לפנות בוקר (שני) רעולי פנים ירו מטווח אפס בצעירה ברחוב אחד העם בשכונת הדר בחיפה. המשטרה פתחה בחקירה האירוע אך טרם בוצעו מעצרים.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח באחד העם
זירת הרצח באחד העם
זירת הרצח באחד העם
(צילום: מד"א)

זירת הרצח
(צילום: מד"א)


בשעה 01:35 התקבל דיווח במד"א על צעירה שנורתה ברחוב אחד העם בחיפה. צוותי הצלה ומשטרה הגיעו למקום ומצאו את חנאן אבו חיט בת ה-24 שוכבת ברכבה לאחר שנורתה על ידי אלמונים.
במשטרה ציינו כי שוטרי מרחב כרמל פתחו בסריקות אחר מבצעי העבירה ומיד לאחר הרצח נאספו ממצאים ביזרה על ידי חוקרי מז"פ.
במד"א ציינו כי כשהגיעו למקום האירוע מצאו צעירה בת 24 מחוסרת הכרה ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותה במקום.
חובש בכיר במד"א שבח רוטנשטרייך: "כשהגענו למקום ראינו צעירה כבת 24 מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, היא הייתה עם פציעות חודרות, ביצענו בדיקות רפואיות ולצערנו לא ניתן היה להציל אותה ונאלצנו לקבוע את מותה".

2 צפייה בגלריה
זירת הרצח באחד העם
זירת הרצח באחד העם
זירת הרצח באחד העם
(צילום: איחוד הצלה)

קראו גם:

שכנים דיווחי על רגע אימה וצרור יריות שנשמע היטב בסביבות השעה אחת. לדבריהם, נשמעו בין 8-9 יריות שלאחריהן שקט ובהמשך נשמעו צעקות המשפחה.
במשטרה מעריכים כי מדובר בחיסול על רקע מאבקים בין משפחות, שכן הצעירה לא הייתה מוכרת למשטרה אך קרובי משפחתה היו מעורבים בסכסוך משפחות בכרי וחרירי שגבה קורבנות בחודשים האחרונים. כך בחודש דצמבר 2022 נרצח קרוב משפחתה של חנאן, מהראן אבו חיט, תושב נצרת, שנורה למוות במסעדה בה עבד בחיפה. יום קודם לרצח מהארן אבו חיט, אירע רשצח כפול בנצרת, במהלכו נורו למוות אב ובנו הפעוט, וזאת ככל הנראה כחלק מהסכסוך בין משפחות בכרי וחרירי.
הרצח הלילה בלב שכונת הדר מזכיר את העובדה כי מדובר בשכונה המסוכנת ביותר בחיפה. הנתונים שפרסם "מיינט חיפה" כבר לפני שנתיים הצביעו על נתוני פשיעה מדאיגים לפיהם בשכונ הנפתחים מידי שנה אלפים תיקים פליליים. רק באזור הרצח, רחובות אחד האעם, לבונטין והרצליה, נפתחים כ-300 תיקים פליליים מידי שנה.
תושבים בהדר שבים וקוראים למשטרה, לעירייה ולמשרד לבטחון לאומי, לרכז מאמץ, לקדם תוכנית למיגור השפיעה בשכונה, הגברת נוכחות משטרתית, תיגבור ניידות, ובמקביל שיקום חברתי וכלכלי של השכונה.
"הרצח הלילה הוא רק תזכורת למצבה של הדר", אומר אחד מתושבי השכונה, "באזורים רבים בשכונה לא נעים להסתובב בלילה, השכונה בחלקה חשוכה ויש הרבה מאד דברים שניתן וצריך לעשות כדי להעלות אותה על דרך של צמיחה. יש פה אנשים טובים, משפחות וילדים, וזו צריכה להיות המשימה החשובה ביותר של כלל הגורמים בעירייה ובמדינה. אחרת זה לא יהיה הרצח האחרון".
פורסם לראשונה: 08:39, 08.05.23