להקשיב לסיפור חייו ולפקודת הקרב האחרונה של סא"ל חבקה שתועדה במערכות הקשר.
לאירוע הזכרון הגיעו בני משפחה, ומכרים, ביניהם ראש העדה הדרוזית, השיח' מואפק טריף ובכירי העדה, נציגי צה"ל ואזרחים, שהגיעו להוקיר את זכרו של הקצין הנערץ והבכיר ביותר מקרב בני העדה הדרוזית, שנפל במלחמת חרבות הברזל.

4 צפייה בגלריה
סרן סלמאן חבקה ז"ל
סרן סלמאן חבקה ז"ל
סרן סלמאן חבקה ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

סלמאן ז"ל, שהיה סמל במותו כמו גם בחייו, הוא בוגר המחזור הראשון של מכינת כרם אל, המכינה הקדם צבאית הדרוזית יהודית, שהצמיחה עד היום למעלה מ-600 בוגרים, רבים מהם השתלבו ביחידות המובחרות של צה"ל. כבר בהיותו חניך במכינה בשנת 2008 התבלט סלמאן חבקה ז"ל כמנהיג וסומן כמי שעתיד לפתח קריירה צבאית מפוארת.

4 צפייה בגלריה
טכס האזכרה
טכס האזכרה
בני המשפחה בטכס האזכרה
(צילום: רביע באשא)

קראו עוד:

מנכ"ל מכינת כרם אל, סא"ל במיל' מוניר מאדי ספד לסא"ל חבקה: "סלמאן ז"ל היה איש שכולם הולכים אחריו בעיניים עצומות, עוד מימיו כחניך במכינה. הוא היווה מקור השראה לחייליו וגם לחניכי המכינה, שראו בו מודל לחיקוי ויעד לשאוף אליו. למרות התפקיד המאתגר והתובעני שלו, הוא תמיד מצא זמן לשלב עשייה חברתית.
"הוא אימץ נוער על הרצף האוטיסטי וקיים מפגשים עם חניכי המכינה כדי לספר להם על חשיבות השירות המשמעותי. סלמאן ז"ל הוא גיבור ישראל, שרבים מאזרחי ישראל חבים לו את חייהם. כבוד הוא לנו להנציח את זכרו וגבורתו ולחנך בני נוער על פי דרכו ומורשתו".

4 צפייה בגלריה
טכס האזכרה
טכס האזכרה
הטנק להנצחתו של מג"ד השריון סא"ל חבקה
(צילום: רביע באשא)

סא"ל סלמאן חבקה ז"ל בן 33 מיאנוח-ג׳ת נפל ב-2 בנובמבר 2023 בקרבות בצפון רצועת עזה, הוא היה אחד מגיבורי הקרב בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר. הוא הותיר אחריו אישה, ילד בן שנתיים, הורים, שלושה אחים ושתי אחיות.