אתמול (שני) התגלו שתי גופות בבניין מגורים ברחוב הגליל בשכונת נוה שאנן חיפה. הגופות התגלו לאחר שהמשטרה הזעיקה את כבאות והצלה, ולוחמי האש פרצו פנימה רק כדי לגלות לזוועתם אם ובנה ללא רוח חיים ובמצב ריקבון מתקדם.
2 צפייה בגלריה
גופת גבר ערירי
גופת גבר ערירי
פינוי גופת גבר ערירי
(צילום ארכיון: אהרן ברוך לייבוביץ)

בעקבות המקרה המזעזע וחקירת המשטרה שבוחנת מה נסיבות המוות של האם והבן, ומתי בדיוק נפטרו, בעיריית חיפה התבקשו לשפוך אור על מה שידוע להם על הנפטרים, ומה ידוע במחלקת הרווחה בעירייה בזמן אמת.
בעירייה ציינו כי לאם המנוחה שנמצאה בדירה ללא רוח חיים, הוענקו שירותי סיעוד על ידי חברה פרטית מתוקף חוק הסיעוד הממלכתי.

2 צפייה בגלריה
מקום מציאת הגופות ברחוב הגליל
מקום מציאת הגופות ברחוב הגליל
מקום מציאת הגופות ברחוב הגליל
(צילום: מד"א כרמל)

עוד מציינים בעיריית חיפה ביום ראשון בערב נמסר למחלקת הרווחה העירונית כי אין מענה בביתה של המנוחה. לנוכח מידע זה בחרו בעירייה לשלוח נציגים לבניין המגורים.
הנציגים אכן הגיעו, אך בעירייה מציינים כי בדיווח שקיבלו לא הייתה כל אינדיקציה שהעלתה חשש, ובביקור בבניין לא נמצאו ממצאים מדאיגים. ועל כן, הנציגים עזבו את בניין המגורים ביום ראשון ללא יצירת קשר עם הנפטרים או פריצה לדירה.
בעירייה מוסיפים כי למחרת (שני) הוחלט לחזור לבניין כדי לבחון שוב את הנושא. רק ביום שני בבוקר, שפעם נוספת לא ניתן היה לקבל מענה מאם או בנה, שככל הנראה כבר לא היו בין החיים, הזעיקו נציגי העירייה את המשטרה וכבאות והצלה כדי לפרוץ את הדירה.
במשטרה ינסו לקבוע את מועד פטירתם של האם ובנה, מה שיסייע בהבנה האם ניתן היה להציל אותם בפריצה לדירה ביום ראשון. החקירה נמשכת.
שמעון סבג מעמותת "יד עזר לחבר" כיצד מתמודדים בעמותה עם אנשים בסיכון. סבג: "אצלנו הקמנו מוקד מאוייש. חילקנו שעוני מצוקה ל-1,400 אנשים. אם השעון מזהה ירידה בחמצן בדם ישר אנו שולחים אופנוע ונציג. אם יש ירידה בסוכר אותו דבר. הצלנו מספר רב של אנשים בגלל המכשיר הזה. העירייה צריכה לרכוש שעונים שכאלו. אם הייתה רוכשת לכל מטופלי הרווחה ניתן היה להציל חיים. אנו מגייסים כספים כדי לרכוש כמה שיותר שעונים שעולים בסך הכל 350 שקלים. יש גם מצלמה בשעון שאפשר להפעיל במקרה חירום ולראות מה עם המטופל. האנשים עברו התקפי לב ואירוע מוחי והשעון מציל חיים. יצא לנו לשבור תריסים וסורגים כדי להציל חיים. אם אדם לא מטופל אחרי נפילה, כל שעה היא קריטית. אצלנו מגיעים תוך רבע שעה. אם ישיגו 4,000 שעונים יחברו את כל העיר ויצילו חיים".
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 09:11, 15.11.22